Fitness Seller

Fruit

Volgens mij is je vraag al beantwoord.
Maakt niet uit WANNEER je kh eet, het gaat om HOEVEEL je op een dag eet. Als je niet meer (kcal) eet dan je nodig hebt, zul je geen vet aanzetten.
Het is wel het meest logisch om de kh te eten op momenten dat je ze nodig hebt (bijv. 's ochtends, voor en na het sporten, etc.). Maar zelfs dat is geen punt. Alhoewel het niet aan te raden is, kun je ervoor kiezen om voor de training niets te eten en zelfs erna niet, maar alles wat je had moeten eten, voor het slapengaan te nuttigen. Theoretisch gezien dan he... Je trainingen zullen er waarschijnlijk wel onder lijden als je onvoldoende hebt gegeten, maar dat snap je vast wel.

Veel fouter dan dit kan niet. Het gaat er JUIST om WANNEER je koolhydraten neemt. Timing is alles. Zowel theoretisch als in de praktijk. Echt een bullshit antwoord dus...

Voor normale mensen, en mensen die fitnessen is een stuk fruit natuurlijk altijd goed. Maar voor bodybuilders ligt het anders. Die hebben een serieus uitgebalanceerd dieet. Die willen geen suikers, fructose of wat dan ook binnen krijgen (hooguit direct na de training). Die moeten het hebben van kwaliteitsvoeding. En de meeste fruitsoorten zijn dat verre van... Vandaar dat ik misschien iets te snel zei dat je fruit moet weglaten. Omdat ik als bodybuilder denk...

Sorry dat ik je moet teleurstellen Burtez, maar fruit is ook voor een BB-er van waarde.
Fructose heeft namelijk een GI index van 20, daar kan niet veel tegenop.
Fruit zelf heeft een hogere GI, maar een banaan bijv. is niet zo slecht.

het gaat om de GI waarde, of het een complexe is of niet is op geen manier interesant.
een banaan heeft een GI van 60, waarmee het 5 punten onder bruin brood(65) zit.
en een appel heeft zelfs maar 38.

Laatst bewerkt:
Dat is precies wat ik bedoel. Jij haalt je info van www.mannen-gezondheid.com.Maakt suiker in fruit je dik?[/url] terwijl dit een bodybuilding board is...

Inderdaad, had stukje hier nog liggen maar is gezondheid niet gezondheid? Of dat nu voor een bodybuilder (zoals jij?) is of voor een persoon als ik?

Veel fouter dan dit kan niet. Het gaat er JUIST om WANNEER je koolhydraten neemt. Timing is alles. Zowel theoretisch als in de praktijk. Echt een bullshit antwoord dus...

Hier krijg je van gelijk in maar dit is de discussie op een ander vlak voeren. Nl.het wanneer en niet het waarom.

Sorry dat ik je moet teleurstellen Burtez, maar fruit is ook voor een BB-er van waarde.
Fructose heeft namelijk een GI index van 20, daar kan niet veel tegenop.
Fruit zelf heeft een hogere GI, maar een banaan bijv. is niet zo slecht.

Oke tnx. Had ik eerder moeten weten. Neem ik voortaan 2 bananen mee inplaats van m'n bakje rijst. Wel zo makkelijk.

Zo zie je maar, iedereen leert bij op DBB... :D

Haha, als je als "bodybuilder" geen fruit gaat eten ben je echt goed bezig ja :rolleyes:

Christian Thibaudeau zei:
I'll start by adressing the fruit issue and why I believe that they are a beneficial carbs source:

1. They contain a lot of fiber (raspberries, blackberries, prunes, apples, papaya, pears, figs, etc.)

2. They have a lot of micronutrients (vitamins for example)

3. High-fructose corn syrup is a fattening sugar. It is not the same as the fructose found in fruits.

4. Even if fructose was not a "good" carbs (for example, less effective at being stored as muscle glycogen) most fruits aren't even composed only of fructose.

Even een praktijk voorbeeld van een van die verschrikkelijk slechte keuzes:

Nutritional Summary for Blackberries, raw
Amounts Per 100 g
Total Carbohydrate 9.6 g 3%
Dietary Fiber 5.3 g 21%
Starch 0.0 g
Sugars 4.9 g
Sucrose 70.0 mg
Glucose 2310 mg
Fructose 2400 mg
Lactose 0.0 mg
Maltose 70.0 mg
Galactose 30.0 mg

Estimated Glycemic Load: 2
IF Rating: 8
  • IF Positives: This food contains known anti-inflammatory nutrients, including Vitamin C, Vitamin K, Folate, Zinc and Beta Carotene.
  • IF Negatives: This food contains carbohydrates, which may increase blood sugar levels.

