Fitness Seller

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.681
Kan ik met de https://www.fitness-seller.nl/atx-3d-jammer-arms-rrl-600/ belt squats doen (die ga ik sowieso kopen) of moet ik daarvoor deze ook aanschaffen? https://www.fitness-seller.nl/atx-belt-squat-attachment/

en gelijk maar even de vraag of de https://www.fitness-seller.nl/atx-yoke/ goed blijft als ik hem buiten zet met een motorhoes er over? Of zal die dan snel gaan oxideren?
Dat zou je kunnen proberen met de Jammer Arms maar dan heb je geen standaard en je moet dan nog een haakje eraan maken om je belt squat riem aan in te haken. Gaat dus meer in de DIY (doe-het-zelf) richting.

De Yoke heeft een normale poedercoating, die beschermt wel enigszins tegen roest maar het toestel is dus niet speciaal behandeld om buiten te gebruiken. Ook onder een hoes zal het buiten best vochtig worden dus je zult hier en daar wel wat roestvorming kunnen gaan zien (vooral in hoeken en kiertjes waar de coating wat dunner is, of op plekken waar de coating beschadigd is geraakt etc.).

• #15.682
Thanks voor met meedenken! Ik heb nog even zitten passen en meten op de plattegrond en een andere indeling kan ook, maar dan zal ik voor een ander model leg extension/curl moeten gaan. De bco 680 neemt namelijk erg veel ruimte in…
Ik heb ruim 3 meter tussen de pendulum en de leg extension voor het rack en ook lekker de ruimte. Daarnaast staat alles mooi tegen 1 wandje aan waar ik wel goed op ga😅. Enige is dat ik nu als concessie heb gekozen voor de BCO 770, het oude model leg extension/curl.
Mooie setup! Heb je op deze plattegrond ook rekening gehouden met een 220 cm lange barbell die in het rack ligt? (mits je van plan bent een losse barbell te gebruiken natuurlijk)

Thanks voor met meedenken! Ik heb nog even zitten passen en meten op de plattegrond en een andere indeling kan ook, maar dan zal ik voor een ander model leg extension/curl moeten gaan. De bco 680 neemt namelijk erg veel ruimte in…
Ik heb ruim 3 meter tussen de pendulum en de leg extension voor het rack en ook lekker de ruimte. Daarnaast staat alles mooi tegen 1 wandje aan waar ik wel goed op ga😅. Enige is dat ik nu als concessie heb gekozen voor de BCO 770, het oude model leg extension/curl.
Ik zou dan even wachten op de nieuwe versie van de bco-770, namelijk de bco-780..

Mooie setup! Heb je op deze plattegrond ook rekening gehouden met een 220 cm lange barbell die in het rack ligt? (mits je van plan bent een losse barbell te gebruiken natuurlijk)
Daar heb ik zeker rekening mee gehouden. Tussen de pendulum squat en de leg extension/curl zit 310cm. Ik heb dus ruim voldoende ruimte om een 220cm barbell te gebruiken☺️

Ik zou dan even wachten op de nieuwe versie van de bco-770, namelijk de bco-780..
Ik zat al even rond te kijken idd. Staat nog niet op de website van fitness seller, maar wel op atxfitness. Ziet er best nice uit.

Kan ik met de https://www.fitness-seller.nl/atx-3d-jammer-arms-rrl-600/ belt squats doen (die ga ik sowieso kopen) of moet ik daarvoor deze ook aanschaffen? https://www.fitness-seller.nl/atx-belt-squat-attachment/

en gelijk maar even de vraag of de https://www.fitness-seller.nl/atx-yoke/ goed blijft als ik hem buiten zet met een motorhoes er over? Of zal die dan snel gaan oxideren?
Ik heb zelf in de 800 versie een oogring gemaakt. Niet zozeer om te squaten, maar om een pulley aan te bevestigen. Als ik het kan inschatten kun je het ook voor squats gebruiken. Volgens mij is de belt squat attachment wel langer.

Dat zou je kunnen proberen met de Jammer Arms maar dan heb je geen standaard en je moet dan nog een haakje eraan maken om je belt squat riem aan in te haken. Gaat dus meer in de DIY (doe-het-zelf) richting.

