XXL Nutrition

Flex ''Get BIG schema'' 10 kg in 10 weken

Momenteel mee bezig week 1... zwaar schema... maar of het gaat helpen?? wie weet.. zondag voor het eerst begonnen... zondag, maandag, dinsdag, woensdag getraind.. Ga vandaag weer. Ik hou me niet aan de voorgeschreven rust periode.... want ik train wanneer het mij uitkomt. Dit schema is dus niet ideaal voor mij blijkt..
Of denken jullie dat het wel kan? zondag borst getraind.. ik heb nu geen spierpijn meer.. dus.. kan ik gewoon weer trainen toch? zo denk ik er in ieder geval over.

Zo werkte mijn vorige schema ook. 2 dagen split... Trainen wanneer het kan.. Max 1 dagje spierpijn. als ik nog steeds spierpijn had ging ik gewoon niet.

Wat is jullie mening

Wat is het nut van een schema volgen..als je besluit te gaan trainen wanneer je dat zelf wilt? Als ik het goed begrijp sla je dus dagen over? Als je spierpijn heb van de vorige dag ga je niet..en dan vraag je aan anderen die toegewijd met veel discipline een schema eruit knallen of dat kan??:o no pain, no gain bro..

Wat is het nut van een schema volgen..als je besluit te gaan trainen wanneer je dat zelf wilt? Als ik het goed begrijp sla je dus dagen over? Als je spierpijn heb van de vorige dag ga je niet..en dan vraag je aan anderen die toegewijd met veel discipline een schema eruit knallen of dat kan??:o no pain, no gain bro..

Ik besluit te trainen wanneer ik zelf wil. Doet iedereen toch?

Het schema gaat week 1 en 2 uit van het volgende:

Maandag- Borst, triceps en kuiten
Dinsdag- Rug, biceps en buik
Woensdag- Rust
Donderdag- Quadriceps, hamstrings en kuiten
Vrijdag- Schouders, trapezius en buik
Zaterdag- Rust
Zondag- Rust

Stel nou dat ik woensdag zin heb om te trainen.... kan ik toch gewoon woensdag het schema van donderdag doen..
en donderdag het schema van vrijdag.
Vrijdag en zaterdag heb ik geen zin..
Zondag ben ik allang hersteld van het schema van maandag. ook het schema van vrijdag.. dus kan ik toch het schema van maandag weer lekker gaan trainen??

dus dat was eigenlijk mijn vraag tussen alle woorden en zinnen in?:rolleyes:

Ik train altijd als ik spierpijn heb.. alleen dan een andere spiergroep.

Mijn vorige schema was al volgt opgebouwd (globaal):
schema 1 borst schouders buik triceps
schema 2 rug benen biceps

ma; schema 1
di; schema 2
woe; geen tijd
do; schema 1
vr; schema 2
zat; schema 1
zo; schema 2
ma; geen tijd
di; schema 1
etc..
ga zo maar door...
Ik zorg ervoor dat ik niet te veel spierpijn heb. zodat ik eventueel 3 dagen elkaar kan trainen. Weet ik als ik maandag schema 1 train, dat ik donderdag pas weer schema 1 kan trainen, train ik gewoon wat zwaarder en voeg er een set bij of een andere extra prikkel.
Ik pas mijn schema dus aan op het moment.
Kijk als je echt vaste dagen hebt die je kunt trainen kun je je een strak plan van aanpak maken, maar dan als nog zou je eventueel je plan van aanpak soms moeten aanpassen aan het moment.

Als je kijkt naar super compensatie bij het flex get big schema.. was mijn borst en schouder allang hersteld op zondag op de manier waarop ik uitlegde te trainen.

dus discipline en o no pain, no gain bro.. ik weet niet..ik train zo vaak als ik kan en mogelijk is. Maar pas alles aan op het moment.

dusdat...

KAn je je hiermee vinden?

Gr. Benja

Als je woensdag wilt trainen wat bedoelt is als rustdag heb je maandag en dinsdag niet hard genoeg getraint, ik heb die rustdag echt nodig op woensdag dan ben ik kapot. Maar dat is mijn mening

Als je woensdag wilt trainen wat bedoelt is als rustdag heb je maandag en dinsdag niet hard genoeg getraint, ik heb die rustdag echt nodig op woensdag dan ben ik kapot. Maar dat is mijn mening

hmmmm... dus jij kan woensdag niet je benen trainen? dat is toch een totaal andere spiergroep..?

hmmmm... dus jij kan woensdag niet je benen trainen? dat is toch een totaal andere spiergroep..?

