XXL Nutrition

Breaking News Formatiepoging gestrand

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar dit is niet eens mogelijk zover ik weet. De zetels liggen vast, alleen het kamerlid zelf kan nog opstappen. Hij kan uit de partij gezet worden maar vertegenwoordigd dan nog steeds een zetel. Daarom had het ook zo'n kwetsbaar kabinet geworden, dit in combinatie met Wilders zonder verantwoordelijkheden maar wel als spreekbuis en een aantal leden (in alle partijen, zelfs binnen de PVV!) die uiteenlopende bezwaren hebben. Een persoon die zijn kont tegen de kribbe gooit kan dit gedrocht van een kabinet laten klappen.

Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen, maar je kan niet vervangen worden, want je bent verkozen. Het enige wat kan is dat je uit de partij stapt, waardoor het bijv. een eenmansfractie wordt (of een 3man's fractie van cda-dissidenten).

Edit: Klaas was al eerder.
Ja dat bedoel ik ook, iemand was opgestapt en er kwam dan iemand in de plaats die het wel zag zitten. Maar blijkbaar is er meer aan de hand. Stabiliteit is ver te zoeken iig, zal bij andere formaties echter niet anders zijn vrees ik.

Maar wat nu jongens?
Als de PvdA nu gaat regeren, kunnen ze het de komende jaren natuurlijk ook wel schudden. Enige mogelijkheid lijkt mij een middenkabinet, maar dat gaat nooit lang zitten, en wordt de gebeten hond.
Ik moet zeggen dat ik wel teleurgesteld is dat dit niet is gelukt, ook al is het niet echt mijn richting, want dan hadden we dat rechtse kabinet in ieder geval nu gehad. Nu gaat deze belachelijke situatie nog zeker een jaar of 5 door.

Dat middenkabinet wil niemand, vanwege de dynamiek op de flanken. Links de SP (en in mindere mate het restant van links) die tegen het 'gedraai' naar het midden toe van de PvdA gaat schoppen en aan de andere zijde de PVV die datzelfde doet bij vooral de VVD, die uiteraard ook concessies naar links moet doen. Dat effect heb je nog steeds met Paars maar voor links in ieder geval in mindere mate. Dus ja, misschien dat nieuwe verkiezingen niet eens zo ver weg zijn. Paars Plus is verstandig, laten we hopen dat Rutte zijn verstand prevaleert boven lange termijn electorale ontwikkelingen.

Ja dat bedoel ik ook, iemand was opgestapt en er kwam dan iemand in de plaats die het wel zag zitten. Maar blijkbaar is er meer aan de hand. Stabiliteit is ver te zoeken iig, zal bij andere formaties echter niet anders zijn vrees ik.

Dat was de SGP, had ik in ander topic gepost, die wilde in ruil voor wat gristen-paradepaardjes wel gedoogsteun geven in het geval dat er leden uit de partij zouden stappen.

En je kan trouwens zeggen wat je wilt, maar wat is die Wilders toch goed altijd.

Wilders begrijpt het signaal niet in feite, buiten de VVD is er geen partij te vinden die zich kan vinden in de gedeelten van het PVV-programma dat meegenomen wordt in een regeerakkoord. Dissident geluid is niet van vandaag, dat komt wel vaker voor. Met wat aanpassingen in regeerakkoord kan je best nog wel regeren.

Wilders hoeft niet per definitie in de regering te zitten.

Lekker schoppen in de oppositie levert meer stemmen op.

Dat middenkabinet wil niemand, vanwege de dynamiek op de flanken. Links de SP (en in mindere mate het restant van links) die tegen het 'gedraai' naar het midden toe van de PvdA gaat schoppen en aan de andere zijde de PVV die datzelfde doet bij vooral de VVD, die uiteraard ook concessies naar links moet doen. Dat effect heb je nog steeds met Paars maar voor links in ieder geval in mindere mate. Dus ja, misschien dat nieuwe verkiezingen niet eens zo ver weg zijn. Paars Plus is verstandig, laten we hopen dat Rutte zijn verstand prevaleert boven lange termijn electorale ontwikkelingen.

Juist! Maar dus wel vanaf rechts door Wilders. En wat doet het volk dat al voor Wilders of Rutte had gestemd: Minder vertrouwen in Rutte krijgen (want Wilders zegt dat hij naar PvdA luistert e.d). Gevolg: Volgende verkiezingen Wilders nog groter. Dan kan je imo beter een jaar of 2 een middenkabinet hebben.

En je kan trouwens zeggen wat je wilt, maar wat is die Wilders toch goed altijd.

Goede timing weer ja, met de juiste toon in dat betoog net. Gisteren waren er ook al wat parlementaire verslaggevers die voorspelden dat Wilders zelf de stekker er uit zou trekken. Genoeg mensen die er door heen prikken, weet ook Wilders, maar meer dan genoeg mensen die het slikken en dan met name zijn achterban en ik vermoed nog wat meer ook.

