XXL Nutrition

flyes

miggel

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
84kg
Vetpercentage
7%
hallo dbb's

is de flyes een isolatie oefening of een massa oefening?
en heb vorige week getraind met iemand waar ik vroeger vaak mee omging. daar heb ik de incline flyes mee gedaan. is dit een goede oefening?

en nog een klein vraagje over je buik. hoe kun je je buik t beste trainen? hoeveel reps? ik doe er meestal rond de 20.

alvast bedankt.

is de flyes een isolatie oefening of een massa oefening?
en heb vorige week getraind met iemand waar ik vroeger vaak mee omging. daar heb ik de incline flyes mee gedaan. is dit een goede oefening?

Tuurlijk is dit een goede oefening, je pakt toch een vrij groot gedeelte van de borst (bovenkant/zijkant). Hier kun je dus ook massa/kracht mee opbouwen.
Het is een variatie-oefening, je kunt dus ook elke keer afwisselen tussen gewoon en incline bijvoorbeeld.

• Topic Starter Topic Starter
oke dankje.
ik doe altijd benchpress, incline benchpress, decline dumbbell press, incline dumbbell press, flat flyes, incline flyes. en soms dips ipv incline flyes.

en train de borst 2 x in de week. is dit een goede combo?

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 20:57 ----------

meestal dips, laatste keer dus inclne flyes (foutje in vorige bericht)

Dat zijn zeeeeeer veel oefeningen voor een kleine spiergroep!
Ik zou het op 2 a 3 oefeningen houden voor borst, that's all. Zeker als je borst 2x de week traint.

En voor je buik: is een beetje zoals andere spiergroepen. Je kan ze apart bijtrainen, wat misschien niet moet als je squat edm, maar ik zou bvb weighted crunches, ab wheel, etc doen..

veel oefeningen ja?

ik dacht dat ik in een ander topic een keer had gelezen dat je 4 tot 6 oefeningen moet pakken voor de borst om te groeien?! niet goed dus?

en wat is het gevolg als je te veel oefeningen doet?

---------- Post toegevoegd Sat 17 Nov 2012 om 21:09 ----------

en voor de buik: hoeveel sets en reps zijn hiervoor nodig?

In principe volstaat het zelfs 1x per week een spiergroep te trainen.
Geloof mij... 6 oefeningen? Way over the top!
1 of 2 presses, en een fly is voldoende hoor.
Als je 6 oefeningen kan doen, is de intensiteit van de eerste 4 oefeningen te laag.
Teveel oefeningen, teveel reps of sets zorgen ervoor dat je borst niet groeit.
Je moet hem net voldoende prikkelen, niet teveel en niet teweinig :D.

Ik zou het iig bij 1 variatie per oefening houden per workout. Of paar weken incline en paar weken normaal ofzo. dubbelop kost alleen maar veel tijd zonder dat je er extra door vooruit gaat.
Je zou ook voor de buik/core eens kunnen denken aan de prone bridges en reverse crunches. Deze doe ik bij de stronglifts en vind ik wel prettig. Prone bridge 3x30 sec. om mee te beginnen en reverse crunches 3x12.

Flyes zijn geen grote massabouwer. Maar zeker wel een degelijke oefening ja ;).

Omdat?

Zware flyes zijn imo prima massa bouwers voor de borst, voor sommigen onder ons (delt/arm presser) zelfs beter dan bankrukken ed.

zowizo beter dan bankrukken

bankrukken deed ik al jaren voordat ik ging trainen. en begon pas te groeien toen ik naar de gym ging..

Flyes bouw je net zo goed massa mee in de borst, als bij presses. Isolatie oefening is het zeker niet.

bedankt voor jullie reacties! duidelijk nu!

dank u heren

Terug
Naar boven