MuscleMeat

Fitness zonder bijkomende voeding nuttig?

zack04

Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Hallo iedereen,

Ik ben 22 jaar, 1m89 groot en weeg 62 kg. Dit is dus te weinig. Ik heb een supersnel metabolisme waardoor ik weinig moeite moet doen om energie te verbranden. Nu zou ik graag willen gewicht aankomen en het liefst in spiermassa.

Het probleem is in de eerste plaats: geld. Als ik een voedingsschemavolg waar ik van 3 naar 6 maaltijden ga met onder andere kipfilet, kabeljauw, gehakt en tonijn reken ik op zeker €500 per maand extra. Om dan nog maar te zwijgen van de voedingsupplementen.

Nu vroeg ik mij af of het goedkoper kan of met minder maaltijden? Of is het dan de moeite niet?

Ik vertel er meteen bij dat ik in het verleden al eens voor een 8-tal maanden gefitnesst heb zo'n 4 keer per week. Mijn spieren werden toen altijd maar beter ontwikkeld alleen at ik toen niet meer dan anders waardoor ik op den duur wel 30 kg kon bench pressen maar niets van spiermassa aankwam.

Ik zou dus graag opnieuw beginnen maar dan wel met aangepaste voeding zodat er duidelijk resultaat is.

Als je je eten dan gewoon bij de aldi haalt ben je echt niet zoveel geld kwijt hoor.
En het gaat om het aantal kcal, en of je dit nu in 3 keer of 1 keer eet dat maakt dan niet zoveel meer uit.

5-8 euro ben ik ongeveer kwijt voor 2000 kcal.

ps. supplementen zijn in verhouding altijd duur.

Zet eerst eens neer hoe je "eetschema" er nu uitziet, dus wat je ongeveer per dag eet.

Je weegt inderdaad erg weinig, maar je hoeft niet alleen maar te leven op kipfilet/kabeljauw/gehakt/tonijn. Gewoon een pot pindakaas (500 gr) per week opeten en alles eten wat er op je pad komt.

ik eet momenteel 3000kcal, per dag en het kost mij nog geen 5euro de dag:rolleyes:, dus ik ben zeker dat als je krapper kwa budget zit dat het je ook zo lukt;) en suplementen zijn geen wondermiddel:), je kan heus heel wat bereiken zonder!:D

Probeer je voeding gewoon beter aan te passen zodat je kwa massa kunt blijven bijkomen:o

veel havermout met melk mixen en vreten

en bakkies kwark

shit is best goedkoop

Pannenkoeken doen het ook erg goed :)

Als je kleine dingen veranderd zoals bijvoorbeeld kipfilet en pindakaas op brood, is 500 euro echt niet nodig. En wat de heren hierboven zeggen, kwark is een goedkope en goede bron van eiwitten.

500 euro, wtf?

Blik tonijn = 70 cent.
Kip kan je krijgen voor €5 per kilo.

Stel je eet een halve kilo kip, en twee blikken tonijn per dag (extra op wat een normale mens zou eten) = €4 per dag.
Doe daar nog een pot kwark bij: Iets minder dan €5 per dag, oftewel €150 per maand.

Hoe kom jij in hemelsnaam aan €500? Jij eet tien kilo vlees per dag ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Goede reacties. Bedankt.

Oké ik zal eens zetten wat ik zal eten:

Maaltijd 1: havermout + melk
Maaltijd 2: 6x volkoren brood met hesp en kaas of pindakaas
Maaltijd 3: Kip, bruine rijst, ei, groenten
Maaltijd 4: 6x volkoren brood met hesp en kaas of pindakaas
Maaltijd 5: wat de pot schaft (vlees, groenten, aardappelen)
Maaltijd 6: kwark met muesli (aldi)
Tussendoor nog een banaan, kiwi en cashew noten

Jullie willen waarschijnlijk dat ik dat in een mooi tabeltje verwerk, dus ik ga dat dan eens doen. In de tussentijd is dit goed of moeten er andere dingen bij?
- En voor die kip gebruik ik kipfilet, maar deze kost wel €6 voor een halve kilo of is dat teveel voor één maaltijd?
- En met kwark bedoelen jullie toch die 500 gr volle yoghurt uit de aldi é?

kwark heet in belgië platte kaas.
en als je 6 euro voor een halve kilo kipfilet aan het betalen bent betaal je veel teveel..

Waarschijnlijk koopt hij kapot dure kipfilet voor op brood. Je kan net zo goed kiloknallersplofkip kopen, €1,- per 200gr.

Gewoon aanbiedingen zoeken, kwark hoeft ook niet duur te zijn. Een krop sla kost geen moer.

Even op een rijtje hoe ik altijd goedkoop uitkom.
KH: Naar de turk daar kun je 5kg rijst zakken voor 3.5,die hebben ook alle gedroogde peulvruchten super goedkoop en allerlei andere gezonde voeding.

Eiwitten: Hier moet je een koopjesjager zijn ,als je een koopje zit gelijk inslaan , vorige week, kg kipfilet 4.00 en hamlappen 4.90. In crisistijden koop ik knabbelspek 1 euro voor 65 eiwitjes :D Maar wel vettig.

Vet : Is altijd goedkoop omdat niemand het wil hebben.

diepvries kippenborst vind je voor 5 a 6 euro per kilo in België

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben vandaag naar de Aldi geweest. Cashew noten heb ik niet gevonden. Diepvrieskipfilet kon je inderdaad kopen voor €6 per kilo. Die kwark vond ik eerst niet, maar dan vond ik dit:
10qxrty.jpg

Is dit kwark of?

Per 100 g
122 kcal
7,1 g eiwitten
3,6 koolhydraten (suikers)
8,8 g vetten
waarvan 5,4 g verzadigde vetten

Ja dat is kwark. Alleen je hebt volle kwark gekocht, beter koop je magere. Is aan jou

Terug
Naar boven