XXL Nutrition

flyes

Ik denk dat hij mensen bedoelt die op zo'n manier bankdrukken dat ze meer de kracht uit hun armen en/of schouders halen, dan uit hun borst zelf. Kan zijn dat ik mis zit, though.
Correct.

Miggel, het gaat niet om de hoeveelheid oefeningen. 20% van jouw oefeningen bepaalt 80% van het resultaat. Volume = massa, maar overdrijven is ook een vak.

Twee a drie oefeningen is goed genoeg voor borst. Flat bench (liever decline indien mogelijk), incline bench en flyes is genoeg.

Dit is absoluut een isolatie oefening! Een goede oefening om je borstspieren een flinke boost en pomp te geven! Probeer eens de dummbels eens een slag naar buiten te draaien tijdens het zakken! En het onzin dat bankdrukken of een andere press oefening slechter is dan flyes.. Iedere oefening heeft een ander doel en het is belangrijk om te varieren in oefeningen.. succes!

Dus je schouders en biceps worden er niet mee belast?
als je op correcte manier uitvoert dan hoor je zeker geen biceps te gebruiken.
anterior deltoid kan je niet totaal uitschakelen maar je kan de druk wel goed verplaatsen naar je borst. Dit is dus eerder een isolatie oefening

anterior deltoid kan je niet totaal uitschakelen maar je kan de druk wel goed verplaatsen naar je borst. Dit is dus eerder een isolatie oefening

ook de biceps gebruik je altijd met flyes. maar gebruiken houd niet in dat je hem "echt" traint.

wat isolatie oefening betreft ben ik t met je eens. hij gaat ook over slechts 1 gewricht.

Dus jij doet ze met gestrekte/overstrekte armen?

nee.......maar jij maakt er dus een press van?
Hoe vaak je dat inderdaad ziet... Volk dat te zware dumbbells pakt en er een verkapte dumbbell press van maakt. Triceps die vermoeid raken waardoor hun armen inzakken en ze vervolgens geen enkel idee hebben hoe dat komt :rolleyes:.

Wel eens opgezocht waar de aanhechtingen van de biceps zitten en wat voor functies de biceps hebben?

Op wat voor manier je je flyes ook uitvoert, je belast ALTIJD de biceps! Zelfs op twee manieren, de eerste als schouderflexor en de tweede als armflexor om je arm niet te overstrekken.

Wat de rest betreft, zodra je meerdere spieren gaat gebruiken is het geen isolatie meer.

---------- Post toegevoegd Mon 3 Dec 2012 om 19:59 ----------

wat isolatie oefening betreft ben ik t met je eens. hij gaat ook over slechts 1 gewricht.

Dan ga je er van uit dat isolatie alleen met gewrichten te maken heeft, ongeacht het aantal spieren dat gebruikt wordt.

---------- Post toegevoegd Mon 3 Dec 2012 om 20:00 ----------

wanneer je je arm gebogen houd heb je toch echt je bicep nodig om hem zo to houden

+1

Dan ga je er van uit dat isolatie alleen met gewrichten te maken heeft, ongeacht het aantal spieren dat gebruikt wordt.

jup. als het zou gaan om zowel het aantal gewrichten als het aantal spieren dat gebruikt wordt kunnen we net zo goed de term afschaffen en alles als compound zien. want "minder spieren" of "meer spieren" is een veel te abstracte vorm aangezien dat per "isolatie" oefening behoorlijk kan verschillen.

---------- Post toegevoegd Mon 3 Dec 2012 om 21:47 ----------

Wat de rest betreft, zodra je meerdere spieren gaat gebruiken is het geen isolatie meer.

en toch heb ik je een tijd terug de cable crossover een isolatie oefening zien noemen, terwijl je darrmee ook meerdere spieren gebruikt.

Het is Deltoidius Anterior en ten tweede, je gebruikt zeker wel je biceps en ;D

Veeeel te veel oefeningen voor borst!
Overigens is flyes goed voor chest maar eerst beginnen met de zware compounds lijkt me beter

jup. als het zou gaan om zowel het aantal gewrichten als het aantal spieren dat gebruikt wordt kunnen we net zo goed de term afschaffen en alles als compound zien. want "minder spieren" of "meer spieren" is een veel te abstracte vorm aangezien dat per "isolatie" oefening behoorlijk kan verschillen.

---------- Post toegevoegd Mon 3 Dec 2012 om 21:47 ----------

en toch heb ik je een tijd terug de cable crossover een isolatie oefening zien noemen, terwijl je darrmee ook meerdere spieren gebruikt.

Of het nou wel of niet een isolatie-oefening genoemd mag worden... :dunno:
Het belast de biceps, maar bij mij zo weinig dat het totaal geen invloed heeft op mijn bicepsoefeningen, dus voor mij is het borstisolatie.

Terug
Naar boven