De Yoke heeft een normale poedercoating, die beschermt wel enigszins tegen roest maar het toestel is dus niet speciaal behandeld om buiten te gebruiken. Ook onder een hoes zal het buiten best vochtig worden dus je zult hier en daar wel wat roestvorming kunnen gaan zien (vooral in hoeken en kiertjes waar de coating wat dunner is, of op plekken waar de coating beschadigd is geraakt etc.).
Bedankt. Ik heb besloten om met name vanwege die standaard en ook de dubbele gewichtstang toch die belt squat attachment te bestellen. De yoke heb ik ook besteld. Ik hou hem in 1e instantie binnen staan in een andere kamer en zet hem na gebruik buiten, dan weer binnen.

Dat klopt, want daar hebben we ook nog geen nieuws over uitgebracht. Als er nieuws is zul je dat vanzelf zien ;)
Heb vandaag de nieuwe rugtoestellen gezien en gebruikt. Zag er goed uit en voelde ook goed aan 💪🏻
Ook de nieuwe bicep blaster was leuk met de isolaterale hefarmen.

Denk dat het vooral voor commerciële gyms leuk is gezien het voor home/garagegyms vrij veel plek inneemt voor een toestel met 1 functie.
Maar al met al mooie ontwikkelingen!

• #15.688
Heb vandaag de nieuwe rugtoestellen gezien en gebruikt. Zag er goed uit en voelde ook goed aan 💪🏻
Ook de nieuwe bicep blaster was leuk met de isolaterale hefarmen.

Denk dat het vooral voor commerciële gyms leuk is gezien het voor home/garagegyms vrij veel plek inneemt voor een toestel met 1 functie.
Maar al met al mooie ontwikkelingen!
Yes, dat zijn prototypes en nog niet de definitieve versies. Zal ook nog wel zeker 3-4 maanden of langer duren voordat die toestellen uitkomen, schat ik.

Normaal gesproken zetten we bij de prototypes ook bordjes “niet fotograferen” bij zodat niet alles meteen in de Facebook groep wordt gepost zoals nu :p

Yes, dat zijn prototypes en nog niet de definitieve versies. Zal ook nog wel zeker 3-4 maanden of langer duren voordat die toestellen uitkomen, schat ik.

Normaal gesproken zetten we bij de prototypes ook bordjes “niet fotograferen” bij zodat niet alles meteen in de Facebook groep wordt gepost zoals nu :p
Nu wordt ik wel nieuwsgierig en ga ik toch even opzoeken welke groep dat is. 😅

Haha, zit jij in die groep dan? 🤣
Had al bewust hier geen foto's geplaatst 🙂

Begreep al dat er idd nog wat updates / wijzigingen zouden komen aan de prototypes. Klonk allemaal goed hoor! 👍🏻

Heb die bordjes nog nooit daar gezien eerlijk gezegd, heb al heel wat prototypes daar gezien afgelopen paar jaar. 😅

Begreep al dat er idd nog wat updates / wijzigingen zouden komen aan de prototypes. Klonk allemaal goed hoor! 👍🏻

Heb die bordjes nog nooit daar gezien eerlijk gezegd, heb al heel wat prototypes daar gezien afgelopen paar jaar. 😅
Geen idee om welke groep het gaat. Maar kon zo gauw ook niks vinden. 😅

• #15.692
Had al bewust hier geen foto's geplaatst 🙂

Ik hou alles bij natuurlijk :cool:

• Haha
Waarderingen: RiPo
Ik mag aanbouwen van de gemeente (eindelijk) voor 80m², nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen: ongeveer 9x9 meter in een vierkant of bv. meer rechthoekig zoals 6x13? Mijn tuin(achtererf) is ongeveer 20x20 dus het moet wel ruim erin passen, ik denk niet dat boven de 15m voor een zijde een goed idee is. Wat ik nu heb in mijn verrotte schuur is de FA hyperxpro, een half rack, een oly platform, 2 barbells, een FID bench en bumpers, maar dit gebruik ik eigenlijk alleen als ik niet naar de sportschool kan/wil gaan (drukte/tijdstip/lui/etc.). Het doel van dit nieuwe gebouw is om de sportschool volledig te vervangen.

