- Waardering
- 3.208
Eerst eerdere reactie Klaaswitz lezen, daarna pas reagerenBig T, Paars plus is natuurlijk niet met Femke als MP hé, maar gewoon nog steeds met Rutte.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eerst eerdere reactie Klaaswitz lezen, daarna pas reagerenBig T, Paars plus is natuurlijk niet met Femke als MP hé, maar gewoon nog steeds met Rutte.

Big T, Paars plus is natuurlijk niet met Femke als MP hé, maar gewoon nog steeds met Rutte.
Eerst eerdere reactie Klaaswitz lezen, daarna pas reageren![]()
Pff... Ik reageerde op jouw post, waarin jij een regering voorstelde met Femke als MP. Dat noem ik een links kabinet, of het nu mogelijk is of niet doet er ff niet toe. Dat is waar ik op reageerde. Paars noem ik niet eens een links kabinet, tenzij het natuurlijk paars + wordt, of je met liberalen zit die zelf ook al vrij links zijn.Je begrijpt toch wel dat Femke Halsema met haar tien zetels als kleinste partij geen premier zal worden van een Paarse coalitie he. Zou ons wel goed staan, met zo'n premiere kan je nog voor de dag komen.
Pff... Ik reageerde op jouw post, waarin jij een regering voorstelde met Femke als MP. Dat noem ik een links kabinet, of het nu mogelijk is of niet doet er ff niet toe. Dat is waar ik op reageerde. Paars noem ik niet eens een links kabinet, tenzij het natuurlijk paars + wordt, of je met liberalen zit die zelf ook al vrij links zijn.
Mwah ik weet het niet precies hoe de D66 anders te duiden dan linkse liberalen. Ik hoorde Els Borst twee weken geleden tijdens een interview zeggen dat de D66 een linkse partij is, je mag toch aannemen dat zij het kan weten als ex-minister namens de D66 zijnde en een van de personen die al wat in de melk te brokkelen had bij de oprichting. Aan de andere kant zijn de begrippen links en rechts nogal vertroebeld en wellicht zelfs obsoleet.
Ach dat hele links-rechts gedoe slaat gewoon nergens op, het is zo relatief als maar zijn kan. Weet je dat er punten zijn die in Amerika als doodnormaal (centrum) worden beschouwd en hier in de extreemrechtse hoek worden geduwd? En ook binnen Europa zal de ene iets 'rechts' vinden terwijl de andere dat helemaal niet vindt (en omgekeerd).Ok, want imo zijn de enige linkse liberalen Groenlinks.
ik heb alleen een uur lang die cda lul op tv gezien daarstrax die met hele typisch linkse dom slinkse gezwam elke x maar wees naar PVV die niet meer wou..
ik geloof er geen ruk van ...
Ach dat hele links-rechts gedoe slaat gewoon nergens op, het is zo relatief als maar zijn kan. Weet je dat er punten zijn die in Amerika als doodnormaal (centrum) worden beschouwd en hier in de extreemrechtse hoek worden geduwd? En ook binnen Europa zal de ene iets 'rechts' vinden terwijl de andere dat helemaal niet vindt (en omgekeerd).
Daar komt nog bij dat de term rechts en extreemrechts een heel andere inhoud dragen dan men zou denken. Zo is een VVD eigenlijk rechtser als een PVV, terwijl die laatste door sommigen als 'extreemrechts' wordt omschreven. Dat komt omdat de zogenaamd 'rechtse partijen' niet altijd op elk standpunt rechts zijn.
Het falen om de politiek op te delen in hokjes van links en rechts bewijst eigenlijk gewoon dat het hele links-rechts punt nergens over gaat. Problemen ga je (als je verstandig bent) niet bekijken vanuit een dogmatische sfeer, maar vanuit een rationele. Eigenlijk hebben we een PVRD nodig (Partij Van het Rationeel Denken).
Ach zo'n lesje hoef je mij niet te geven hoor. Mij lijkt trouwens een (echte) Vrijzinnig Democratische Partij wel weer wat.
hehe