AndroidHealthClinic

Frustratie.....doorgaan??

'15kg aangekomen maar weet echt niet hoe het komt'. Daar is 1 simeple reden voor en dat is omdat je gewoon teveel ongezond hebt zitten vreten. Dat komt er echt niet 'zomaar' ineens aan (tenzij je een ziekte hebt ofzo)

Niet zeuren en gewoon doorgaan, dat zwakke gejank altijd van ik kan niet en ik wil niet. Gaat vanzelf wel weer wat vanaf, iedereen raakt wel eens een plateau.

'15kg aangekomen maar weet echt niet hoe het komt'. Daar is 1 simeple reden voor en dat is omdat je gewoon teveel ongezond hebt zitten vreten. Dat komt er echt niet 'zomaar' ineens aan (tenzij je een ziekte hebt ofzo)

Niet zeuren en gewoon doorgaan, dat zwakke gejank altijd van ik kan niet en ik wil niet. Gaat vanzelf wel weer wat vanaf, iedereen raakt wel eens een plateau.
Met té veel gezondeten kun je ook aankomen hoor ;)

• Topic Starter Topic Starter

Vreemde manier van reageren. Blijkbaar zit er bij jou een frustratie ergens?
Ik weet heel goed hoe je aankomt en ook afvalt. Bij mij had dit destijds niks te maken gehad met "teveel vreten". Aannames zijn makkelijk check de volgende keer eerst voordat je zoiets zegt

Toch blijft het mij verbazen dat ik nu makkelijk 2 keer zo veel kan eten als voorheen en daarvan niet aankom. Daarnaast zie ik het genoeg voorbij komen dat men veel meer is gaan eten dmv reverse dieting en daarvan niet aankomt. Het lichaam past zich daar aan aan. Kun je dat dan verklaren?

Tuurlijk kom je niet aan tijdens reverse dieten, je gaat van een deficit naar onderhoud. Het probleem met reverse diëten is dat mensen op een hele trage manier dit willen doen (10 carbs per week etc). Terwijl je in principe eigenlijk gewoon nog steeds aan het diëten ben. Voor een langere periode reverse diëten wordt nu vaak tegengesproken en wordt nu meer geadviseerd om binnen 2 twee weken weer op onderhoud te zitten. Daarnaast is het niet zo zeer door reverse dieten dat je lichaam meer kan eten zonder aan te komen, maar meer het feit dat je meer eten binnen krijgt en hierdoor harder en zwaarder kan trainen ( en dus meer kcaltjes verbrand).

ik ben 2,5 jaar geleden flink aangekomen. Een kilo per week 15 weken lang. Reden? Weet het nog steeds niet. At 950 kcal per dag voornamelijk kwark, kip, tonijn, groenten, ei en heel af en toe brood. Flink gaan sporten (6x per week) maar niks hielp.

Een kilo per week aankomen op 950 KCal/dag in combinatie met 6x per week sporten? Onmogelijk.

Gewoon doorgaan en niet zeuren. Gaat vanzelf wel weer wat vanaf, iedereen raakt wel eens een plateau.
Vreemde manier van reageren. Blijkbaar zit er bij jou een frustratie ergens?
Ik weet heel goed hoe je aankomt en ook afvalt. Bij mij had dit destijds niks te maken gehad met "teveel vreten". Aannames zijn makkelijk check de volgende keer eerst voordat je zoiets zegt

Weet je wat het is met 'mensen zoals jij', de casual fitness figuren... Die zeuren ALTIJD van, hoe kan dat nou, ik kom alleen maar aan, er gaat niks af, dit en dat. Zeuren zeuren zeuren. Wat doen ze ondertussen, GEEN dieet volgen, veel te weinig trainen en ALS ze trainen veel te mild en amper of geen cardio.

En dan vervolgens zeggen, hoe kan dat nou dat hij of zij er zo uit ziet. Die heeft echt de genen mee of die gebruikt zeker iets van anabolen. fl**ker toch op met gemiep. Een mooi lichaam krijg je niet met gewoon maar eten wat je wil en met af en toe eens in de gym verschijnen. Het is god***domme hard werken.

Ik ben zelf voor een wedstrijd aan het trainen, 7x per week cardio en 6x per week kracht en NOG krijg ik die cliche's naar men kop gegooit van mensen zoals jij.

JA IK HEB FRUSTRATIES NAAR MENSEN ZOALS JIJ DIE DENKEN DAT HET ALLEMAAL VANZELF KOMT. Nogmaals, hard werken en niet zeuren of excuses zoeken.

Wil je wel een beetje oppassen met wat je zegt? Je kent haar niet haha :D Alhoewel ik moet toegeven dat ze waarschijnlijk ook geen besef heeft van wat ze zegt en hoeveel ze daadwerkelijk eet.

