XXL Nutrition

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Oeps, die levering van april is al binnengekomen dus die heb je helaas gemist. Volgens mij was die levering zelfs al volledig uitverkocht middels de pre-orders die in februari en tot eind maart maart online stonden. Bizar hoeveel vraag er plotseling is naar dit accessoire is... ik zie dat er nu ook alweer dubbel zoveel aanmeldingen zijn dan hoeveel stuks er bij de volgende levering binnenkomen :eek:

We weten nog niet zeker wanneer de volgende levering binnenkomt, maar hopelijk al in mei.
Haha, ik dacht dat die rage wel voorbij was!
Blijkbaar met sommige artikelen dus niet 😅

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.722
Haha, ik dacht dat die rage wel voorbij was!
Blijkbaar met sommige artikelen dus niet 😅
Deze verbaast mij ook, want bij de launch was deze helemaal niet zo super populair (wat we wel hadden verwacht). Had even tijd nodig blijkbaar :D

Ik was benieuwd naar welke andere uitvoeringen er eventueel komen omdat ik zag dat daarmee geadverteerd werd een tijd geleden op Instagram.

Maar ik zit op dit moment te twijfelen tussen de Ram Bar 2.0, Powerlifting Warrior Bar en de XTP Power Bar. De XTP is natuurlijk de beste keus, maar ook wat duurder dan de andere twee. Al scheelt dat natuurlijk niet heel veel (€100 of €150 met de competition sleeves). De Ram Bar 2.0 ziet er wel erg tof uit maar schijnt wat sneller te roesten of wordt minder snel mooi dan de Warrior Bar.

Ik zou voor een stainless kiezen als je graag goede, scherpe knurl hebt.
Heb zelf van ATX een comp powerlifting, ram 1.0 en een XTP (ram en xtp komen van Rik trouwens).
De comp powerlifting en XTP hebben mijn ATX voorkeur aangezien de 1e nog niks roest heeft en de xtp mits wat onderhoud een patina laag krijgt. De coating op de ram is gewoon slecht en ze heeft ook een zwakke knurl. XTP heeft de beste, scherpe knurl.
Als je kan wachten dan zou ik voor de stainless gaan. Geen onderhoud nodig en geen coating over de knurl. Mijn stainless van SS is mijn favoriete bar gevolgd door de XTP.

• #14.724
Ik zou voor een stainless kiezen als je graag goede, scherpe knurl hebt.
Heb zelf van ATX een comp powerlifting, ram 1.0 en een XTP (ram en xtp komen van Rik trouwens).
De comp powerlifting en XTP hebben mijn ATX voorkeur aangezien de 1e nog niks roest heeft en de xtp mits wat onderhoud een patina laag krijgt. De coating op de ram is gewoon slecht en ze heeft ook een zwakke knurl. XTP heeft de beste, scherpe knurl.
Als je kan wachten dan zou ik voor de stainless gaan. Geen onderhoud nodig en geen coating over de knurl. Mijn stainless van SS is mijn favoriete bar gevolgd door de XTP.
Jij hebt het over de Ram Bar 1.0 - die heeft inderdaad een minder scherpe knurling. De Ram Bar 2.0 en de Warrior Bar hebben dezelfde knurling als de XTP bars. Daarnaast maakt het voor de knurling ook geen noemenswaardig verschil of je de XTP bar in bare steel versie of straks in de toekomst de stainless steel versie kiest. Beiden hebben namelijk geen coating ;)

Maar de coating van de Ram Bar is zeker niet 'gewoon slecht', zulke uitspraken vind ik een beetje jammer :( Dit is juist een zeer fijne coating omdat dit in principe geen coating is maar een extreem dun oxidatielaagje, dat ligt super lekker in de hand. Deze zou inderdaad wel kunnen verkleuren maar zoals gezegd ligt dat aan de omgeving, het gebruik en het onderhoud. In de gym waar ik zelf train zien de Ram Bar 2.0 er na een jaar nog vrijwel als nieuw uit.

Laatst bewerkt:
@Fitness Seller Slecht is misschien niet goed verwoord 😅 "slecht voor in een iets vochtige garagegym" is beter 😂😂 En moet zeggen dat de XTP het daar best goed doet, alleen af en toe met borstel erover en beetje olie.
En die knurl 🤘 vond de knurl van de comp powerlifting al goed mr xtp ruled.

