Fitness Seller

fruit

nightje

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
heb zo af en toe wel es zin in een tussendoortje dus grijp ik liever naar een stuk fruit dan iets ongezond

Welk fruit kun je zoal eten zonder al te veel problemen ?
-appel
-sinaasappel
-banaan
-druiven
-kiwi

zijn zo de meest frequente fruitsoorten die ik in huis heb voor het ogenblik

appel, liever grapefruit (geel)

tja als je elke 2uur genoeg eet heb je imo niet snel zin in een tussendoortje. Neem dit tussendoortje dan wel tussen je maaltijd in en niet tegelijk met een maaltijd. Fruit verteert nl. erg snel en anders ´rot´ het maar in je maag...

• Topic Starter Topic Starter
gewoon als ik wat tv kijk heb ik meestal zin in iets
liever stuk fruit dan zak chips begrijp je :p

volgens mij is het gewoon hoe zoeter hoe meer fructose, dus het minst zoete nemen :)

een sinasappel is het beste denk ik en is lekker :D
en je doet er lekker lang over (pellen, in stukjes snijden, vreten, schil weggooien en nagenieten :P)

druiven en banaan hebben een hogere gi en appels, sinaasappels kiwi lage gi, je kunt gerust nemen, maar graai ook naar rauwkost!

fruit en (rauw)groente bevatten enzymen die leiden tot een betere vertering van eiwitten (en koolhydraten), dus maximale opname van voedingstoffen door je spieren!

yasmin zei:
druiven en banaan hebben een hogere gi en appels, sinaasappels kiwi lage gi, je kunt gerust nemen, maar graai ook naar rauwkost!

fruit en (rauw)groente bevatten enzymen die leiden tot een betere vertering van eiwitten (en koolhydraten), dus maximale opname van voedingstoffen door je spieren!

Als je jezelf echt niet kunt houden en je wilt toch niet teveel Kcal binnenkrijgen neem dan lekker een halve komkommer, in plakjes snijden met wat zoetstof. Komkommer bestaat voor 80% uit water en bevat praktisch 0.0 aan Kcal. Je zou er zelfs nog wat appelazijn bij kunnen doen zodat je er nog een goede fatburner van maakt ook ! Appelazijn is een uistekende natuurlijke fatburner.

Fruit met weinig KH dus. Het interessantst zijn bes-achtigen zoals aardbeien, bessen, frambozen, kiwi en citrusvruchten evenals meloen.

Groenten moet je leren eten, maar een van mijn favo's is versnipperde venkel, wegens de plezierige anijssmaak ervan.

Espi

Als je op dieet ben waterig fruit nemen. Als je niet op dieet ben mag je alles :D

Kijk trouwens uit met grapefruit. Grapefruit versterkt de werking van sommige medicijnen/supplementen maar verzwakt de werking van andere

Welke moet je maar even Googlen

• Topic Starter Topic Starter
thx for the tips guys and girls :)

Het beste kan je fruit ook op een lege maag eten.
's morgens na het opstaan bijvoorbeeld (ben ik ook van plan nu).

burn zei:
Fruit op een lege maag? Ben wel benieuwd waarom:)
Fruit verteerd het snelste van alles. Als jij dus fruit samen met eiwitten (wat het langst verteerd) eet zal dus dat fruit gewoon 4 uur lang in je maag liggen verteren wat het dus kapot maakt.

Dit is tenminste wat ik ooit eens gelezen heb, en het lijkt mij eigenlijk ook wel logisch.

Dat verhaal heb ik ook gelezen (Fit for Life) maar die klojo's wisten me ook te overtuigen dat vegetarisch eten het beste voor je was...en dat was dus ook niet waar.

Maar fruit in de ochtend is om andere redenen wel weer goed.. het brengt je dag goed op gang met wat KH en is licht verteerbaar.
Ander alternatief is als tussendoortje en bij ander licht verteerbaar voedsel zoals zuivel.

Espi

Terug
Naar boven