Weet je wat het is met 'mensen zoals jij', de casual fitness figuren... Die zeuren ALTIJD van, hoe kan dat nou, ik kom alleen maar aan, er gaat niks af, dit en dat. Zeuren zeuren zeuren. Wat doen ze ondertussen, GEEN dieet volgen, veel te weinig trainen en ALS ze trainen veel te mild en amper of geen cardio.

En dan vervolgens zeggen, hoe kan dat nou dat hij of zij er zo uit ziet. Die heeft echt de genen mee of die gebruikt zeker iets van anabolen. fl**ker toch op met gemiep. Een mooi lichaam krijg je niet met gewoon maar eten wat je wil en met af en toe eens in de gym verschijnen. Het is god***domme hard werken.

Ik ben zelf voor een wedstrijd aan het trainen, 7x per week cardio en 6x per week kracht en NOG krijg ik die cliche's naar men kop gegooit van mensen zoals jij.

JA IK HEB FRUSTRATIES NAAR MENSEN ZOALS JIJ DIE DENKEN DAT HET ALLEMAAL VANZELF KOMT. Nogmaals, hard werken en niet zeuren of excuses zoeken.

En opnieuw veel aannames: wie zegt dat ik zeur? Ja jij en als je dat vindt reageer je toch simpelweg niet. Ik stel een vraag en het is aan jou of je hierop reageert of juist niet. Wie zegt dat ik geen dieet volg? Wie zegt dat ik niet hard werk? Ik heb niks gezegd over anabolen of genen dit maak jij ervan. Ik verwacht niet dat ik een mooi fysiek krijg door "af en toe te trainen" of "gewoon eten". Ik lees me al twee jaar in over voeding en training dus begrijp er best wel wat van. Ik kom er niet uit nu en dan vraag ik hulp.

Knap van je dat je zo gedisciplineerd bent vlak voor wedstrijden. Volgens mij heb ik nergens gezegd dat jij anabolen gebruikt of wat dan ook. Dit maak jij er zelf van.

Wil je wel een beetje oppassen met wat je zegt? Je kent haar niet haha :D Alhoewel ik moet toegeven dat ze waarschijnlijk ook geen besef heeft van wat ze zegt en hoeveel ze daadwerkelijk eet.

Grappig dit. Ik besef me zeker wel waar ik mee bezig ben. Dat ik in het verleden bepaalde keuzes heb gemaakt in m'n voeding was onkunde en slechte voorbereiding.
Nu twee jaar verder snap ik de basis qua voeding echt wel. Nogmaals; als ik geen vraag zou hebben of alle antwoorden zou weten zou ik ze hier niet stellen.

Toch blijft het mij verbazen dat ik nu makkelijk 2 keer zo veel kan eten als voorheen en daarvan niet aankom. Daarnaast zie ik het genoeg voorbij komen dat men veel meer is gaan eten dmv reverse dieting en daarvan niet aankomt. Het lichaam past zich daar aan aan. Kun je dat dan verklaren?
Heb je een log waaruit dat bleek waarin maandenlang elke dag gewicht en elke kcal in en uit is bijgehouden? Myfitnesspal ofzo?

Ik denk dat in de praktijk reverse dieting 2 grote effecten heeft; net als een diet break stress en vochtbalans resetten zodat je er mentaal weer tegen aan kan en weer bewust verbeteringen kan zien, en tegelijk je kcal verbruik daadwerkelijk testen en je inname opnieuw afstemmen. Een soort reality check.

Maar ik zou afraden om er expres lang over te doen, zoals @Hero07 al zegt. Liever gewoon even een diet break.

Heb je een log waaruit dat bleek waarin maandenlang elke dag gewicht en elke kcal in en uit is bijgehouden? Myfitnesspal ofzo?

Ik denk dat in de praktijk reverse dieting 2 grote effecten heeft; net als een diet break stress en vochtbalans resetten zodat je er mentaal weer tegen aan kan en weer bewust verbeteringen kan zien, en tegelijk je kcal verbruik daadwerkelijk testen en je inname opnieuw afstemmen. Een soort reality check.

Maar ik zou afraden om er expres lang over te doen, zoals @Hero07 al zegt. Liever gewoon even een diet break.

Reverse dieting, wat ik ervan lees, is met name langzaam opbouwen vam kcal zodat je zo min mogelijk vet opslag gaat krijgen toch? Maar eigenlijk zeggen jullie beide dat het dus niks uitmaakt of je binnen twee weken deze verhoging toepast of dat je er langer overdoet? Effect blijft hetzelfde?

Ga even langs de doc en laat je schildklier en dergelijke nakijken.

Ook is het duidelijk dat je een "crashdieet" aan het volgen was. Wanneer je weinig eet zal je lichaam de reflex hebben zo veel mogelijk nutriënten op te slaan (vet) om in leven te blijven. Het is dus beter een menselijk aantal Kcal te eten, daarvan zul je beter afvallen dan aan 950 Kcal.

