AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.081
Wanneer is de atx hex bar xl weer leverbaar?
Waarschijnlijk in de loop van februari of uiterlijk in maart. Je kunt je op de productpagina aanmelden om per e-mail bericht te krijgen zodra het product weer besteld kan worden. Dat doe je door op de knop "Houd mij op de hoogte" te klikken.

Waarschijnlijk in de loop van februari of uiterlijk in maart. Je kunt je op de productpagina aanmelden om per e-mail bericht te krijgen zodra het product weer besteld kan worden. Dat doe je door op de knop "Houd mij op de hoogte" te klikken.
Oke heb ik gedaan maar ik wou toch wat meer info :) bedankt bij deze!

Dag Fitnesseller,

Ik zie dat de

ATX SMITH CABLE RACK SCR-⁠760 + LAT PULLEY​

in de "uitverkoop" is. Momenteel is er nog een op voorraad. Gaat deze uit het assortiment? En komt er dan iets vergelijkbaars voor terug?

• #15.084
Dag Fitnesseller,

Ik zie dat de ATX SMITH CABLE RACK SCR-⁠760 + LAT PULLEY in de "uitverkoop" is. Momenteel is er nog een op voorraad. Gaat deze uit het assortiment? En komt er dan iets vergelijkbaars voor terug?
Nee hier komt niets voor in de plaats terug. Alleen de uitvoering met gewichtstapel blijft in het assortiment. De plate loaded versie is aanzienlijk minder populair en daarom gaat deze uit het assortiment.

Er zijn nu in totaal nog 3 stuks van deze plate loaded racks op voorraad (deze staan namelijk ook nog in de shop als losse racks zonder de pulley). Dat zijn de laatste drie stuks, daarna zijn deze niet meer verkrijgbaar.

Komt de ATX Multi Bench FID-⁠102 weer eens terug of een nieuwer model in vergelijkbare prijsklasse?
Is tenminste een betaalbaar bankje voor incline. De goedkoopste verder is minimaal 300 euro en dan kan je geen decline :(

2e aparte vraag over die foam grip stangen voor pulldowns. Wat is het verschil tussen outside en inside grip? Is dat puur voorkeur of heeft het ook wel invloed op welk deel van de rug je aanspreekt?

• #15.086
Komt de ATX Multi Bench FID-⁠102 weer eens terug of een nieuwer model in vergelijkbare prijsklasse?
Is tenminste een betaalbaar bankje voor incline. De goedkoopste verder is minimaal 300 euro en dan kan je geen decline :(

2e aparte vraag over die foam grip stangen voor pulldowns. Wat is het verschil tussen outside en inside grip? Is dat puur voorkeur of heeft het ook wel invloed op welk deel van de rug je aanspreekt?
Ja die komt nog wel eens binnen maar dat kan nog enkele maanden duren. Persoonlijk zou ik dit goedkope bankje ook niet aanraden tenzij het echt niet anders kan qua budget, want het is echt een budgetmodel. Als je wat meer geld uitgeeft aan een duurder bankje heb je daar op de lange termijn veel langer profijt van. Ik zou zelf niet bezuinigen op een bankje (anders dan bijvoorbeeld een goedkoper power rack).

Je handen en onderarmen maken een andere hoek/hebben een andere positie, dus dat de spieren in je rug waarschijnlijk ook wel wat anders aanspreken. Maar persoonlijk merk ik niet veel verschil in de gripvarianten en is het vooral welke grip ik voor welke oefening prettiger vasthouden vind (kan ook aan mij liggen, want qua marketing wordt wel overal aangeduid dat de rug anders wordt aangesproken).

Dag Fitness-Seller,
Ik ben op zoek naar een goede half-rack + Smith machine combo en kwam op de mpx-620 uit. Ik lees in de beschrijving echter niets over spotter arms (noodsteunen) en dat lijkt me net heel belangrijk om het ook als half rack te kunnen gebruiken.
Zijn de spotter arms uit de 600 reeks compatibel?

