MuscleMeat

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Er staat al heel lang een upgrade voor dit toestel op de planning maar daar zijn we nog altijd niet aan toegekomen. De komende maanden zullen eerst nieuwe racks worden uitgewerkt, dus dat zou op zijn vroegst iets zijn voor de tweede helft van 2024 (denk ik).
Oke. Dank! Ga ik maar eens goed nadenken of ik het nog een tijdje kan uithouden met de de variant die los in het bankje zit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #15.042
Oke. Dank! Ga ik maar eens goed nadenken of ik het nog een tijdje kan uithouden met de de variant die los in het bankje zit.
Ik weet niet zeker of we na de racks wel aan dit toestel zullen gaan werken hè, daar staat nog niets van vast. Er kan net zo goed helemaal geen upgrade komen in 2024 :p

Maar het bench accessoire is anders zeker ook een interessant alternatief :thumb:

@Fitness Seller, is het bekend wanneer de showroom weer open is? Op de website staat nog 'naar verwachting tot eind herfst'.

• #15.044
@Fitness Seller, is het bekend wanneer de showroom weer open is? Op de website staat nog 'naar verwachting tot eind herfst'.
Nee nog niet bekend, veel zendingen hebben vertraging opgelopen dus we kunnen nog niet alles opbouwen. Er staan wel al een paar toestellen opgesteld maar voordat de showroom echt goed vol is zal nog wel even duren.

EDIT: hieronder een overzicht van wat er nu al is opgebouwd in de showroom. Mocht je al willen langskomen dan kan dat op afspraak, neem dan even contact op met onze klantenservice.

ATX Flat Bench FBX-610
ATX Multi Bench MBX-520 2.0
ATX Multi Bench MBX-660 2.0
ATX Multi Bench MBX-650 2.0
ATX Warrior Multi Bench MBX-750 2.0
ATX Power Rack PRX-510 + Lat Pulley 510
ATX Power Rack PRX-620
ATX Power Rack PRX-650 + Lat Pulley 650
ATX Power Rack PRX-720
ATX Power Rack PRX-750 + Lat Pulley 750
ATX Squat Stands SQS-650
ATX Combo Rack
ATX Lat Machine LSW-750
ATX Glute Ham Developer GHD-820
ATX Leg Press / Hack Squat BPR-790
ATX Functional Trainer FTX-9001
ATX Cable Tower CPT-800
ATX Cable Crossover CCS-800
ATX Weight Plate Tree WPT-3

Laatst bewerkt:
@Fitness Seller

Ik ben aan het kijken naar een zgn. handgripper.

Ik zie dat de volgende op voorraad zijn:

• RB Handgripper 260
  • RB Handgripper 300
  • RB Handgripper 330
  • RB Handgripper 365

Ik heb niet bij beeld bij de 'sterkte'/weerstand. Ik zie dat de 210 overeenkomt met ongeveer 60 kg.

Als ik bijv. genoeg knijpkracht wil hebben om 200 kg te kunnen deadliften zonder straps (overhandse greep), welke handgripper zou dan geschikt zijn? Momenteel heb ik vanaf 150 kg straps nodig.

• #15.046
@Fitness Seller

Ik ben aan het kijken naar een zgn. handgripper.

https://www.fitness-seller.nl/rb-handgrippers/

Ik zie dat de volgende op voorraad zijn:

• RB Handgripper 260
  • RB Handgripper 300
  • RB Handgripper 330
  • RB Handgripper 365

Ik heb niet bij beeld bij de 'sterkte'/weerstand. Ik zie dat de 210 overeenkomt met ongeveer 60 kg.

Als ik bijv. genoeg knijpkracht wil hebben om 200 kg te kunnen deadliften zonder straps (overhandse greep), welke handgripper zou dan geschikt zijn? Momenteel heb ik vanaf 150 kg straps nodig.
Pfoe, ik weet niet hoe ik gripkracht op die manier moet afleiden. Maar 150 kg vind ik niet heel zwaar om al straps voor nodig te hebben.

Wellicht is een combinatie van twee of drie grippers ideaal. Je kunt dan een wat lichtere gripper pakken zoals de 100 of de 130 waarmee je dan waarschijnlijk hoge reps kunt uitvoeren. En dan pak je nog een 160 of 180 erbij waarmee je dan waarschijnlijk meer moeite zult hebben om die te sluiten, dus daar werk je dan naartoe. Maar ik kan dat helaas moeilijk voor je beoordelen.

