XXL Nutrition

Full body schema ma woe vrij

Bezoekers in dit topic

jrntmmrmns

Novice
Lid geworden
4 jan 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
65kg
Vetpercentage
14%
Dag dames en heren..

Sinds een aantal weken ben ik begonnen met sporten en volg een full body routine.
ik probeer te trainen op maandag woensdag en vrijdag.
Nu is het probleem dat wanneer ik maandag gesport heb ik woensdag nog steeds spierpijn heb dus de woensdag moet overslaan elke week.

Ik doe al wat rustiger aan maar heeft geen resultaat.
ik krijgt voldoende eiwitten binnen om mijn spieren te voeden en de rest van de macro's zijn ook in orde.
Ik doe 5 minuten roeien als algemene warming up en voor iedere oefening warm ik de spieren die ik tijdens de oefening pak ook nog eens op door eerst een setje van 15 met licht gewicht te pakken.

Iemand een oplossing of doorgaan met 2 dagen full body schema?

Gr Jeroen
 
Wat is er mis met een beetje spierpijn? Even opwarmen voordat je aan je werksets begint, en de ergste spierpijn trekt al weg. Na verloop van tijd als je gewend ben aan 3x pw full body zal spierpijn waarschijnlijk alleen maar afnemen.

En post je schema eens, misschien doe je gewoon achterlijk veel werk dat je er gewoon moeilijk van kan herstellen.
 
Maar ik kan toch niet de spieren waar ik spierpijn heb trainen? dan boek ik geen vooruitgang en maak ik de spieren juist verder kapot.

het is schema voor 6 weken waarbij wanneer het mogelijk is gewicht verhogen. dus zodra herhalingen redelijk makkelijk gedaan kunnen worden dan gewicht verhogen.

Maandag woensdag en vrijdag zelfde oefeningen, andere volgorde en wanneer mogelijk gewicht verhogen
5 min roeien warming up
Incline db press 12 10 8
Close grip lat pull down 12 10 8
Seated db shoulder press 12 10 8
bent over lateral delt raises superset side raises 12 10 8
z bar curls 12 10 8
overhead cable triceps extensions rope 12 10 8
Leg press 12 10 8

en om training af te maken nog 10 minuutjes buikspieren (leg raises, crunches, russian twists, planks)
 
:goodpostinggreen:

En daanaast kan je prima spieren trainen waar je wat spierpijn in voelt.
 
Je schema mist opbouw en is compleet uit balans qua oefeningen.
En daarnaast is zit er geen enkele basic barbell-oefening in, dus qua oefeningenselectie is dit schema ook redelijk bagger. Tenzij je een hele goede reden hebt waarom je geen barbells kunt gebruiken.
 
Begrijp ik nu goed dat dit "schema" 3 x per week gebruikt wordt en enkel gevarieerd wordt in de volgorde van de oefeningen ?!

:windup:
 
Kunnen jullie ook een uitleg bij jullie opmerkingen geven?

Wat is er uit balans? Ik bouw in gewicht op iedere week dus na 3 trainingen word het gewicht vergroot eerder lijkt me niet te lukken in vorige pogingen dus er is opbouw.

Ik krijg na 3 setjes van 12 10 8 bij de leg press gelijk 4 dagen spierpijn in me benen en billen.

Als je met beetje spierpijn mag trainen waarom word dat dan afgeraden door allerlei lui en sites die weten waar ze het over hebben?

Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld de incline bench press (barbell) en incline db press (dumbbells)?
Je pakt dezelfde spieren en is beide een compound oefening toch?

Je moet toch in een schema wel dezelfde oefeningen gebruiken zodat je daadwerkelijk kan zien dat je sterker wordt.
Ik wissel in volgorde en iedere week word het gewicht verhoogd.

Gr jeroen
 
Heb je de link wel gelezen? Of denk je dat we allemaal maar wat roeptoeteren hier?

Maar goed, daar gaan we weer:

Kunnen jullie ook een uitleg bij jullie opmerkingen geven?
Ja hoor, je schema bestaat vooral uit dumbbell oefeningen voor je bovenlichaam. Grote barbell oefeningen zijn geschikter om kracht en massa te bouwen en aangezien de spieren in je onderlichaam groter en sterker zijn dan die in je bovenlichaam mag je daar wel wat meer voor doen dan wat setjes leg press....Dus er is totaal geen balans en de oefening selectie is suboptimaal.

Wat is er uit balans? Ik bouw in gewicht op iedere week dus na 3 trainingen word het gewicht vergroot eerder lijkt me niet te lukken in vorige pogingen dus er is opbouw.
Zie antwoord boven

Ik krijg na 3 setjes van 12 10 8 bij de leg press gelijk 4 dagen spierpijn in me benen en billen.
Dat komt omdat je maar wat aanrommelt met de reps en gewichten. Dit is totaal ongeschikt voor een beginner.

Als je met beetje spierpijn mag trainen waarom word dat dan afgeraden door allerlei lui en sites die weten waar ze het over hebben?
Wie zijn die figuren dan? Namen? Filmpjes? Voorbeelden?

Wat is het verschil tussen bijvoorbeeld de incline bench press (barbell) en incline db press (dumbbells)?
Je pakt dezelfde spieren en is beide een compound oefening toch?
Zie eerste antwoord

Je moet toch in een schema wel dezelfde oefeningen gebruiken zodat je daadwerkelijk kan zien dat je sterker wordt.
Ik wissel in volgorde en iedere week word het gewicht verhoogd.
Dat eerste klopt. De rest niet. Je hoeft helemaal geen volgorde te veranderen ALS je een GOED schema volgt. En nee, als newbie verhoog je niet iedere week, maar iedere training je gewichten.

Kortom, je schema is niet goed en je doet er beter aan om een bewezen schema te volgen.
 
Misschien is starten met 5 x 5 starting Strength wel een optie , dit "lijstje" met een rommeltje aan oefeningen wat je nu gebruikt gaat je niet verder brengen
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Back
Naar boven