Ik zat te denken aan een meer rechthoekige uitvoering, heb hieronder een snelle render gemaakt van 6x15 dus (2m te lang want rekenen is moeilijk voor mij blijkbaar, ik heb er een barbell van 2m20 gelegd zodat je het extra stuk makkelijker weg kan denken). Ik kon geen machines vinden dus ik heb treadmills gebruikt om machines te symboliseren + wat extra ruimte tussenin, lijkt erop dat ik 6-8 machines zou kunnen plaatsen. De 3Ds zijn ook voornamelijk Amerikaanse dingen aangezien er bv. geen renders van Europese dingen (bv. ATX) beschikbaar zijn maar qua diepte en breedte komt het +- allemaal overeen.

Qua machines zat ik te denken aan:

1. pec deck
2. echo bike
3. treadmill
4. GHD
5. rower (kun je verticaal opbergen dus heeft bijna geen oppervlakte)
6. misschien een chest supported t-bar row aangezien dit een vaste favoriet is in de sportschool, maar neemt veel plek in beslag en kan misschien ook gedaan worden met een rack attachment + landmine
7. een soort van multi-hip station (ook om het vrouwtje tevreden te houden)
8. ???

En dan nog wat extra ruimte voor opslag (cable/rack attachments etc.) en om misschien wat ringen van het plafond te hangen als ik eens in een crossfitbui ben.

In het midden kan ik een track hebben voor sled/sandbag stuff + een yoke voor carries en als een soort van DIY atlas stone systeem (want ik kan de lat van de yoke hoger of lager zetten en er schijven op leggen zodat het niet verschuift). Ik zou dan de rubberen atlas stones van Rogue gebruiken met de return pad, dit moet goed te doen zijn want de gevlinderde betonvloer gaat waarschijnlijk rond de 1250kg/m² zitten qua draagkracht.

1761642687532.png

Heeft iemand nog tips voor zo'n ruimte? Misschien dingen waar ik op moet letten? Ik bouw het van de grond op dus ik kan op zich met alles rekening houden. Een wastafel en airco komt er sowieso in evenals vloerverwarming voor ca. 3/4e van de vloer (zodat ik altijd nog dingen veilig vast kan zetten op het stuk waar geen vloerverwarming is). Ik sta ook open voor eventuele equipment tips van onze beste sponsor (ik heb training ADHD en ben ookal wat ouder (46 in februari) dus doe eigenlijk gewoon waar ik zin in heb op die dag en afhankelijk van welke spieren geen pijn doen :D)

Geweldige mooie grote ruimte! Succes met de bouw van jullie nieuwe gym! 😄

• #15.695
Ik mag aanbouwen van de gemeente (eindelijk) voor 80m² ...
Damn, dat is gewoon groter dan menig PT studio. Heel mooi!

Qua equipment kun je het zo gek maken als je wil en dat is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van je trainingsstijl. Je hebt in ieder geval voldoende ruimte om ook een aantal standalone-toestellen of exotischere toestellen neer te zetten. Eventueel nog een mooie rubbervloer erin.

Voor wat betreft je andere vragen kun je misschien beter in het 'Toon je home gym!' topic terecht, daar zijn veel handige doe-het-zelvers en mensen die aardige home gyms hebben gemaakt.

Is/wordt dat een accessoire tbv hip thrusts op de smith machines zodat de juiste diepte kan worden gehaald?
1000045473.jpg

• #15.697
Is/wordt dat een accessoire tbv hip thrusts op de smith machines zodat de juiste diepte kan worden gehaald?
Wat zeiden we (en jijzelf ook) nou over het plaatsen van foto’s van prototypes? 😂

Dat accessoire wordt onderdeel van het toestel dat je daar hebt gefotografeerd. Geen idee of we dat ook als los accessoire voor normale smith machines zullen aanbieden, misschien op een later moment.

Wat zeiden we (en jijzelf ook) nou over het plaatsen van foto’s van prototypes? 😂

Dat accessoire wordt onderdeel van het toestel dat je daar hebt gefotografeerd. Geen idee of we dat ook als los accessoire voor normale smith machines zullen aanbieden, misschien op een later moment.
Heb een uitsnede gemaakt van de totale foto! 🤣
Zou wel top zijn als die los wordt aangeboden zoals ook de vertical leg press.

Terug
Naar boven