AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Haha echt typisch weer dit. Ik denk dat 9 van de 10 klanten de voorste poten wil weglaten omdat ze de extra diepte niet fijn vinden. Nu hebben we een tweede variant die wat dieper is en dus geen voorste poten nodig heeft, en dan is de eerste opmerking dat het jammer is dat er geen voorste poten bij zitten 😅

Maar gezien zoveel mensen het rack zonder de voorste poten willen gebruiken, kun je ze vast van iemand overnemen die ze niet nodig heeft :D
Nou, ik heb al een paar dagen de vraag uitstaan op verschillende platforms of ik van iemand die voorste poten kan overnemen...
Nog 0 reacties 🤣
Denk dat door de nieuwe versie met de afleggers er bovenop mensen de poten nu juist niet weg willen laten.
Zijn die poten echt niet los te bestellen?
De oude 800 serie waren ook losse voorpoten van te krijgen...

Wel echt een draak van een machine dit hoor... Ook om in elkaar te bouwen.
Maar hij staat op z'n plek en verschuift geen millimeter 😅

20251013_090134.jpg

Nice, hoe lang was je bezig met het opbouwen? En was het te doen in je eentje of beter toch met een extra paar handjes?

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.663
Nou, ik heb al een paar dagen de vraag uitstaan op verschillende platforms of ik van iemand die voorste poten kan overnemen...
Nog 0 reacties 🤣
Denk dat door de nieuwe versie met de afleggers er bovenop mensen de poten nu juist niet weg willen laten.
Zijn die poten echt niet los te bestellen?
De oude 800 serie waren ook losse voorpoten van te krijgen...

Wel echt een draak van een machine dit hoor... Ook om in elkaar te bouwen.
Maar hij staat op z'n plek en verschuift geen millimeter 😅
Nee helaas, die zijn niet los verkrijgbaar.

Met de hoeveelheid vragen die wij krijgen over of de voorste poten van het toestel kunnen worden weggelaten, weet ik vrij zeker dat er genoeg mensen zijn die deze poten niet gebruiken. Het probleem is waarschijnlijk echter dat ze de poten niet te koop aanbieden, omdat ze wellicht geen idee hebben dat er vraag naar is. Als jij je vraag pas een paar dagen hebt uitstaan zou ik gewoon nog even geduld hebben :) Maar ze zijn helaas niet los te koop.

Mooie upgrade van je SCR-760 wel! :flex:

• #15.665
Ja, zelfs nu we de foto's en teksten zo hebben bijgewerkt dat er 10x wordt vermeld dat de poten kunnen worden weggelaten, krijgen we nog steeds e-mails met de vraag of de voorste poten kunnen worden weggelaten :o (wel aanzienlijk minder vaak, nu we dit verduidelijkt hebben op de productpagina).

Goedemiddag,

Ik zit toch te denken aan een net wat andere setup voor mijn gym. Ik zit te denken aan het volgende:
- ATX MPHR 740
- ATX Pendulum squat
- ATX leg extension/leg curl nieuwe versie
- MBX 650

Nu is alleen mijn vraag: is het mogelijk om calf raises te doen op de pendulum squat of moet ik dan toch wat anders bedenken? Ivm ruimtegebrek is de mphr 780 geen optie, of ik moet het beperken tot slechts de mphr 780 + de leg extension en bench.

Ik heb zelf anders geen idee hoe ik mijn kuiten op een fijne manier kan trainen.

Goedemiddag,

Ik zit toch te denken aan een net wat andere setup voor mijn gym. Ik zit te denken aan het volgende:
- ATX MPHR 740
- ATX Pendulum squat
- MBX 650

Nu is alleen mijn vraag: is het mogelijk om calf raises te doen op de pendulum squat of moet ik dan toch wat anders bedenken? Ivm ruimtegebrek is de mphr 780 geen optie, of ik moet het beperken tot slechts de mphr 780 + de leg extension en bench.

Ik heb zelf anders geen idee hoe ik mijn kuiten op een fijne manier kan trainen.
Eventueel nog een belt squat attachment (voor aan het rack) erbij?

kijk: https://youtu.be/DjND7ICwWxI?si=FUxfzGlSJaFveng1

kijk: https://youtu.be/YJDvnImNuto?feature=shared

• #15.668
Goedemiddag,

- ATX MPHR 740
- ATX Pendulum squat
- MBX 650

Nee dat lijkt me niet prettig vanwege de hoek die de pendulum squat maakt. Dan kun je beter een Calf Block gebruiken (met dumbbells, of in een smith machine zoals met de MPHR-780).