De (veel) duurdere variant mpx-730 heeft dan weer wel spotter arms, maar deze zijn dan maar 38cm lang.. dat lijkt me veel te nipt, ik wil kunnen squatten zonder al te veel na te denken over mijn positie ten opzichte van de noodsteunen.
Als ik over de haag kijk naar de concurrentie, lijken de noodsteunen daar wel van een goede lengte.

Is hier een goede oplossing voor in jullie gamma?

• #15.088
Dag Fitness-Seller,
Ik ben op zoek naar een goede half-rack + Smith machine combo en kwam op de mpx-620 uit. Ik lees in de beschrijving echter niets over spotter arms (noodsteunen) en dat lijkt me net heel belangrijk om het ook als half rack te kunnen gebruiken.
Zijn de spotter arms uit de 600 reeks compatibel?

De (veel) duurdere variant mpx-730 heeft dan weer wel spotter arms, maar deze zijn dan maar 38cm lang.. dat lijkt me veel te nipt, ik wil kunnen squatten zonder al te veel na te denken over mijn positie ten opzichte van de noodsteunen.
Als ik over de haag kijk naar de concurrentie, lijken de noodsteunen daar wel van een goede lengte.

Is hier een goede oplossing voor in jullie gamma?
Nee er zijn helaas geen (andere) spotter arms voor deze twee smith machines. De normale 600 en 700 serie spotter arms zijn niet compatibel met de Smith Machines.

De 37 cm lange spotter arms van de MPX-730 zijn naar mijn mening zeker niet te kort maar als je ze graag langer hebt dan zul je inderdaad verder moeten kijken.

Ik heb een (domme) vraag mbt de smith cable scr-680. Voor de functionel trainer staat er een kracht overbrenging van 2:1. Betekend dit dat als ik er een plaat van 20kg aanhang ik dus 5 kg per kant heb? Dus zou ik een Tricep extension doen waarbij ik maar 1 kant van de functional trainer gebruik dan is het 10 kg, maar zou ik een press doen waarbij ik beide kanten gebruik dus effectief 5 kg per hand gebruiken of telt dit dan weer bij elkaar op tot 10 kg per hand? Zal ongetwijfeld voor de hand liggen maar ik wil het toch even zeker weten voor ik er een aanschaf 😅

Laatst bewerkt:
Is heel simpel,
Als je beide kanten tegelijk gebruikt is de overbrenging 1:1 en als je 1 kant gebruikt is de overbrenging 2:1 bij dit toestel.
Het gewicht wordt altijd gedeeld door beide kanten bij dit soort toestellen.

Is heel simpel,
Als je beide kanten tegelijk gebruikt is de overbrenging 1:1 en als je 1 kant gebruikt is de overbrenging 2:1 bij dit toestel.
Het gewicht wordt altijd gedeeld door beide kanten bij dit soort toestellen.
Bedankt voor je reactie. Ik ging er al een beetje vanuit maar bedankt voor de bevestiging

Ik heb een vraag over het atx-prx-610 rack. Ivm hoogte is dat het enige rack dat interessant is voor mij.

Enige nadeel vind ik dat er geen gaten aan de zijkanten zitten voor de weight pins. Het verschil met de andere racks is de dikte van het staal van de profielen zie ik. Hoe (on)verstandig is het om 4 gaatjes te boren voor bevestiging van weight pins aan de zijkanten?

• #15.093
Ik heb een vraag over het atx-prx-610 rack. Ivm hoogte is dat het enige rack dat interessant is voor mij.

Enige nadeel vind ik dat er geen gaten aan de zijkanten zitten voor de weight pins. Het verschil met de andere racks is de dikte van het staal van de profielen zie ik. Hoe (on)verstandig is het om 4 gaatjes te boren voor bevestiging van weight pins aan de zijkanten?
Dat kan gewoon 👍 De weight pins hebben een 20 mm bout dus je zult een 21 mm gat moeten boren.

Je kunt de Weight Pins misschien ook aan de achterkant van je rack bevestigen, in de bestaande gaten. Sommige klanten hangen één pin helemaal bovenaan in de staander en één pin helemaal onderaan. Dan hangen de pinnen niet in de weg voor je bench en squat. Dan heb je dus vier pinnen in totaal (twee per staander).

Succes!