Nee ik niet.

Trouwens bench press met omgekeerde greep vind ik een rare oefening, voel het ook niet echt in me borst. Meer mensen die deze oefening geschrapt hebben?

ik voelde het ook meer in mn triceps medialis
naar het schijnt is die oefening, bench press reverse grip, een goede oef voor bovenkant borst, dus doe ik hem nu ook wel vaker ter afwisseling

heb het juist afgewerkt.
Heb wel per fase 3 weken genomen ipv 2.
Deftig schematje. Heb 6 kilo gain gehad
ik zeg er wel bij dat ik vanaf week 4 creatine en pumpertje ben beginnen nemen.
ook mijn dieet staat op 3200kcal/dag.
maar voor de rest is het wel leuk te doen.
Ook in fase 3 merk ja dat je kracht goed is toegenomen
Typisch spierschokshema :)
echt de moeite

Ik geloof er geen zak van 10kg vvm in 10 weken. Dat lukt amper met aas.
Ik ga er ook geen 10 weken voor vergooien iig.

Bump

Hoe is dit schema nu uitgevallen voor de mensen die het geprobeerd hebben? Denk eraan om dit in de toekomst ook eens te proberen, ergens na de zomer ofzo.

Leuke afwisseling, geen te hoge verwachtingen stellen
Veel bijgeleerd kwa techniek enz

Ik besluit te trainen wanneer ik zelf wil. Doet iedereen toch?

Het schema gaat week 1 en 2 uit van het volgende:

Maandag- Borst, triceps en kuiten
Dinsdag- Rug, biceps en buik
Woensdag- Rust
Donderdag- Quadriceps, hamstrings en kuiten
Vrijdag- Schouders, trapezius en buik
Zaterdag- Rust
Zondag- Rust

Stel nou dat ik woensdag zin heb om te trainen.... kan ik toch gewoon woensdag het schema van donderdag doen..
en donderdag het schema van vrijdag.
Vrijdag en zaterdag heb ik geen zin..
Zondag ben ik allang hersteld van het schema van maandag. ook het schema van vrijdag.. dus kan ik toch het schema van maandag weer lekker gaan trainen??

dus dat was eigenlijk mijn vraag tussen alle woorden en zinnen in?:rolleyes:

Ik train altijd als ik spierpijn heb.. alleen dan een andere spiergroep.

Mijn vorige schema was al volgt opgebouwd (globaal):
schema 1 borst schouders buik triceps
schema 2 rug benen biceps

ma; schema 1
di; schema 2
woe; geen tijd
do; schema 1
vr; schema 2
zat; schema 1
zo; schema 2
ma; geen tijd
di; schema 1
etc..
ga zo maar door...
Ik zorg ervoor dat ik niet te veel spierpijn heb. zodat ik eventueel 3 dagen elkaar kan trainen. Weet ik als ik maandag schema 1 train, dat ik donderdag pas weer schema 1 kan trainen, train ik gewoon wat zwaarder en voeg er een set bij of een andere extra prikkel.
Ik pas mijn schema dus aan op het moment.
Kijk als je echt vaste dagen hebt die je kunt trainen kun je je een strak plan van aanpak maken, maar dan als nog zou je eventueel je plan van aanpak soms moeten aanpassen aan het moment.

Als je kijkt naar super compensatie bij het flex get big schema.. was mijn borst en schouder allang hersteld op zondag op de manier waarop ik uitlegde te trainen.

dus discipline en o no pain, no gain bro.. ik weet niet..ik train zo vaak als ik kan en mogelijk is. Maar pas alles aan op het moment.

dusdat...

KAn je je hiermee vinden?

Gr. Benja

Hey Benja..kan ik me eigenlijk niet zo in vinden..die woensdag is er ingepland als rustmoment..spieren moeten namelijk ook eens rusten. Als je dus een rust overslaat heeft deze minder kans op herstel en groei. Een schema zet je niet zo maar ff leutraak op en om eerlijk te zeggen lijkt je eigen schema daar wel op..ik zie 2 grote spiergroepen op één dag en ook nog eens achter elkaar..en hoewel meeste pro-schema's elke spiergroep eenmaal specifiek trainen pak jij gewoon elke spiergroep 3 keer per week!??! Wat is het nut om elke spiergroep 3 keer per week te trainen?? Onthoudt dat je bijv. biceps en triceps indirect ook traint met borst en rug oefeningen. Rust, herstel en groei?? Een van de basisregels: groei komt uit herstel van een zware training (een maal per week, max 2 maal per week per spiergroep) groei komt na je training met goede voeding en rust/herstel, niet door zo vaak mogelijk te trainen. Spierpijn probeer je te voorkomen?? Spierpijn betekend juist dat je een zware training hebt gedaan..spierpijn is er juist omdat je spieren dan aan het herstellen (en dus groeien) zijn..???:D