Goedemiddag,

- ATX MPHR 740
- ATX Pendulum squat
- MBX 650

Ipv de pendulum squat de hack squat / leg press doen. Is qua vloeroppervlakte nagenoeg gelijk volgens mij. Kun je zittende en/of staande calf raises doen.

• #15.670
Ipv de pendulum squat de hack squat / leg press doen. Is qua vloeroppervlakte nagenoeg gelijk volgens mij. Kun je zittende en/of staande calf raises doen.
Dat is ook nog een optie inderdaad :thumb: Dan heb je 4 oefeningen in één apparaat: leg press, hack squat, zittende calf raise en staande calf raise.

Eventueel nog een belt squat attachment (voor aan het rack) erbij?

kijk: https://youtu.be/DjND7ICwWxI?si=FUxfzGlSJaFveng1

kijk: https://youtu.be/YJDvnImNuto?feature=shared

Dit is inderdaad een interessante optie, thanks!

Hmm dit klinkt idd helemaal top, maar dit is wel direct een aanzienlijk duurdere optie… Ik ga er over nadenken. Hoe bevalt jouw mhpr 780? En hoe ziet jouw setup eruit als ik vragen mag?

Dit is inderdaad een interessante optie, thanks!

Hmm dit klinkt idd helemaal top, maar dit is wel direct een aanzienlijk duurdere optie… Ik ga er over nadenken. Hoe bevalt jouw mhpr 780? En hoe ziet jouw setup eruit als ik vragen mag?
Ja, ik heb zelf ook de BPR-790 (hack squat / leg press) staan en vind het nog steeds een top machine! Zoals aangegeven 4 oefeningen zonder beperkingen, uitstekende rom's voor elke oefening.

Ook de MPHR-780 bevalt geweldig! De nieuwe xt-arms zijn echt een geweldige toevoeging! Brede stand zijn top voor bvb cable fly's, en smalle stand voor bvb behind the back bicep curls.
Alles loopt super soepel en zo ook de smith machine. Heb de SCR-760 er nu nog naast staan en ondanks dat die ook echt wel goed is, is alles nog stiller en soepeler op de MPHR-780.

Mijn hele setup bestaat uit;
ATX MPHR-780 + MBX-660 2.0
WSX-680 + MBX-650 2.0
BPR-790 Hack squat / leg press
BSM-760 Cable belt squat
Leg ext/curl met gewichtstapel
HPX-650 Hyperextention

Verder hele zwik ATX blackline grepen
Hexagon dumbells 2.5-50kg

Goedemiddag,

- ATX MPHR 740
- ATX Pendulum squat
- MBX 650

Kan men geen (cable) calf raises doen dmv een belt squat belt bevestigen aan de low pully en dan rechtstaan op de low row voetsteunen? Op mijn LTO-750 lukt dat prima.

Ja, ik heb zelf ook de BPR-790 (hack squat / leg press) staan en vind het nog steeds een top machine! Zoals aangegeven 4 oefeningen zonder beperkingen, uitstekende rom's voor elke oefening.

Ook de MPHR-780 bevalt geweldig! De nieuwe xt-arms zijn echt een geweldige toevoeging! Brede stand zijn top voor bvb cable fly's, en smalle stand voor bvb behind the back bicep curls.
Alles loopt super soepel en zo ook de smith machine. Heb de SCR-760 er nu nog naast staan en ondanks dat die ook echt wel goed is, is alles nog stiller en soepeler op de MPHR-780.

Mijn hele setup bestaat uit;
ATX MPHR-780 + MBX-660 2.0
WSX-680 + MBX-650 2.0
BPR-790 Hack squat / leg press
BSM-760 Cable belt squat
Leg ext/curl met gewichtstapel
HPX-650 Hyperextention

Verder hele zwik ATX blackline grepen
Hexagon dumbells 2.5-50kg
Dat is echt een jaloersmakende setup en die mphr 780 klinkt wel echt top😍 Ik moet het straks ‘slechts’ doen met een garage van 6 bij 3 meter waar ook nog 2 fietsen moeten komen te staan, dus ik ga het denk ik moeten beperken tot 2/3 machines. Wellicht is de mphr 780 toch wel een optie wanneer ik ‘m tegen de lange wand van 6 meter zet, maar ik moet gewoon even gaan passen en meten. Heb ik denk je aan 3 meter diepte genoeg voor de mphr 780 om er gemakkelijk een bankje in en vandaan te rijden?

