AndroidHealthClinic

Fruit

Sammy302

Cool Novice
Waardering
0
Ik neem nu banaan s'morgens tussendoor en in de namiddag ook en smiddags mandarijn en dan s'vonds bij magere yoghurt appel/peer of aarbeien.

Mijn vraag nu, moet men fruit s'avonds vermijden hiermee bedoel ik de 2 stukken fruit in de yoghurt?

Oh ja, meteen mee stoppen.. fruit en yoghurt is een ongezonde , gevaarlijke misschien zelfs wel dodelijke combinatie ..... NOT.

Waarom zou je in hemelsnaam stoppen met fruit eten ?

(tenzij je op een super-low carb dieet zit of in de laatste week voor een show).

nou dat ligt aan je doelen... ben je aan het cutten zou ik pers. geen fruit meer nemen savonds (helemaal geen kh) anders.. waarom niet fruit is gezond...

Ik eet elke avond rond 9/10 uur een appel.
Een appel bevat overigens maar 15gr KH, en nog eens voedingsvezel. Dusja waarom niet ;)

Gaat er natuurlijk gewoon om dat je niet teveel kcal binnenkrijgt. Als je gedurende de dag dus genoeg gegeten hebt, kun je het beste fruit (of wat dan ook eigenlijk) aan het eind van de dag laten staan. OF je kunt je voeding beter verdelen over de dag, zodat je 's avonds geen overschot hebt. Het is maar net wat je fijner vindt: 's ochtends en overdag veel kcal eten en tegen de avond afbouwen of gedurende de dag elke maaltijd (ongeveer evenveel kcal). Of 's ochtends en 's avonds veel kcal en gedurende de dag minder (meer eiwitten). Maar net wat jij prettiger vindt.
Maar fruit op zich moet je niet vermijden. Het is juist heel gezond!

• Topic Starter Topic Starter
Neen maar omdat ik lees dat men snelle kh moet mijden s'avonds daarom die vraag

• Topic Starter Topic Starter
Dus al je bijvoorbeeld in de voormiddag minder eet, mag je meer eten s'avonds?

Ik dacht net dat je s'avonds moest opletten met kh, ik neem nu wel rond 8-9u nog grote maaltijd met 125 rijst/ pasta maarja na training heb je dit toch nodg?

Volgens mij is je vraag al beantwoord.
Maakt niet uit WANNEER je kh eet, het gaat om HOEVEEL je op een dag eet. Als je niet meer (kcal) eet dan je nodig hebt, zul je geen vet aanzetten.
Het is wel het meest logisch om de kh te eten op momenten dat je ze nodig hebt (bijv. 's ochtends, voor en na het sporten, etc.). Maar zelfs dat is geen punt. Alhoewel het niet aan te raden is, kun je ervoor kiezen om voor de training niets te eten en zelfs erna niet, maar alles wat je had moeten eten, voor het slapengaan te nuttigen. Theoretisch gezien dan he... Je trainingen zullen er waarschijnlijk wel onder lijden als je onvoldoende hebt gegeten, maar dat snap je vast wel.

kijk, hier krijg ik dus kippenvel van.
De enige reden om fruit te vermijden is als je er allergisch voor bent of je het slecht verteert en daardoor minder goed in slaap kan geraken.
Voor de rest zijn het de puurste vitaminen in de natuur en een nadeel moet nog uitgevonden worden.

De enige reden om fruit te vermijden is als je er allergisch voor bent of je het slecht verteert en daardoor minder goed in slaap kan geraken.
Voor de rest zijn het de puurste vitaminen in de natuur en een nadeel moet nog uitgevonden worden.

uhhu vruit is lekker en gezond en die paar gram vruchtensuiker maakt geen drol uit of je nu cut of bulkt

Nadeel moet nog uitgevonden worden?? Wat dacht je van al die suikers!

Denk eerder dat de voordelen van fruit nog uitgevonden moeten worden. Oja, er zitten een paar vitamientjes in, maar daar hebben bodybuilders groenten voor uitgevonden.. ;)

Lekker weglaten dus..

Denk eerder dat de voordelen van fruit nog uitgevonden moeten worden. Oja, er zitten een paar vitamientjes in, maar daar hebben bodybuilders groenten voor uitgevonden.. ;)

Lekker weglaten dus..

:jk:

Lekker weglaten dus..

Ja, echt vergif die fructose enz...daar doet het lichaam toch niets mee... dan is aspartaam veel beter :rolleyes:

Fruit is rijk aan vitaminen, mineralen en fytostoffen, terwijl ze weinig calorieën bevatten en laag scoren op de glycemische index, waardoor ze ideaal zijn indien je op je gewicht let en je suikerspiegel onder controle wil houden. Overmaat is voor niets goed zoals bij alles maar hier ff een discussie willen openen en beweren dat het niet gezond is is er echt over, jongens.

Maak je nou een grapje Brutez?

Maak je nou een grapje Brutez?

Nee, alleen ik vergeet wel eens dat niet iedereen hier een bodybuilder is. Daar had ik eigenlijk rekening mee moeten houden. Voor normale mensen, en mensen die fitnessen is een stuk fruit natuurlijk altijd goed. Maar voor bodybuilders ligt het anders. Die hebben een serieus uitgebalanceerd dieet. Die willen geen suikers, fructose of wat dan ook binnen krijgen (hooguit direct na de training). Die moeten het hebben van kwaliteitsvoeding. En de meeste fruitsoorten zijn dat verre van... Vandaar dat ik misschien iets te snel zei dat je fruit moet weglaten. Omdat ik als bodybuilder denk...

Volgens mij is je vraag al beantwoord.
Maakt niet uit WANNEER je kh eet, het gaat om HOEVEEL je op een dag eet. Als je niet meer (kcal) eet dan je nodig hebt, zul je geen vet aanzetten.
Het is wel het meest logisch om de kh te eten op momenten dat je ze nodig hebt (bijv. 's ochtends, voor en na het sporten, etc.). Maar zelfs dat is geen punt. Alhoewel het niet aan te raden is, kun je ervoor kiezen om voor de training niets te eten en zelfs erna niet, maar alles wat je had moeten eten, voor het slapengaan te nuttigen. Theoretisch gezien dan he... Je trainingen zullen er waarschijnlijk wel onder lijden als je onvoldoende hebt gegeten, maar dat snap je vast wel.

Lijkt me niet juist, teveel kcal in een maaltijd en je zult vet aanzetten. Zelfs al zit je onder je onderhoud.

Fruit is rijk aan vitaminen, mineralen en fytostoffen, terwijl ze weinig calorieën bevatten en laag scoren op de glycemische index, waardoor ze ideaal zijn indien je op je gewicht let en je suikerspiegel onder controle wil houden. Overmaat is voor niets goed zoals bij alles maar hier ff een discussie willen openen en beweren dat het niet gezond is is er echt over, jongens.

Dat is precies wat ik bedoel. Jij haalt je info van www.mannen-gezondheid.com.Maakt suiker in fruit je dik?[/url] terwijl dit een bodybuilding board is...

Terug
Naar boven