Ik las daarnet dat je met pec-deck je borst "isoleert". Wat wil dit eigenlijk zeggen?
En wat verkiezen jullie tussen deze 2 oefeningen.
Merci
En wat verkiezen jullie tussen deze 2 oefeningen.
Merci
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
klempic zei:met peck deck voel je wel degelijk de voorkant schouders. optimale isolatie bestaat niet
dr. Gonzo zei:"Isoleert" wil zeggen dat je nu puur en alleen de borstspier aanspreekt, dus niet ook nog eens de triceps en schouders zoals bij bankdrukken bv.

en dat denk je ook hardop als je en keuze maakt uit je oefeningen op de sportschool?Leophyte zei:Ik doe cables, simpelweg omdat de spanning op je borstspier constant blijft. Als je dumbbell flys pakt neem het krachtmoment dat op je borst werkt af, naarmate je de dumbbells hoger laat komen gaat dit naar 0 (theoretisch).
-------------
Voor wie niet snapt wat ik bedoel:
M=F*r*cos(hoek t.o.v. aarde)
M=krachtmoment, F=zwaartekracht veroorzaakt door je dumbbell, r=ongeveer de lengte van je arm.
-------------
Dan is er altijd nog de zwaartekracht die recht naar beneden werkt die gestabiliseerd moet worden, maar goed. Voordat het te ingewikkeld wordt, ik kies voor de kabels![]()