Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lol nee. op ieder punt van de beweging pak je net weer een ander gedeeltje van de spier.
Ben ik het niet mee eens. Bij flyes train je de spier van buiten naar binnen

Met flyes ligt de trekkende kracht meer op de pecs. Bij presses komen ook de triceps veel aanbod. dat is waar een groot verschil ligt. Ook de manier van bewegen is anders. Ik zou flyes niet vergelijken met presses
De druk op de buitenste vezels is veel lager als je horizontaal begint
Waarom wordt dan altijd gezegd dat het zobelangrijk is een zo groot mogelijke ROM te maken... Kun je dus net zo goed een kleinere ROM met groter gewicht pakken.Dat moet je even uitleggen, want volgens mij pak je gewoon op ieder deel van de beweging de spier over de gehele lengte.
ROM beperking kan je dus idd compenseren door meer gewicht te nemen (kijk naar principes zoals PFT)
ja en voor pecs. vooral de onderkant. Voel ze altijd goed opgepompt na wat geconcentreerde dips. Maar het hangt er een beetje vanaf in welke richting je je gewicht laat hangen
ellebogen naar buiten, knieen naar voren.ja en voor pecs. vooral de onderkant. Voel ze altijd goed opgepompt na wat geconcentreerde dips. Maar het hangt er een beetje vanaf in welke richting je je gewicht laat hangen
Waarom wordt dan altijd gezegd dat het zobelangrijk is een zo groot mogelijke ROM te maken... Kun je dus net zo goed een kleinere ROM met groter gewicht pakken.
Volgens mij beschadig je de spier meer met een grotere ROM dus is het wel degelijk beter lager gewicht met grotere ROM te pakken dan andersom