• Topic Starter Topic Starter
Dat krijg je als je een geslagen hond meeneemt naar de onderhandelingstafel, zo'n hond wil nog wel eens bijten. CDA is qua rechterflank sterk aangetast, zou altijd lastig zijn geweest om iedere overblijvende CDA-er akkoord te laten gaan met PVV-standpunten in het regeerakkoord.

Dat was de SGP, had ik in ander topic gepost, die wilde in ruil voor wat gristen-paradepaardjes wel gedoogsteun geven in het geval dat er leden uit de partij zouden stappen.

Ik heb het over deze quote:

De gewezen minister Ab Klink heeft zijn slag niet thuisgehaald. Na een nachtelijk crisisberaad besliste de partijtop van het christendemocratische CDA de onderhandelingen met de liberale VVD en de rechtse Partij Voor de Vrijheid verder te zetten.

Daardoor kreeg ik dus de indruk dat er niets aan de hand was.

Femke moet maar gaan regeren met der lekkere smoeltje! Tegen deze koppen wil je toch niet aankijken?

Ik heb het over deze quote:

Daardoor kreeg ik dus de indruk dat er niets aan de hand was.

Aha, ik vermoed dat dat gewoon te maken heeft met het feit dat de partijtop iedereen binnen het CDA gewoon monddood heeft gemaakt en geen tegenspraak meer dulde, zodat het CDA weer (enigszins) eensgezind leek. Maar Wilders zag zijn kans natuurlijk schoon: Hij heeft er ALLES (lol) aan gedaan om te gaan regeren, maar jammer en helaas, het is niet gelukt. En het mooie is, het is de schuld van het CDA en niet van hem.

Paars Plus met Femke als eerste vrouwelijke minister-presidente, klinkt goed.

Wat een poppenkast weer zeg.[afbeelding niet meer beschikbaar]

Paars Plus met Femke als eerste vrouwelijke minister-presidente, klinkt goed.
Yep, alleen al om aan te tonen dat zo het land totaal naar de klote gaat, en met een oppositie die het kabinet rauw zal lusten.

Wie denkt dat er een links kabinet kan komen, of dat het een goed idee is, moet heel dringend wakker worden.

Yep, alleen al om aan te tonen dat zo het land totaal naar de klote gaat, en met een oppositie die het kabinet rauw zal lusten.

Wie denkt dat er een links kabinet kan komen, of dat het een goed idee is, moet heel dringend wakker worden.

Ik denk niet dat je een Paars kabinet als links moet zien, alhoewel de PvdA ten opzichte van destijds wel iets naar links is opgeschoven maar ook zij zullen dan water bij de wijn moeten doen van Rutte. Het consensusmodel is de beste oplossing in een samenleving die zo gefragmenteerd is. Dat dit weer munitie geeft voor populistische flanken is momenteel het grootste mankement dat alleen opgelost kan worden door het volk te verheffen.

Wakker worden? Denk dat de gemiddelde arbeider rond een uurtje of 05.00u moet opstaan en richting bouwplaats of fabriek kan gaan. Die zijn dus alweer een dikke 12 uur wakker vandaag. De ruggegraat van dit land, en veruit in de meerderheid. Waarom zouden zij zich laten naaien door die dikke nekken van de VVD?

Ik denk echt dat er herverkiezingen moeten komen want met de huidige stand van zetels is het haast onmogelijk om een fatsoenlijk kabinet te vormen :(

---------- Toegevoegd om 19:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:05 ----------

Wakker worden? Denk dat de gemiddelde arbeider rond een uurtje of 05.00u moet opstaan en richting bouwplaats of fabriek kan gaan. Die zijn dus alweer een dikke 12 uur wakker vandaag. De ruggegraat van dit land, en veruit in de meerderheid. Waarom zouden zij zich laten naaien door die dikke nekken van de VVD?

Wat een haat!

Heb je het van erg dichtbij meegemaakt dat je dit zo allemaal weet?
Vreemde vraag. Zou niet weten waarom je iets 'van dichtbij' meegemaakt zou moeten hebben om er een mening over te hebben. Ik volg iig de politiek dagelijks in de media.

Ik denk niet dat je een Paars kabinet als links moet zien, alhoewel de PvdA ten opzichte van destijds wel iets naar links is opgeschoven maar ook zij zullen dan water bij de wijn moeten doen van Rutte. Het consensusmodel is de beste oplossing in een samenleving die zo gefragmenteerd is. Dat dit weer munitie geeft voor populistische flanken is momenteel het grootste mankement dat alleen opgelost kan worden door het volk te verheffen.
"Femke als eerste vrouwelijke minister-presidente"

Hallo?

Ik ben ook geen VVD'r, eigenlijk zou ik niet weten op welke partij ik zou stemmen in Nederland. Ben zelf trouwens wel voorstander van betere arbeidsvoorwaarden voor sommigen, als daar ruimte voor is binnen de besparingen. Welke fabriek is dat trouwens, de meeste werken met ploegen van 8u hoor. 12u wakker is niet zo speciaal trouwens, de meeste mensen zijn 16-18 u wakker per 24u.

Big T, Paars plus is natuurlijk niet met Femke als MP hé, maar gewoon nog steeds met Rutte.

Terug
Naar boven