Ik mag aanbouwen van de gemeente (eindelijk) voor 80m², nu vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen: ongeveer 9x9 meter in een vierkant of bv. meer rechthoekig zoals 6x13? Mijn tuin(achtererf) is ongeveer 20x20 dus het moet wel ruim erin passen, ik denk niet dat boven de 15m voor een zijde een goed idee is. Wat ik nu heb in mijn verrotte schuur is de FA hyperxpro, een half rack, een oly platform, 2 barbells, een FID bench en bumpers, maar dit gebruik ik eigenlijk alleen als ik niet naar de sportschool kan/wil gaan (drukte/tijdstip/lui/etc.). Het doel van dit nieuwe gebouw is om de sportschool volledig te vervangen.
Ik zat te denken aan een meer rechthoekige uitvoering, heb hieronder een snelle render gemaakt van 6x15 dus (2m te lang want rekenen is moeilijk voor mij blijkbaar, ik heb er een barbell van 2m20 gelegd zodat je het extra stuk makkelijker weg kan denken). Ik kon geen machines vinden dus ik heb treadmills gebruikt om machines te symboliseren + wat extra ruimte tussenin, lijkt erop dat ik 6-8 machines zou kunnen plaatsen. De 3Ds zijn ook voornamelijk Amerikaanse dingen aangezien er bv. geen renders van Europese dingen (bv. ATX) beschikbaar zijn maar qua diepte en breedte komt het +- allemaal overeen.
Qua machines zat ik te denken aan:
1. pec deck
2. echo bike
3. treadmill
4. GHD
5. rower (kun je verticaal opbergen dus heeft bijna geen oppervlakte)
6. misschien een chest supported t-bar row aangezien dit een vaste favoriet is in de sportschool, maar neemt veel plek in beslag en kan misschien ook gedaan worden met een rack attachment + landmine
7. een soort van
multi-hip station (ook om het vrouwtje tevreden te houden)
8.
En dan nog wat extra ruimte voor opslag (cable/rack attachments etc.) en om misschien wat ringen van het plafond te hangen als ik eens in een crossfitbui ben.
In het midden kan ik een track hebben voor sled/sandbag stuff + een yoke voor carries en als een soort van DIY atlas stone systeem (want ik kan de lat van de yoke hoger of lager zetten en er schijven op leggen zodat het niet verschuift). Ik zou dan de rubberen atlas stones van Rogue gebruiken met de
return pad, dit moet goed te doen zijn want de gevlinderde betonvloer gaat waarschijnlijk rond de 1250kg/m² zitten qua draagkracht.
Heeft iemand nog tips voor zo'n ruimte? Misschien dingen waar ik op moet letten? Ik bouw het van de grond op dus ik kan op zich met alles rekening houden. Een wastafel en airco komt er sowieso in evenals vloerverwarming voor ca. 3/4e van de vloer (zodat ik altijd nog dingen veilig vast kan zetten op het stuk waar geen vloerverwarming is). Ik sta ook open voor eventuele equipment tips van onze beste sponsor (ik heb training ADHD en ben ookal wat ouder (46 in februari) dus doe eigenlijk gewoon waar ik zin in heb op die dag en afhankelijk van welke spieren geen pijn doen

)