MuscleMeat

Breaking News Formatiepoging gestrand

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
` De poging een kabinet te vormen van
VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV
is mislukt.Informateur Opstelten werkt
aan zijn eindverslag waarna hij naar de
koningin gaat.

De fractievoorzitters geven om zes uur
vanavond een persconferentie.

De formatie stond deze week onder grote
druk door de onenigheid in het CDA.
Informateur Opstelten heeft de hele
middag overlegd met de onderhandelaars
van VVD,CDA en PVV.Gisteren vroegen
VVD-leider Rutte en PVV-voorman Wilders
CDA-fractieleider Verhagen opheldering
over de perikelen in de partij.

http://teletekst.nos.nl/tekst/104-01.html

De kans op een rechtse regering lijkt dus wel verkeken, CDA gaat niet nog een keer overstag.

vanavond maar weer even afstemmen op de Kneef ;-)

CDA weggooiers....walgelijke partij....

• Topic Starter Topic Starter
PVV trekt de stekker er uit.

Ze hadden ook gewoon naar mij kunnen luisteren een paar weken al dan niet maanden terug. Zonde van de tijd.

Een CDA in huidige toestand kan niet samen werken met de PVV zonder electorale zelfmoord te plegen op de lange termijn. Verstandig van Klink en zijn medestanders.

edit:
Wel weer tactisch van Wilders om er zelf een eind aan te maken en dan met zo'n beschaafd verhaal te komen. Je kan alles van 'm zeggen maar het is wel een handige jongen op momenten dat het er voor hem toe doet. Damage control in optima forma, voor minder gelooft zijn achterban hem ook wel.

Laatst bewerkt:
Emile, kom der maar in...

PVV wilde bindend akkoord om dissidenten in feite monddood te maken of hun zetel te laten opgeven. Wat een vrijheid toch weer.

PVV wilde niks liever dan regeringssteun geven maar toch vooral ieder ander geluid de mond (laten) snoeren. Goed bezig, het lijken wel een stel fundamentalistische moslims.

Ik zeg, Paars plus. Nu is het waarschijnlijk Rutte die wat water bij de wijn moet doen. Hopen dat Cohen dat middenkabinet met die christenhonden niet al te gemakkelijk omarmt.

PVV wilde niks liever dan regeringssteun geven maar toch vooral ieder ander geluid de mond (laten) snoeren. Goed bezig, het lijken wel een stel fundamentalistische moslims.

Ik ben er nog steeds verbaast over dat het CDA deze gijzeling zo lang heeft overwogen, zonder Verhagen waren ze, gok ik, niet eens aangeschoven.

Wilders wil volgens mij wel een paar nek of knieschoten uitdelen aan die drie CDA-ers.

Ik begrijp er niets meer van. Gisteren zei iemand van CDA idd dat ze een andere samenstelling zouden proberen de komende weken. Echter las ik op een andere site dan weer dat alleen een paar figuren bij CDA niet meewilden en die vervangen waren door andere CDA'rs die het minderheidskabinet wel wilden steunen.

Nu vandaag is het weer gestrand? Wat een bende prutsers, met dank aan CDA vooral begrijp ik? Mooie kans voor Nederland verkeken op een coalitie waarvan de standpunten dicht tegen elkaar aanleunden en men dus een krachtig beleid had kunnen voeren.

Dat het in België zou falen vandaag hadden we wel kunnen voorspellen, maar dit snap ik niet. Dan heb je echt te maken met figuren die aansturen op een links(er) kabinet.

CDA kan maar beter hopen op geen verkiezingen...

Maar wat nu jongens?
Als de PvdA nu gaat regeren, kunnen ze het de komende jaren natuurlijk ook wel schudden. Enige mogelijkheid lijkt mij een middenkabinet, maar dat gaat nooit lang zitten, en wordt de gebeten hond.
Ik moet zeggen dat ik wel teleurgesteld is dat dit niet is gelukt, ook al is het niet echt mijn richting, want dan hadden we dat rechtse kabinet in ieder geval nu gehad. Nu gaat deze belachelijke situatie nog zeker een jaar of 5 door.

Ze hadden ook gewoon naar mij kunnen luisteren een paar weken al dan niet maanden terug. Zonde van de tijd.

Een CDA in huidige toestand kan niet samen werken met de PVV zonder electorale zelfmoord te plegen op de lange termijn. Verstandig van Klink en zijn medestanders.

edit:
Wel weer tactisch van Wilders om er zelf een eind aan te maken en dan met zo'n beschaafd verhaal te komen. Je kan alles van 'm zeggen maar het is wel een handige jongen op momenten dat het er voor hem toe doet. Damage control in optima forma, voor minder gelooft zijn achterban hem ook wel.

Hindsight bias :D
Ik had het wel een kansje gegeven net na de verkiezingen. Laatste dagen zag het er natuurlijk wel ruk uit met een verdeeld CDA en VVD dat de gekste consessies zou doen.
Dan maar een paars plusje. Op deze manier is Nederland er ook niet bij gebaat en consensus is er toch altijd.

Hmm.. ik krijg plots sterk de drang zelf een politieke partij op te richten. :)
Toch nog maar paar jaartjes wachten..

Echter las ik op een andere site dan weer dat alleen een paar figuren bij CDA niet meewilden en die vervangen waren door andere CDA'rs die het minderheidskabinet wel wilden steunen.

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar dit is niet eens mogelijk zover ik weet. De zetels liggen vast, alleen het kamerlid zelf kan nog opstappen. Hij kan uit de partij gezet worden maar vertegenwoordigd dan nog steeds een zetel. Daarom had het ook zo'n kwetsbaar kabinet geworden, dit in combinatie met Wilders zonder verantwoordelijkheden maar wel als spreekbuis en een aantal leden (in alle partijen, zelfs binnen de PVV!) die uiteenlopende bezwaren hebben. Een persoon die zijn kont tegen de kribbe gooit kan dit gedrocht van een kabinet laten klappen.

Ik begrijp er niets meer van. Gisteren zei iemand van CDA idd dat ze een andere samenstelling zouden proberen de komende weken. Echter las ik op een andere site dan weer dat alleen een paar figuren bij CDA niet meewilden en die vervangen waren door andere CDA'rs die het minderheidskabinet wel wilden steunen.

Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen, maar je kan niet vervangen worden, want je bent verkozen. Het enige wat kan is dat je uit de partij stapt, waardoor het bijv. een eenmansfractie wordt (of een 3man's fractie van cda-dissidenten).

Edit: Klaas was al eerder.

Laatst bewerkt:
Wilders begrijpt het signaal niet in feite, buiten de VVD is er geen partij te vinden die zich kan vinden in de gedeelten van het PVV-programma dat meegenomen wordt in een regeerakkoord. Dissident geluid is niet van vandaag, dat komt wel vaker voor. Met wat aanpassingen in regeerakkoord kan je best nog wel regeren.

Terug
Naar boven