Zoals je ziet een ontzettende dikmaker ja! :rolleyes:

Ja, het was een zeer leerrijk dagje vandaag op DBB:
1. Fruit is een no-no
2. UFO's hebben eindelijk de aarde bereikt.
3. Anabolen zijn niet goed voor je; zelfs ongezond (zeg maar het fruit der medicijnen)
4. Roxxe kent echt alle films.

...verheug me op morgen!

Ben ik het niet mee eens Brutez.
Ik zei (nogmaals): IN THEORIE. Dat het niet 'the way to go' is als je je zo fit mogelijk wil voelen gedurende de dag (en je training), lijkt me niet meer dan logisch.
Je kunt het wel BS vinden, maar het zijn toch echt mijn eigen ondervindingen. Het gaat om de kcals. Of mijn lichaam is een uitzondering op de hoofdregel natuurlijk....

Het gaat om de totale hoeveelheid kcal, wanneer je die ook wenst te nuttigen. De GI-waarde is volgens mij ook niet zo belangrijk (mbt vet aanzetten tenminste) als hier menigmaal wordt voorgedaan. Het is toch niet logisch dat je van bijv. appelstroop vet aan zou zetten, maar van bijv. een ui (uitgaande van hetzelfde aantal kcal) niet, terwijl je bij beiden onder je onderhoud blijft? Je zult bij appelstroop eerder trek krijgen naar meer zoet, maar ook daadwerkelijk meer eten heb je zelf in de hand.
Nogmaals, dit zijn mijn persoonlijke bevindingen. En daar blijf ik bij.

Check trouwens deze post van MeDievil: http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/gi-maakt-niets-109266/

Ben ik het niet mee eens Brutez.
Ik zei (nogmaals): IN THEORIE. Dat het niet 'the way to go' is als je je zo fit mogelijk wil voelen gedurende de dag (en je training), lijkt me niet meer dan logisch.
Je kunt het wel BS vinden, maar het zijn toch echt mijn eigen ondervindingen. Het gaat om de kcals. Of mijn lichaam is een uitzondering op de hoofdregel natuurlijk....

Het gaat om de totale hoeveelheid kcal, wanneer je die ook wenst te nuttigen. De GI-waarde is volgens mij ook niet zo belangrijk (mbt vet aanzetten tenminste) als hier menigmaal wordt voorgedaan. Het is toch niet logisch dat je van bijv. appelstroop vet aan zou zetten, maar van bijv. een ui (uitgaande van hetzelfde aantal kcal) niet, terwijl je bij beiden onder je onderhoud blijft? Je zult bij appelstroop eerder trek krijgen naar meer zoet, maar ook daadwerkelijk meer eten heb je zelf in de hand.
Nogmaals, dit zijn mijn persoonlijke bevindingen. En daar blijf ik bij.

Check trouwens deze post van MeDievil: http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/gi-maakt-niets-109266/

Oke tnx. Weer iets geleerd. Ik hoef m'n bananen niet eens meer mee te nemen. Ik eet ze voortaan gewoon allemaal voor het slapen gaan op.

Als je een zak fructose hebt en je neemt daar 3 x per dag een schepje van ja dan is dat niet goed. Maar Fruit alleen zien als suiker is grote bullshit. Fruit is niet gelijk aan suiker. Het bevat veel meer goede stoffen en er zitten veel vezels in waardoor je bloedsuikerspiegel niet snel stijgt...

Verder kan een vitaminepil fruit nooit vervangen ook omdat er in fruit nog een hoop stoffen zoals aviculrine, quercetin-arabinoside, monogalactosyl-diglyceridecarotenoïden, glucosinolaten, fyto-oestrogenen, organosulfiden, terpenoïden, flavanoiden , flavolen etc etc zitten. Watvoor stoffen ? Ja de meesten zitten niet in een vitaminepilletje.........

Misschien maakt het voor spiergroei niet zo heel veel uit maar voor veel verouderingsprocessen (geheugen , imuunsysteem, etc) in het lichaam maakt het wel uit.

Terug
Naar boven