Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Herken je deze nog?

image (1) (1) (1).jpg

thumbnail_image0 (10) (1).jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.742
Heel erg old school :cool: ik denk rond 2010

Enig idee wanneer de ATX bicep curl attachment weer eens op voorraad komt?

Wanneer is de Compact Leg Press weer op voorraad, en is het veel werk om een Compact Leg Press in elkaar te zetten?
Wat is overigens het verschil met het vorige Compact Leg Press model?

• #14.746
Enig idee wanneer de ATX bicep curl attachment weer eens op voorraad komt?
Voor vragen over levertijden, even mailen naar onze klantenservice die hebben een beter overzicht.

Wanneer is de Compact Leg Press weer op voorraad, en is het veel werk om een Compact Leg Press in elkaar te zetten?
Wat is overigens het verschil met het vorige Compact Leg Press model?
Voor vragen over levertijden, even mailen naar onze klantenservice die hebben een beter overzicht.

Montage lukt normaal gesproken wel op een paar uurtjes tijd. Het ligt er maar net aan hoe handig/vlot je bent...

De verschillen weet ik eerlijk gezegd al niet meer uit mijn hoofd, het is al meer dan twee jaar geleden dat we deze hebben vervangen. Het was vooral een versie update, geen compleet ander toestel. Behalve algemene verbeteringen aan het rolsysteem en andere kleine details, was het grootste verschil volgens mij de opklapbare voetplaat voor de kuitentraining.

Hallelujah! Daar ergerde ik me al jaren aan.

Ik ben beslist geen Tante Kaat, maar is het aan te raden bands schoon te maken? Ik heb er ooit eens twee van SS schoongemaakt met een natte doek. De dag erna braken ze beiden. :emo:

• #14.748
Hallelujah! Daar ergerde ik me al jaren aan.

Ik ben beslist geen Tante Kaat, maar is het aan te raden bands schoon te maken? Ik heb er ooit eens twee van SS schoongemaakt met een natte doek. De dag erna braken ze beiden. :emo:
Weerstandsbanden? Nooit over nagedacht eerlijk gezegd. Normaal gesproken zou je het rubber wel kunnen afvegen als het vuil is geworden, van water horen ze niet te breken zeker niet als je ze meteen erna droog veegt. Had je misschien een poetsmiddel gebruikt of had je ze in de zon gelegd om te drogen? Door bepaalde chemicaliën of door zonlicht kan het rubber uitdrogen en breken.

Nee, was enkel een natte doek. Daarna meteen afgedroogd. Verbaasde me er ook over.

Misschien lagen ze, inderdaad, even (onbewust) in de zon. Dat kan ik me niet meer voor de geest halen. Al betwijfel ik het.

Om punten te scoren zal ik er het er gewoon op houden dat de bands van SS rommel zijn.

:trollfacex:

• #14.752
Ik twijfel tussen 2 barbells.

https://www.fitness-seller.nl/atx-power-bar-mk/ en https://www.fitness-seller.nl/atx-powerlifting-training-bar/

Het is voor mijn homegym, ik doe oefeningen als squat, deadlift, benchpress, press en pendlay rows.

Welke van deze is de beste optie, welke overweging moet ik maken?
Beide halterstangen volstaan prima voor jouw toepassingen maar er zijn een aantal kleine/subtiele verschillen. De eerste is een hybride barbell en de tweede is een echte powerlifting barbell (de training variant van iets goedkoper staal dan de duurdere competitie varianten).

Lees onderstaande blog artikel even door, daarin worden de verschillende soorten olympische halterstangen wat meer toegelicht. Je kunt dan een keuze maken gebaseerd op de situatie die het beste aansluit bij jouw persoonlijke voorkeuren en jouw manier van trainen:

Kortom: ligt je focus echt op het powerliften, kies dan de powerlifting bar. Zo niet, dan maakt het niet zoveel uit welke van de twee je kiest.

Laatst bewerkt:
Beide halterstangen volstaan prima voor jouw toepassingen maar er zijn een aantal kleine/subtiele verschillen. De eerste is een hybride barbell en de tweede is een echte powerlifting barbell (de training variant van iets goedkoper staal dan de duurdere competitie varianten).

Lees onderstaande blog artikel even door, daarin worden de verschillende soorten olympische halterstangen wat meer toegelicht. Je kunt dan een keuze maken gebaseerd op de situatie die het beste aansluit bij jouw persoonlijke voorkeuren en jouw manier van trainen:

Kortom: ligt je focus echt op het powerliften, kies dan de powerlifting bar. Zo niet, dan maakt het niet zoveel uit welke van de twee je kiest.
Zijn van beide barbells de knurling vergelijkbaar?

Wat maakt een halter dan een echt powerliftinghalter?

• #14.755
Zijn van beide barbells de knurling vergelijkbaar?
Ja, beide hebben 1,2 mm knurling. Alleen de markeringen (ringen) in de knurling zijn verschillend. De hybride bar heeft zowel powerlifting als gewichthef markeringen. De powerlifting bar heeft enkel de powerlifting markeringen.

De duurdere powerlifting bars hebben wel een scherpere/diepere knurling aangezien dat meestal gewenst is bij hele zware gewichten.

Wat maakt een halter dan een echt powerliftinghalter?
Lees het blog artikel uit mijn vorige bericht hierboven even door, en dan het stuk onder het kopje ‘Powerlifting’. Daarin worden de kenmerken van een powerlifting halterstang toegelicht.

Laatst bewerkt:
Ja, beide hebben 1,2 mm knurling. Alleen de markeringen (ringen) in de knurling zijn verschillend. De hybride bar heeft zowel powerlifting als gewichthef markeringen. De powerlifting bar heeft enkel de powerlifting markeringen.

De duurdere powerlifting bars hebben wel een scherpere/diepere knurling aangezien dat meestal gewenst is bij hele zware gewichten.

Lees het blog artikel uit mijn vorige bericht hierboven even door, en dan het stuk onder het kopje ‘Powerlifting’. Daarin worden de kenmerken van een powerlifting halterstang toegelicht.
Sorry dat ik zoveel vraag hoor maar heeft de ATX Ram bar 1.0 ook de zelfde knurling?

• #14.757
Sorry dat ik zoveel vraag hoor maar heeft de ATX Ram bar 1.0 ook de zelfde knurling?
Geen probleem, we hebben ook een enorm aanbod van halterstangen en de verschillen zijn meestal slechts minimaal dus ik snap de verwarring :p

De Ram Bar 1.0 heeft inderdaad ook dezelfde knurling en een 28,5 mm diameter. De Ram Bar 2.0 daarentegen is geoptimaliseerd voor powerliften en heeft een hogere stijfheid, grotere diameter van 29 mm en een diepere/scherpere knurling. En de Warrior Bar is dan weer exact hetzelfde als de Ram Bar 2.0 alleen met een chromen coating.

Succes met je keuze!

Deed ik dit juist? De platte kant aan de binnenkant en de inkeping aan de buitenkant?

image0 (2).jpeg

Laatst bewerkt:
  • #14.759
Deed ik dit juist? De volledige platte kant aan de binnenkant en de licht uitgehold aan de buitenkant?

image0 (2).jpeg
De inkeping zit daar zodat deze netjes over een lasnaad kan vallen, dus normaal gesproken zou je die zijde aan de binnenkant doen. Maar volgens mij zit er daar bij jouw halterstang sowieso geen lasnaad dus in dit geval maakt het niet zoveel uit :)

Hebben jullie van die 50mm rubbers te koop? Zou deze willen gebruiken op de adapters en mijn andere specialty bars.

Terug
Naar boven