XXL Nutrition

freakin chest

mind muscle :roflol:

als je tijdens het trainen druk kunt maken om het bewust aanspannen van spiertjes train je te licht.

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 21:14 ----------

if arnold says so. arnold hield ook marathon achtige trainings sessies.

Of je hebt net 1-2 zware oefeningen gedaan en wil daarna nog isolatie doen.

Of je hebt net 1-2 zware oefeningen gedaan en wil daarna nog isolatie doen.

dus express nog lichtere gewichten gebruiken zodat je de inner upper chest bewust kunt squeeshen? seems legit...

---------- Post toegevoegd 17 June 2013 om 21:22 ----------

We zullen zien wat het beste werkt, geloof wat je wil.
Ieder z'n eigen methode toch

tja, heb al genoeg tijd aan dergelijke shit verspilt. daarom geloof ik ook niet, maar weet ik.
maar idd ieder zn eigen methode; whatever works that works. of zoiets;)

dus express nog lichtere gewichten gebruiken zodat je de inner upper chest bewust kunt squeeshen? seems legit...

Waar zeg ik dat hij bij de eerste oefeningen een licht gewicht moet gebruiken? Ook lees ik nergens iets van 'inner upper chest'. Wat er wel vaak het geval is (en wat bij mij ook zo was) dat je gewoon de oefeningen doet zonder rekening te houden met HOE je ze doet. Waardoor veel mensen vanuit hun schouders en triceps duwen.

Dat 'gewoon zwaar gewicht gebruiken en dan is alles ok' bullshit is hij niets mee.

we hebben met z'n allen geen idee wat TS voor een gewichten pakt,
herhalingen,
sets.

we weten een aantal oefeningen die hij doet.
en we zijn ook tot de conclusie gekomen dat de pull over niet een chest oefening is.

maar volgens mij moeten we meer weten over het huidige schema.

Stretch bij je chest voel je ook als je staand pullover doet. reden waarom je spanning op je chest voelt is omdat het gewicht boven jou is en (Fz) doet zijn werk. Je borst en je armen moeten dan gewicht tegenhouden

• Topic Starter Topic Starter
we hebben met z'n allen geen idee wat TS voor een gewichten pakt,
herhalingen,
sets.

we weten een aantal oefeningen die hij doet.
en we zijn ook tot de conclusie gekomen dat de pull over niet een chest oefening is.

maar volgens mij moeten we meer weten over het huidige schema.

Jaaaaa gewichten zijn niet zo denderent.
bench press meestal 70, als ik dumbbell press doe 26 kg.
cable flyes met 12,5 kg. incline press 55 kg.
4 setjes. 8-10 (meestal 10

Stretch bij je chest voel je ook als je staand pullover doet. reden waarom je spanning op je chest voelt is omdat het gewicht boven jou is en (Fz) doet zijn werk. Je borst en je armen moeten dan gewicht tegenhouden

oooh snap... deze man kent die natuurkunde jwtz

oooh snap... deze man kent die natuurkunde jwtz

y+u+do+this+www.boingky.com.jpg

Sowieso, als je pull-ups crappy uitvoert kan je zelfs je chest hitten, maar dan maakt dat het nog geen optimale oefening.

Probeer eens wat dropsetjes en andere 'burn'technieken. Bijvoorbeeld een dropset bench press met 3 drops gevolgd door een set dumbbell flyes, dat burnt wel. (Niet dat burn er imo echt toe doet maar dat is een andere discussie)

Waar zeg ik dat hij bij de eerste oefeningen een licht gewicht moet gebruiken?
niet, maar dat is wel indirect uit de post te halen. immers je hebt al 2 zware oefeningen gedaan.

Ook lees ik nergens iets van 'inner upper chest'.
binnenkant teen dan.

Wat er wel vaak het geval is (en wat bij mij ook zo was) dat je gewoon de oefeningen doet zonder rekening te houden met HOE je ze doet. Waardoor veel mensen vanuit hun schouders en triceps duwen.
dat geld bij iedereen hoor. correct uitvoeren is altijd key.

