- Waardering
- 2.701
Ja je zult zeker wat verschil merken als je alle normale katrollen van dit toestel (6 stuks van 90 mm) vervangt voor aluminium katrollen.Ik heb zelf thuis de ATX LAT MACHINE LPL-700 staan.
Nu heeft deze 2 katrollen, ga ik verschil merken wanneer ik de gewone katrol door een aluminium katrol vervang?
Zijn er nog plannen om de grote extra brede katrol ook in aluminium te voorzien?
Er zijn geen plannen voor een aluminium variant van de brede 120 mm katrol. Deze brede katrol is sowieso al stabieler/steviger dan de normale kunststof katrollen want deze is voorzien van twee lagers en een versterkte behuizing. Dus de netto winst die een aluminium variant zou opleveren is voor deze brede katrol minder dan voor de normale katrollen. Ook zou zo'n grote/brede katrol erg duur worden (de normale aluminium katrollen zijn al erg prijzig).
Je zou deze brede katrol indien gewenst wel kunnen vervangen voor de 115 mm aluminium katrol. Hou er dan echter rekening mee dat je (1) naast de smallere aluminium katrol afstandhouders moet plaatsen om deze goed in het midden te centreren en (2) je de kabel dan niet meer zo ver schuin kunt trekken voor bepaalde oefeningen, zoals met de brede 120 mm katrol wel mogelijk is.