- Waardering
- 3.208
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar dit is niet eens mogelijk zover ik weet. De zetels liggen vast, alleen het kamerlid zelf kan nog opstappen. Hij kan uit de partij gezet worden maar vertegenwoordigd dan nog steeds een zetel. Daarom had het ook zo'n kwetsbaar kabinet geworden, dit in combinatie met Wilders zonder verantwoordelijkheden maar wel als spreekbuis en een aantal leden (in alle partijen, zelfs binnen de PVV!) die uiteenlopende bezwaren hebben. Een persoon die zijn kont tegen de kribbe gooit kan dit gedrocht van een kabinet laten klappen.
Ja dat bedoel ik ook, iemand was opgestapt en er kwam dan iemand in de plaats die het wel zag zitten. Maar blijkbaar is er meer aan de hand. Stabiliteit is ver te zoeken iig, zal bij andere formaties echter niet anders zijn vrees ik.Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen, maar je kan niet vervangen worden, want je bent verkozen. Het enige wat kan is dat je uit de partij stapt, waardoor het bijv. een eenmansfractie wordt (of een 3man's fractie van cda-dissidenten).
Edit: Klaas was al eerder.