Dat 'gewoon zwaar gewicht gebruiken en dan is alles ok' bullshit is hij niets mee.
ow jawel, zolang de vorm er maar niet onder gebukt gaat.
Zie zoveel mensen die jaar in jaar uit bezig zijn met dat mind muscle gedoe en andere fancy troep, zonder vooruitgang. vaak omdat ze gewoon daardoor ook altijd dezelfde gewichten blijven pakken. feel the burn, feel the pump en squeeeeshe those pecs!

---------- Post toegevoegd 18 June 2013 om 00:24 ----------

en veel mensen zetten ook (semi) bewust spanning op de pecs, omdat ze de chest ermee willen trainen.

Laatst bewerkt:
niet, maar dat is wel indirect uit de post te halen. immers je hebt al 2 zware oefeningen gedaan.

binnenkant teen dan.

dat geld bij iedereen hoor. correct uitvoeren is altijd key.

ow jawel, zolang de vorm er maar niet onder gebukt gaat.
Zie zoveel mensen die jaar in jaar uit bezig zijn met dat mind muscle gedoe en andere fancy troep, zonder vooruitgang. vaak omdat ze gewoon daardoor ook altijd dezelfde gewichten blijven pakken. feel the burn, feel the pump en squeeeeshe those pecs!

---------- Post toegevoegd 18 June 2013 om 00:24 ----------

en veel mensen zetten ook (semi) bewust spanning op de pecs, omdat ze de chest ermee willen trainen.

Natuurlijk, dat is ook waar ik op doelde. Maar iemand die weinig progressie ziet gewoon het advies geven 'heavier liften ecto pheggot' is te kort door de bocht.

Arnold deed pull-overs voor zijn borst, maar hooguit 1 keer per maand. Dan ging hij niet plat op een bankje liggen maar alleen met zijn schouders op een bankje en zijn reet naar de grond gedrukt zodat hij max rek kreeg in zijn borst om ze te vergroten.

Gewoon lekker zoeken wat voor je werkt en veel met dooie gewichten en basis oefeningen varieren met flyes, en cable crossovers vanuit verschillende hoeken en dan moet er toch wat gebeuren met je borst.

eigelijk lijkt het mij wel leuk om een broscientist te zijn, zeker zo ergens in de jaren '70-80 ofzo, alles kan nieuw en effectief zijn als je dat zelf maar gelooft en je kunt de reinste bullshit verkondigen en iedereen gaat gewoon van: 'jup zo ist!!' blissful ignorance is blissful :D

ik denk dat het eerder de manier is hoe hij de oefeningen uitvoert ipv een 'verkeerde oefening'. Schouders achteruit, borst vooruit. En het zou ook kunnen helpen om mind-muscle connectie toe te passen als je problemen hebt om je borst te targeten.

+1

Damn, weer een dumbbell pullover discussie gemist, het blijft opletten, je komt ze maar één of twee keer per maand tegen hier.
Gelukkig was Barbellman er om weer te zeggen wat hij en vele anderen al in 20 eerdere topics hierover gezegd hebben.

Sorry tymboo! Ik bel je wel volgende keer als zo een topic verschijnt :p
Wat was jouw nummer ook alweer? 06-PULLOVER?? :p

of we kunnen ook natuurlijk gewoon tot de conclusie komen dat TS shitty genen heeft voor chest

OF

dat zijn voeding niet goed zit, hij zegt van wel maar heeft nog geen schema gepost...

Bij mij waar ik train zijn er ook veel die pullovers doen....voor de borst.
Heb het geprobeerd uit te leggen, maar helaas, bro-science zit er al diep in :P
En als ik ze doe, komt er af en toe iemand zo van: hey man! train je borst vandaag?
Ik zeg: nee, rug. Zie je niet?
Dan krijg je zo een blik van hun -> :spaz:

Terug
Naar boven