@Fitness Seller ik kwam toevallig deze afbeelding tegen in mijn zoektocht naar een manier op m'n dumbbells in mn rack te hangen (ik heb van die hooks gehad, maar dat is eigenlijk gewoon bout). Hebben jullie wel eens aan een soortgelijk systeem als de afbeelding gedacht?
401333_01.jpg

• Like
Waarderingen: RiPo
  • #15.095
@Fitness Seller ik kwam toevallig deze afbeelding tegen in mijn zoektocht naar een manier op m'n dumbbells in mn rack te hangen (ik heb van die hooks gehad, maar dat is eigenlijk gewoon bout). Hebben jullie wel eens aan een soortgelijk systeem als de afbeelding gedacht?
Ja daar hebben we zeker al eens aan gedacht. Ik denk niet dat er veel producten zijn die we niet zien of kennen :)

Buiten een rack mounted versie hebben we ook al met de gedachte gespeeld voor een versie als attachment voor de nieuwe 2.0 bankjes. Beiden zijn echter nooit doorontwikkeld, behalve wat initiële tekeningen. Misschien in de toekomst!

Kan iemand hier bevestigen dat een ATX LEG LIFT OPTION 2.0 https://www.fitness-seller.nl/atx-l...GcJw2RoyjrACWher79Qi9majRKaKHQVkaArVpEALw_wcB ook prima is voor mensen met lange benen?

Ik heb vroeger een vergelijkbare uitbreiding op een bankje gehad en leg extensions ging prima maar layling leg curls ging voor geen meter.
Als ik m'n benen omhoog wilde doen dan bleef het steken en heb nooit 1 volledige leg curl rep kunnen maken.

Ik zou soortgelijke oefeningen graag toevoegen in m'n home gym en zie zo geen andere betaalbare mogelijkheid.

Kan iemand hier bevestigen dat een ATX LEG LIFT OPTION 2.0 https://www.fitness-seller.nl/atx-l...GcJw2RoyjrACWher79Qi9majRKaKHQVkaArVpEALw_wcB ook prima is voor mensen met lange benen?

Ik heb vroeger een vergelijkbare uitbreiding op een bankje gehad en leg extensions ging prima maar layling leg curls ging voor geen meter.
Als ik m'n benen omhoog wilde doen dan bleef het steken en heb nooit 1 volledige leg curl rep kunnen maken.

Ik zou soortgelijke oefeningen graag toevoegen in m'n home gym en zie zo geen andere betaalbare mogelijkheid.
Ik ben 2,03 meter en gebruik de leg lift 2.0 met veel plezier. Hij is verstelbaar en is eigenlijk erg comfortabel. Ik heb wel te weinig ruimte om mijn knieholtes in lijn te hebben met de rollers als ik mijn rugleuning omhoog heb, dus gebruik ik extensions zonder back support (het is mogelijk, maar dan dus geen optimale steun in de knieholte). Leg curls zijn top, niks op aan te merken.

Krijgen jullie klachten over de Nuobells? Lees er gemengde verhalen over. Wat zijn de opties bij een defect na de twee jarige garantietermijn?

• #15.099
Krijgen jullie klachten over de Nuobells? Lees er gemengde verhalen over. Wat zijn de opties bij een defect na de twee jarige garantietermijn?
Nee vrijwel nooit klachten. Ik denk dat we in 4-5 jaar tijd hooguit een aantal keer per jaar een handgreep hebben vervangen bij klanten. Maar je moet natuurlijk niet met deze dumbbells gaan gooien, daar kunnen ze niet tegen. De meeste defecte komen ook daardoor (laten vallen, of niet goed terug in de houder leggen en dan geforceerd het gewicht proberen te veranderen zodat het mechanisme vastloopt).

Buiten de garantietermijn (of binnen de garantietermijn als het gebruikersschade is en niet onder de garantie valt) kunnen er nieuwe onderdelen bij Nüo worden besteld als er iets kapot zou gaan.

Bestaan er opties om aan een wat ouder Barbarian line power rack uit ik schat 2012 een lat pully optie te koppelen?
Of kom je dan al snel uit bij een losse lat pully?

Al vele jaren spijt dat ik die niet direct erbij afgenomen heb.. :)

Terug
Naar boven