Heb het even uitgetekend, maar ben bang dan het net krap gaat worden. Of denken jullie dat dit kan? Indien ik voor 2 apparaten ga twijfel ik tussen het volgende:
- mphr 780 + pendulum squat + mbx 660 + leg extension/curl attachment
- mphr 780 + leg extension/curl machine + warrior bench

Mijn voorkeur heeft de uitgetekende setup, maar ben bang dat ik ruimte rondom het rack ga missen…

Bijlagen

• IMG_4613.jpeg
    IMG_4613.jpeg
    209,6 KB · Weergaven: 53
Ik heb de MPHR-780 tegen een wand van 3 meter staan. Genoeg ruimte aan de zijkanten om de barbell te laden en lossen.
Dus ik denk dat jou uitgetekende setup prima kan als het juist op schaal is getekend.

Trouwens, als je voor de MPHR-780 gaat kun je met de smith natuurlijk ook zittende en/of staande calf raises doen met een kuitenblok erbij 👍🏻
Bijkomende voordeel van die pendulum squat tov de hack squat is dat je die bijna volledig tegen de wand aan kunt zetten wat je weer ruimte bespaart.

Ik heb de MPHR-780 tegen een wand van 3 meter staan. Genoeg ruimte aan de zijkanten om de barbell te laden en lossen.
Dus ik denk dat jou uitgetekende setup prima kan als het juist op schaal is getekend.

Trouwens, als je voor de MPHR-780 gaat kun je met de smith natuurlijk ook zittende en/of staande calf raises doen met een kuitenblok erbij 👍🏻
Bijkomende voordeel van die pendulum squat tov de hack squat is dat je die bijna volledig tegen de wand aan kunt zetten wat je weer ruimte bespaart.
Ik heb het inderdaad op schaal ingetekend. Ik twijfel alleen of ik voldoende ruimte heb om bijvoorbeeld chest fly’s te doen. Bij mij komt het rack namelijk niet tegen het wandje van 3 meter, maar tegen de wand van 5,70. Het rack zelf is ongeveer 1,20 diep, maar moet ook nog rekening houden met de halterschijven dus verwacht een diepte van 1,40. Dan nog de spotter arms… Zou ik dan voldoende ruimte hebben om op dat stukje tussen het rack en de muur tegenover mij alles te doen zoals chest fly’s op de mphr 780 maar daarnaast ook gewoon dumbbell presses?

3 meter totaal is voldoende. Ik had mn scr-760 welke de voorste uprights ook ongeveer 120 vanuit de achterwand zitten ook op een totaal van 3 meter staan en heb nooit problemen gehad om vrije haltertraining voor het rack te doen. Ook niet met dumbells.
Ik denk dat jou tekening de perfecte opstelling is voor de ruimte die je tot je beschikking hebt.

Reden: Spelling
Laatst bewerkt:
3 meter totaal is voldoende. Ik had mn scr-760 welke de voorste uprights ook ongeveer 120 vanuit de achterwand zitten ook op een totaal van 3 meter staan en heb nooit problemen gehad om vrije haltertraining voor het rack te doen. Ook niet met dumbells.
Ik denk dat jou tekening de perfecte opstelling is voor de ruimte die je tot je beschikking hebt.
Thanks voor met meedenken! Ik heb nog even zitten passen en meten op de plattegrond en een andere indeling kan ook, maar dan zal ik voor een ander model leg extension/curl moeten gaan. De bco 680 neemt namelijk erg veel ruimte in…
Ik heb ruim 3 meter tussen de pendulum en de leg extension voor het rack en ook lekker de ruimte. Daarnaast staat alles mooi tegen 1 wandje aan waar ik wel goed op ga😅. Enige is dat ik nu als concessie heb gekozen voor de BCO 770, het oude model leg extension/curl.

Bijlagen

• IMG_4614.jpeg
    IMG_4614.jpeg
    207,9 KB · Weergaven: 38
Terug
Naar boven