Nee dat heb ik niet. Het zou natuurlijk wel kunnen dat mijn onderhoud gewoon hoger ligt dan ik zelf denk. Ik heb echter ook niet echt gereverse-dieted (of zoiets?).
Ik volg op instagram wel een vrouw, ergens uit de VS, zij heeft gereversed tot 4000 kcal. Ze zit dan wel in een surplus om spiermassa te gainen, maar dan nog vind ik het vrij hoog voor een vrouw en toch komt zij minimaal aan in vet.

Je bent veel te weinig gaan eten.
Zorg dat je je behoefte/onderhoud uitrekent en verhoog langzaam het aantal kcal.
Dat je nog functioneert op 950 kcal. Pfff moet er niet aan denken.

Succes!

Nee dat heb ik niet. Het zou natuurlijk wel kunnen dat mijn onderhoud gewoon hoger ligt dan ik zelf denk. Ik heb echter ook niet echt gereverse-dieted (of zoiets?).
Ik volg op instagram wel een vrouw, ergens uit de VS, zij heeft gereversed tot 4000 kcal. Ze zit dan wel in een surplus om spiermassa te gainen, maar dan nog vind ik het vrij hoog voor een vrouw en toch komt zij minimaal aan in vet.

Vast een vrouw met een mannelijke stem en de rest....:rolleyes:

Je bent veel te weinig gaan eten.
Zorg dat je je behoefte/onderhoud uitrekent en verhoog langzaam het aantal kcal.
Dat je nog functioneert op 950 kcal. Pfff moet er niet aan denken.

Succes!

sloeg ook nergens op wat ik deed. Functioneerde ook niet helemaal
goed meer maja wist t destijds ook
niet meer en vanuit daar ga je "paniekvoetbal spelen".
Ben nu aan t verhogen inderdaad.
Aankomende week start ik met 1650 kcal p/d. Wil verhogen totdat ik, volgens de berekening die ik heb gemaakt, 2250 zit. Beetje afhankelijk wat m'n lijf doet in de tussentijd. Maar goed dan nog die 1400 van nu is ook te weinig. Merk nu al wel dat ik meer energie heb tijdens het sporten en fitter wakker wordt. Dank je voor je reactie

Ga even langs de doc en laat je schildklier en dergelijke nakijken.

Ook is het duidelijk dat je een "crashdieet" aan het volgen was. Wanneer je weinig eet zal je lichaam de reflex hebben zo veel mogelijk nutriënten op te slaan (vet) om in leven te blijven. Het is dus beter een menselijk aantal Kcal te eten, daarvan zul je beter afvallen dan aan 950 Kcal.

Had destijds allerlei testen gehad en daaruit kwam dat mijn cortisol (veel te) hoog was. Moest m'n stress niveau zwaar verminderen en meer slapen. Beide gingen wat lastig gezien mijn kindjes (toen 2 van 2,5 en 1 van 4). Alles al een tijdje weer beter onder controle dus daarin zit een stijgende lijn.

Reverse dieting, wat ik ervan lees, is met name langzaam opbouwen vam kcal zodat je zo min mogelijk vet opslag gaat krijgen toch? Maar eigenlijk zeggen jullie beide dat het dus niks uitmaakt of je binnen twee weken deze verhoging toepast of dat je er langer overdoet? Effect blijft hetzelfde?
Ja ja en ja. Ervanuitgaande dat je je kcal en onderhoud goed weet en vanuit je resultaten hebt bijgewerkt (is dan al gecorrigeerd voor je gewichtverlies en metabolische aanpassingen) kun je daar meteen naar terug zonder vet aan te komen.

Reverse dieting zegt dat je heel langzaam weer moet opbouwen en dan zelfs hoger uit zou komen, maar ik denk dat dat allemaal subjectieve vergissingen corrigeert en je helpt weer beter grip te krijgen op wat je nou precies doet. In feite kan je geen vet aankomen totdat je weer boven je (nieuwe) onderhoud eet, worden vocht schommelingen in alle stress waarschijnlijk voor vet aangezien, en is het eerder juist nadelig om herstel van kcal zo lang uit te stellen zeker bij zeer lage vet percentages en kcal inname en verstoorde sexhormonen/libido.

Wanneer je weinig eet zal je lichaam de reflex hebben zo veel mogelijk nutriënten op te slaan (vet) om in leven te blijven. Het is dus beter een menselijk aantal Kcal te eten, daarvan zul je beter afvallen dan aan 950 Kcal.
:(

Mijn regel nummer 1 in afvallen is dat ik mezelf niet eens vertrouw, laat staan wat men zegt te eten op een forum.. laat helemaal staan wat men zegt te eten op gehypete personal marketing accounts.

Ik vind als een psycho elke dag alles loggen en daarin zelfs jezelf in twijfel trekken en veel dingen een beetje in je nadeel afronden echt heel belangrijk, anders kun je jezelf zo makkelijk voor de gek houden. En zelfs dan nog maak ik ook wel eens vergissingen of vergeet ik wat. Maar dan heb je er tenminste altijd grip op.

Terug
Naar boven