Een verstelbare gripper is eventueel ook een optie maar die is wel wat duurder:

Pfoe, ik weet niet hoe ik gripkracht op die manier moet afleiden. Maar 150 kg vind ik niet heel zwaar om al straps voor nodig te hebben.

Wellicht is een combinatie van twee of drie grippers ideaal. Je kunt dan een wat lichtere gripper pakken zoals de 100 of de 130 waarmee je dan waarschijnlijk hoge reps kunt uitvoeren. En dan pak je nog een 160 of 180 erbij waarmee je dan waarschijnlijk meer moeite zult hebben om die te sluiten, dus daar werk je dan naartoe. Maar ik kan dat helaas moeilijk voor je beoordelen.

Een verstelbare gripper is eventueel ook een optie maar die is wel wat duurder:
Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord. Ik zal even checken. Ik zie alleen dat alle t/m 210 niet op voorraad zijn.

• #15.048
Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord. Ik zal even checken. Ik zie alleen dat alle t/m 210 niet op voorraad zijn.
We verwachten volgens mij al twee maanden een nieuwe levering maar Robert Baraban maakt deze grippers nog steeds allemaal zelf met de hand en hij heeft al een aantal keer uitgesteld helaas. We zullen na het weekend eens navragen wat nu de status is. Stuur anders even een mailtje naar onze klantenservice dan krijg je vanzelf bericht zodra we meer weten!

• Like
Waarderingen: BB_
We verwachten volgens mij al twee maanden een nieuwe levering maar Robert Baraban maakt deze grippers nog steeds allemaal zelf met de hand en hij heeft al een aantal keer uitgesteld helaas. We zullen na het weekend eens navragen wat nu de status is. Stuur anders even een mailtje naar onze klantenservice dan krijg je vanzelf bericht zodra we meer weten!
Ik heb de ankle strap besteld die je adviseerde en ben daarnaast voor de verstelbare handgripper gegaan. Wel wat duurder, maar daarmee kan ik jaren doen. :D
En tevens mijn cadeaubon gebruikt die ik met de contest had gewonnen, waarvoor dank. :thumbs:

• #15.051
Ik heb de ankle strap besteld die je adviseerde en ben daarnaast voor de verstelbare handgripper gegaan. Wel wat duurder, maar daarmee kan ik jaren doen. :D
En tevens mijn cadeaubon gebruikt die ik met de contest had gewonnen, waarvoor dank. :thumbs:
Bedankt voor de bestelling :flex:

@Fitness Seller is de aanduiding niet in LBS ?
100lbs = ~45kg
Nee de weerstand van de RB Handgrippers is geen LBS. De RB100 betekent dus niet 100 lbs.

• Like
Waarderingen: BB_
Bedankt voor de bestelling :flex:

Nee de weerstand van de RB Handgrippers is geen LBS. De RB100 betekent dus niet 100 lbs.
Staat wel zo op hun site zie ik nu. beetje onduidelijk omdat het normaal/gebruikelijk wel zo is, oa bij CoC (1 = 140lbs, rehab 60lbs)

• #15.053
Staat wel zo op hun site zie ik nu. beetje onduidelijk omdat het normaal/gebruikelijk wel zo is, oa bij CoC (1 = 140lbs, rehab 60lbs)
https://shop.handgripper.net/aluminium-handgripper-with-chrome-spring.html
https://www.fitness-seller.nl/rb-handgrippers/
Zoals ik aangaf is het cijfer niet gelijk aan de weerstand in lbs... Trust me ;)

EDIT: dan zal ik toch maar het uitgebreide antwoord geven. Ik heb me nooit super verdiept in de gripsport dus ik weet niet waarom Robert Baraban deze benamingen en lbs-verwijzingen gebruikt. Maar het is lastig om grippers van verschillende merken één op één met elkaar te vergelijken. En zelfs binnen hetzelfde merk en dezelfde gripper kunnen er verschillen in weerstand zijn. Dat komt door het productieproces van de veren. In de gripsport is het daarom vereist om de exacte weerstand van je gripper te verifiëren als je in aanmerking wilt komen voor bepaalde records.