• #14.726
@Fitness Seller Slecht is misschien niet goed verwoord 😅 "slecht voor in een iets vochtige garagegym" is beter 😂😂 En moet zeggen dat de XTP het daar best goed doet, alleen af en toe met borstel erover en beetje olie.
En die knurl 🤘 vond de knurl van de comp powerlifting al goed mr xtp ruled.
Haha dat klinkt beter inderdaad :p

Goed om te horen, dat is heel knap voor blank staal zonder coating :cool:

Jij hebt het over de Ram Bar 1.0 - die heeft inderdaad een minder scherpe knurling. De Ram Bar 2.0 en de Warrior Bar hebben dezelfde knurling als de XTP bars. Daarnaast maakt het voor de knurling ook geen noemenswaardig verschil of je de XTP bar in bare steel versie of straks in de toekomst de stainless steel versie kiest. Beiden hebben namelijk geen coating ;)

Maar de coating van de Ram Bar is zeker niet 'gewoon slecht', zulke uitspraken vind ik een beetje jammer :( Dit is juist een zeer fijne coating omdat dit in principe geen coating is maar een extreem dun oxidatielaagje, dat ligt super lekker in de hand. Deze zou inderdaad wel kunnen verkleuren maar zoals gezegd ligt dat aan de omgeving, het gebruik en het onderhoud. In de gym waar ik zelf train zien de Ram Bar 2.0 er na een jaar nog vrijwel als nieuw uit.
Ik train al een aantal jaren met heel veel plezier met de Ram Bar 1.0 en ziet er in principe nog als nieuw uit.

Ik train weliswaar niet in een vochtige ruimte en doe niet aan gooi en smijtwerk dus dat zal idd ook wel uitmaken.

De knurling voelt ook heel fijn aan. Hele goede grip maar niet te agressief.

Naamloos.jpg

Zo, nog wat goodies bij FS besteld. Nu enkel nog wachten tot de Power Band 1, 3 & 4 in terug in voorraad zijn.🤘🏻

Ik zie die arme leverancier alweer stuntelen met die 40 kg schijven. :roflol:

• #14.732
Ik weet dat ten minste één forumlid (@Rik76 als ik mij niet vergis) volgens mij ook al een jaar lang de XTP bar gebruikt – ervan uitgaande dat hij deze nog steeds gebruikt. Wellicht wil hij zijn ervaringen hier delen :)
Jammer genoeg heb ik de barbell slechts ongeveer een maand gebruikt. Sindsdien gestopt met liften (om gezondheidsredenen) en de barbell verkocht.
Je zag wel redelijk snel dat de barbell gebruikt werd. Na een maand was de plaats waar ik de barbell vast nam tijdens het benchen al wel te zien. Maar echt opvallen deed het nog niet en een korte "poetsbeurt" hielp ook. Persoonlijk was ik niet vies van de "used state" look van niet gecoate barbells. Dus het stoorde me allerminst.
Qua grip vond ik de barbell in het begin erg tegenvallen, maar ik denk dat dit door de beschermende olie, die er moeilijk van af ging, kwam. Na een week of 2 was de grip echt heel goed. Scherpe knurling maar helemaal niet onaangenaam. Het leek wel alsof magnesium de grip nog eens extra verbeterede t.o.v. van magnesium op andere barbells.

• #14.736
Jammer genoeg heb ik de barbell slechts ongeveer een maand gebruikt. Sindsdien gestopt met liften (om gezondheidsredenen) en de barbell verkocht.
Je zag wel redelijk snel dat de barbell gebruikt werd. Na een maand was de plaats waar ik de barbell vast nam tijdens het benchen al wel te zien. Maar echt opvallen deed het nog niet en een korte "poetsbeurt" hielp ook. Persoonlijk was ik niet vies van de "used state" look van niet gecoate barbells. Dus het stoorde me allerminst.
Qua grip vond ik de barbell in het begin erg tegenvallen, maar ik denk dat dit door de beschermende olie, die er moeilijk van af ging, kwam. Na een week of 2 was de grip echt heel goed. Scherpe knurling maar helemaal niet onaangenaam. Het leek wel alsof magnesium de grip nog eens extra verbeterede t.o.v. van magnesium op andere barbells.
Bedankt voor je feedback! Jammer om te horen dat je moest stoppen met liften vanwege gezondheidsredenen. Hopelijk kun je wel nog enigszins krachtsport beoefenen :flex:

Bedankt voor je feedback! Jammer om te horen dat je moest stoppen met liften vanwege gezondheidsredenen. Hopelijk kun je wel nog enigszins krachtsport beoefenen :flex:
Ik heb sinds geen barbell meer aangeraakt eigenlijk.
Ik heb een MTB gekocht en probeer 1 a 2x in de week een uurtje te rijden. De eMTB is in bestelling want het herstel blijft een redelijk groot probleem.
Ik blijf wel op zoek naar een oplossing, want de oorzaak is niet echt gekend.

Ik heb een MTB gekocht en probeer 1 a 2x in de week een uurtje te rijden. De eMTB is in bestelling want het herstel blijft een redelijk groot probleem.
Balen voor je Rik!

• #14.739
Dat is vervelend zeg. En machines in de gym wil ook niet lukken? Hopelijk weet je snel meer en kun je werken aan een oplossing!

Dat is vervelend zeg. En machines in de gym wil ook niet lukken? Hopelijk weet je snel meer en kun je werken aan een oplossing!
Het is gewoon de fysieke inspanning die een probleem is. En ik train niet graag voor kracht als ik me niet vol kan geven. Vandaar dat het me het beste leek om een andere uitlaatklep te zoeken waarbij ik mezelf geen prestatie-doelen opleg en puur voor het plezier ga bewegen. Hoofdzaak is de vermoeidheid wat onder controle te houden.

Terug
Naar boven