Ik vind het een sterk schema, ik zit nu zelf aan begin week 5 en kom elke trainingsdag afgepeigerd thuis van de sportschool. Heb nu wel foto's van voor getrokken en zal ze als er geïntereseerden zijn ook na de 10 weken posten.

greetz

Ik vind het een sterk schema, ik zit nu zelf aan begin week 5 en kom elke trainingsdag afgepeigerd thuis van de sportschool. Heb nu wel foto's van voor getrokken en zal ze als er geïntereseerden zijn ook na de 10 weken posten.

greetz

ik ben er nu ook weer eens mee herbegonnen.
deze keer deftig, want laatste keer ben ik enkel tot fase 3 gegaan omdat ik niet echt ben voor fullbody workouts.
zit nu aan fase 4. Is dat een deftig schemake?
Want 2 oef voor borst, rug, ... lijkt mij zo weinig.

Mannen, kan iemand even een antwoord geven op mijn vraag.

Kan je de eerste fase gebruiken als trainingsschema in de cut?
Door de vele supersets.

Of is dit geen goed idee?

Werkt dit schema ook voor iemand die net begint met bodybuilding maar wel al iets van anderhalf jaar fitness heeft gedaan?
Hebben jullie misschien ook tips als dit niet iets is voor mij?
Ik wil graag vijf dagen per week trainen ik train nu vier dagen per week. Ik volg niet egt een schema maar dit moet ik eigenlijk dus wel gaan doen. De reden dat ik vijf dagen per week wil trainen is omdat ik me anders dood verveel. In de weekeinden werk ik dus dan kan ik niet trainen.

Mannen, kan iemand even een antwoord geven op mijn vraag.

Kan je de eerste fase gebruiken als trainingsschema in de cut?
Door de vele supersets.

Of is dit geen goed idee?

fase 1 gebruiken in de cut is redelijk zwaar denk ik.
zeker omdat dit schema aangepast is aan een voedingsschemame redelijk veel cals.
dan zou je beter gaan voor een schema waar de reps tussen de 10-12 liggen en daar wat stevige cardio bij. bv 12 min voor de training op een chilltempo en 15-20 min na de training. Ook de cals terugtrekken naar rond de 2000.
Works good for me imo.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jul 2012 om 20:43 ----------

Werkt dit schema ook voor iemand die net begint met bodybuilding maar wel al iets van anderhalf jaar fitness heeft gedaan?
Hebben jullie misschien ook tips als dit niet iets is voor mij?
Ik wil graag vijf dagen per week trainen ik train nu vier dagen per week. Ik volg niet egt een schema maar dit moet ik eigenlijk dus wel gaan doen. De reden dat ik vijf dagen per week wil trainen is omdat ik me anders dood verveel. In de weekeinden werk ik dus dan kan ik niet trainen.

als je 5 dagen in de week wil trainen ben je beter dat je een ander schema zoekt.
ik zit nu aan fase 4 (6 dagen per week trainen). Ook sommige fasen zijn maar 4 dagen. soms maar 3.
En het zal wel uitdoen voor iedereen die al een jaartje ervaring heeft in gym. Mits een deftig voedingschema!

Het zoveelste trainings programma van mensen die stamvol steroids zitten

fase 1 gebruiken in de cut is redelijk zwaar denk ik.
zeker omdat dit schema aangepast is aan een voedingsschemame redelijk veel cals.
dan zou je beter gaan voor een schema waar de reps tussen de 10-12 liggen en daar wat stevige cardio bij. bv 12 min voor de training op een chilltempo en 15-20 min na de training. Ook de cals terugtrekken naar rond de 2000.
Works good for me imo.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jul 2012 om 20:43 ----------

als je 5 dagen in de week wil trainen ben je beter dat je een ander schema zoekt.
ik zit nu aan fase 4 (6 dagen per week trainen). Ook sommige fasen zijn maar 4 dagen. soms maar 3.
En het zal wel uitdoen voor iedereen die al een jaartje ervaring heeft in gym. Mits een deftig voedingschema!

Ik ben nu al een anderhalf jaar bezig met gewoon fitness en met mijn voedingsschema ben ik bezig. maar wat adviseer je mij dan qua aantal dagen trainen? Wat is het effectiefst?

Terug
Naar boven