Er was een website waar de weerstand van verschillende grippers met elkaar werd vergeleken maar het lijkt erop dat deze niet meer bestaat. Ik heb deze echter nog kunnen terugvinden via Archive.org:
https://web.archive.org/web/20220115162008/http://gripratings.com/index.php?id=3

Op die website vond je een overzicht van de gecontroleerde en gemeten weerstand van grippers van verschillende merken. De CoC 1 die jij noemt heeft bijvoorbeeld de volgende gemiddelde waardes van echte metingen:

Captains of Crush, #1, Regular
Min: 73.95 lbs - Avg: 80.99 lbs - Max: 93.81 lbs​
Qty tested: 29​

Je ziet dus dat deze een gemiddelde heeft van 81 lbs en een maximum van 94 lbs (uit 29 gemeten exemplaren). Dat is dus lang niet de 140 lbs die jij noemt (tenzij dat nu veranderd is).

Als we kijken naar grippers van Robert Baraban dan heeft de RB100 een gemiddelde weerstand van 67 lbs. Ofwel ongeveer 30 kg zoals wij op onze website vermelden ;) De cijfers zijn dus niet de exacte weerstand in lbs.

Op de 3.5 zit dan 100lbs verschil in, en ik maar denken dat ik sterk ben :D

Ik zie wel eens foto's voorbij komen waarbij jammer arms op deze wijze worden gebruikt. En nu bij het plaatsen van dit bericht kan ik niks vinden; daarom deze zelf geknutselde foto's.

In hoeverre is het slim om dit om deze manier toe te passen? Volgens mij kan zowel de kabel als de haak boven en onder dit prima aan.

jammerarms_kabel.jpg

• #15.057
Ik zie wel eens foto's voorbij komen waarbij jammer arms op deze wijze worden gebruikt. En nu bij het plaatsen van dit bericht kan ik niks vinden; daarom deze zelf geknutselde foto's.

In hoeverre is het slim om dit om deze manier toe te passen? Volgens mij kan zowel de kabel als de haak boven en onder dit prima aan.
Ik begrijp je vraag helaas niet helemaal. Wil je de Jammer Arms op deze manier ophangen zodat ze niet verder dan horizontaal zakken?

Dan kun je ze misschien beter gewoon afleggen op de spotter arms, zoals op bijgevoegde afbeelding. Dan zijn ze in ieder geval nog in hoogte verstelbaar. Met jouw oplossing zou je dan steeds die kabelogen moeten losschroeven en op een andere positie vastschroeven. Maar in theorie zou jouw methode ook moeten werken, al kunnen wij daar geen garantie of iets dergelijks op geven. Ik weet ook niet of het wel zo goed is voor de staalkabel als deze steeds een abrupte harde ruk krijgt, dat is wellicht toch net wat anders dan de belasting die de kabel ondervindt op een kabeltoestel. Alternatief zou je een ketting kunnen gebruiken maar dat maakt natuurlijk een hoop lawaai :o

1703084650841.png

Ik begrijp je vraag helaas niet helemaal. Wil je de Jammer Arms op deze manier ophangen zodat ze niet verder dan horizontaal zakken?

Dan kun je ze misschien beter gewoon afleggen op de spotter arms, zoals op bijgevoegde afbeelding. Dan zijn ze in ieder geval nog in hoogte verstelbaar. Met jouw oplossing zou je dan steeds die kabelogen moeten losschroeven en op een andere positie vastschroeven. Maar in theorie zou jouw methode ook moeten werken, al kunnen wij daar geen garantie of iets dergelijks op geven. Ik weet ook niet of het wel zo goed is voor de staalkabel als deze steeds een abrupte harde ruk krijgt, dat is wellicht toch net wat anders dan de belasting die de kabel ondervindt op een kabeltoestel. Alternatief zou je een ketting kunnen gebruiken maar dat maakt natuurlijk een hoop lawaai :o

1703084650841.png
Het is inderdaad de bedoeling zoals je omschrijft. Maar jouw voorbeeld is wellicht wel een beter alternatief.

Hoe vaak is de MBX-520 V2 eens op voorraad? Uiteindelijk wil ik mijn bankje upgraden, maar volgens mij is die vaak uit voorraad waardoor ik het niet kan doen wanneer ik het zal willen en afhankelijk ben van nieuwe leveringen.

Afgelopen donderdag zou mn pakket bezorgd zijn, maar ik heb niets gezien. Uit het bericht van DPD kan ik niet opmaken dat het bij de buren is afgeleverd. Ik ga nog eens checken waar het kan zijn... (Kunnen jullie niets aan doen , ligt aan DPD).

Terug
Naar boven