XXL Nutrition

flyes zwaar en wat gebogen of lichter en gestrekt?

Epic delts en voorkomen die 2e.

eerste, en rot is op met de filmpjes van die vent van dat 2e filmpje

Optie 2 doe ik

Bij ons in de fitness hebben ze een machine voor fly's heel goed voor de houding.
Anders doe ik cabel fly's heel zwaar dan vervaagt die houding maar die trainde ik al dus goede combinatie als je die mogelijkheid hebt op de gym zou ik zeggen als je enkel een paar dumbbells hebt dan zou ik zeggen let op die houding kijk niet naar de gewichten.

Die scooby is zo'n kneus. Sowieso geen flyes doen terwijl je op de grond ligt!

Gewoon zorgen dat je je armen licht buigt en dan in die positie houdt tijdens de gehele beweging. Dus alleen je schouders buigen.
Wat ik zelf fijn vindt is om de armen niet helemaal naar elkaar toe te brengen, maar weer te laten zakken als je merkt dat de spanning afneemt.

combo van 1-2
armen in een lichte hoek houden maar niet volledig gestrekt. en inderdaad niet pressen

als je een grote chest wil moet je squaten, niet flys doen.

Ik zie so wie so dat in filmpje twee er een lichte buiging is in zijn elleboog.

filmpje 1 is gewoon een press.

Die scooby doo is volgens mij gewoon gay. En daarom zo irritant. Wat betreft de uitvoering allebei zijn goed. Zijn gewoon verschillende oefeningen eigenlijk. Ik heb zelf ook gemerkt dat je van knijpen meer massa krijgt als van duwen. Maar van duwen word je over het algemeen weer sterker en is ook beter voor je deltoideus anterior. Dus combineren. Dips werken voor mij het beste voor massa. Krijg er ook de vetste pomp van. Helemaal gestrekt zou ik doen met flyes. Wat ik daarmee bedoel is dat je de gewichten niet te veel moeten laten hangen want dan rek je de spier alleen maar en dat is volgens mij niet zo goed. Zolang je er goed spanning ophoud op de helemaal uitgerekte versie is het wel goed. Want dan train je de waaier ook mee.

Die scooby is zo'n kneus. Sowieso geen flyes doen terwijl je op de grond ligt!

Gewoon zorgen dat je je armen licht buigt en dan in die positie houdt tijdens de gehele beweging. Dus alleen je schouders buigen.
Wat ik zelf fijn vindt is om de armen niet helemaal naar elkaar toe te brengen, maar weer te laten zakken als je merkt dat de spanning afneemt.

waarom geen flyes op de grond?
Heb op het moment een blessure aan mn schouders door overstrekken van pezen. Ik ben van plan als ik weer hersteld ben mijn borst te trainen met flyes op de grond op te voorkomen dat ik mijn pezen weer overstrek. Slecht idee?

'k doe ze ook altijd met de ellebogen niet volledig gestrekt...
Minder belastend voor de ellebogen zoals Wazzup al zei

En schouders ook. Vind ze echt totaal niet lekker als ik ze volledig strek, dus gewoon ellebogen niet volledig strekken en dan is het goed. En ook rekening houden dat je ellebogen niet onder je schouders komen.

waarom geen flyes op de grond?
Heb op het moment een blessure aan mn schouders door overstrekken van pezen. Ik ben van plan als ik weer hersteld ben mijn borst te trainen met flyes op de grond op te voorkomen dat ik mijn pezen weer overstrek. Slecht idee?
Ik heb het natuurlijk over gezonde mensen. Je mist een belangrijk stuk van de ROM als je op de grond ligt.

Ik heb het natuurlijk over gezonde mensen. Je mist een belangrijk stuk van de ROM als je op de grond ligt.

oke:) ik dacht dat ik misschien iets verkeerd doe voor mn rug dan ofzo.
Naja ben bang dat er voor mij weinig anders op zit en die scooby heeft een borst waar ik dik tevreden mee zou zijn:o Al zal dit waarschijnlijk neit de enige manier zijn waarop hij zn borst traint.

Dit missen van een stuk ROM in hoeverre is dat in jou visie goed te maken met extra gewicht?

Niet.. De ROM blijft hetzelfde dan...

haha ROM = Range of Motion/Movement. Steven. Nu is de verwarring vast opgelost

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven