AndroidHealthClinic

fruit

Mixer

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Ik ben hier nog eens even in de voedingsmiddelentabel aan het speuren
Wat mij nu wel opvalt is dat echt een groot deel van de fruitsoorten veel suikers bevatten .
Zodus kan ik deze dan toch beter na de training nuttigen ?
Buiten enkele om dan .
ik probeer dus voor de training fruitsoorten te eten die niet meer dan 10 gram suiker bevatten ( per bvb 100 gram fruit ).
Dit zijn er echt wel nietveel hoor .
Of ben ik hier niets mee vooruit ?

naast suikers (waaronder ook fructose) bevat fruit meer dingen die goed voor je zijn (fytochemicalieen). Persoonlijk neem ik 1 stuk fruit (banaan) na de training en de andere (appel) later op de dag. In het weekend haal ik dan vaak nog wat anders, pruimen, druiven, mandarijntjes, etc.

Die suikers zou ik me geen zorgen om maken. Ik probeer elke dag minstens twee stuks fruit te eten, en liefst een beetje de soorten af te wisselen.

Inderdaad zodra je fruit uit je dieet laat ivm de suikers spoor je niet!

Als ik jou was zou ik de voordelen en nadelen van fruit eens goed op een rijtje zetten, je zal er achter komen dat het meer voordelen heeft ;)

-Jeroen

als je nagaat mag je op de duur niets meer eten
idd gewoon voordelen tegen nadelen opwegen en je zal zien dat fruit en groenten onmisbaar zijn!

• Topic Starter Topic Starter
Tuurlijk.
maar dan puur theoretisch gezien , zou je echt het meeste voordeel halen als je fruit met een hoog suikergehalte na de training eet .

Mixer zei:
Tuurlijk.
maar dan puur theoretisch gezien , zou je echt het meeste voordeel halen als je fruit met een hoog suikergehalte na de training eet .

Hmmz, puur theoretisch gezien wel ja, maar ik zou niet laten van fruit te eten door de dag heen..denk dat de suikers erin wel te verwaarlozen zijn..ervan uitgaande dat je je over de rest vd dag niet volgiet met cola en fanta hé ;)

kvind Fruit gewoon een must, bij een gezond dieët hoort naar mijn mening fruit.. een goede vuller en hardstikke goed voor je :D

fruit is goed voor je lichaam en het is nog lekker ook :D :D

Mixer zei:
.
ik probeer dus voor de training fruitsoorten te eten die niet meer dan 10 gram suiker bevatten ( per bvb 100 gram fruit ).
Dit zijn er echt wel nietveel hoor .

Je zal waarschijnlijk wel snappen dat fruit gewoon een MUST is voor een gezond dieet.
Bijv. aardbeien, kiwi's, meloen, perzik en nectarine bevatten minder dan 10gr suiker en zelfs nog eiwitten (zij het rond de 1gr. maar tog). En voor de calorien hoef je fruit niet te laten.
Dus gewoon: 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag eten :p ;)

ik eet wl meer dan twee stuks hmmmmmm lekkerrrrr

Ik probeer toch enkele stukken fruit te eten per dag :)

Terug
Naar boven