XXL Nutrition

full body workout

danoontje2000

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
79kg
Vetpercentage
17%
hallo, ik ben bijna 15 jaar en ik wil gaan werken met een full body schema voor 3x in de week. Ik ga dat doen op dinsdag, donderdag en zaterdag.
maar ik vroeg me af welke het beste is. Hier volgen een paar links
http://www.muscleandstrength.com/workouts/3-day-whole-body-toning-workout.html

http://www.askmen.com/sports/bodybuilding_100/127b_fitness_tip.html

http://www.myweightlifting.com/full-body-workout-routine-for-
beginners/
http://www.bodybuilding.com/fun/the-ultimate-beginners-full-body-workout.html

http://www.muscleandfitness.com/workouts/workout-routines/3-full-body-workouts-size

http://www.muscleandstrength.com/workouts/muscle-strength-full-body-workout-routine

http://www.iron-age-classic-bodybuilding.com/full-body-routine.html

de keuze voor dinsdag, donderdag en zaterdag komt omdat ik op maandag en woensdag kickboks training heb.
op de zaterdag doe ik er misschien ooknog 20 min. conditie training bij na de workout

Startersguide onderaan mn post ff doorlezen :)
Zou gewoon rustig opbouwen met iets als icf 5x5 of stronglifts en goed op je techniek letten, Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Zou gewoon rustig opbouwen met iets als icf 5x5 of stronglifts en goed op je techniek letten, Succes!

thnx. Ik heb je startersguide gelezen, staan echt hele handige tips bij.
Ben je een personal trainer ofzo?:D

---------- Toegevoegd om 14:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------

kun je me misschien ooknog wat meer tips geven en uitleggen hoe het zit met een IIFYM schema want met een full body schema moet ik vooral op mijn voedingsschema letten maar zonder de duidelijke richtlijnen van een vast voedingsschema is t een beetje moeilijk om te weten wat je precies moet en kunt eten met IIFYM.

en kun je misschien ooknog effe zeggen welke van de 7 links naar full body schema's ik beter niet kan doen en welke misschien wel

Ik zou geen van die 7 links doen, want ze Ijn of al voor gevorderden, of niet duidelijk in hoe progressie te maken! Als je bij stronglifts 5x5 kijkt of starting strength dan heb je duidelijk omschreven programma's met duidelijke aanwijzingen heo progressive overload, en deload principes toe te passen! Ik zou een van die twee schema's kiezen om te starten, en dan kun je daarna als je je lichaam (en hoe het reageert op verschillende trainingsprikkels) kent. Gaan kijken voor een ander schema wat misschien nog beter bij je past.

Een gevorderde schema is namelijk niet altijd beter. Een beginnersschema is veel meer ingericht op de snelle ontwikkeling (beginnergains) die je nog kunt doormaken. Een gevorderde schema zal vaker langzamer vooruit gaan ( een gevorderde maakt niet meer zo'n mega sprongen vooruit als een beginner) en je doet jezelf in veel gevallen dus juist tekort door een gevorderde schema te gaan hanteren!

En over de voeding, in de beginnerssectie staan nog meer sticky's, veel leesplezier! Als je dan nog vragen hebt kun je die heel specefiek stellen, en dan zal (bijna) iedereen je hier graag helpen! Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig, maar doe met veel plezier altijd mijn 'huiswerk' en als ik dan nog vragen heb, wordt ik altijd goed geholpen hier op het forum!

Succes

misschien werkt dit schema goed maar hij moet nog verder worden ingevuld

maandag en woensdag:
07:30 2 broodjes met .....
11.00-11.20 1 broodje met .....
13.00-13.30 1 broodje met .....
15.30 .......
17.00 avondeten(verschillend)
19.00-20.00/18.00-19.00 kickboks training
19.30-21.30 ........

dinsdag en donderdag:
07.30 2 broodjes met .....
direct voor training .....
tussen 15.30 en 16.00 begin ik met full body workout
direct na training .....
17.30 avondeten(verschillend)
20.00-21.00 ..... (misschien een bakje kwark van 500 mg?)

vrijdag:
07.30 2 broodje met .....
15.30 .....
16.30-17.00 avondeten(verschillend)
19.00-21.00 .....

zaterdag:
08.00-09.30
rond 13.00 begin ik met full body workout
direct na training .....
15.00-16.00 .....
19.00-21.00 .....(misschien bakje kwark?)

zondag:
08.30-10.00 .....
12.00-13.00 .....
14.30-15.30 .....
17.00-18.00 avondeten(verschillend)
19.00-21.00 .....

kun je me helpen met het verder invullen van dit schema, liefst geen shakes want ben pas 14 en wil nog niet met shakes beginnen(zal waarschijnlijk zelf moeten betalen dan). Wil vooral met dit eetschema bereiken dat mijn vetpercentage omlaag gaat(cutten). Maar wel een beetje zoals een IIFYM schema zodat ik bij het avondeten niet verplicht ben om altijd alleen maar gezond en hetzelfde hoef te eten

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

Ik zou geen van die 7 links doen, want ze Ijn of al voor gevorderden, of niet duidelijk in hoe progressie te maken! Als je bij stronglifts 5x5 kijkt of starting strength dan heb je duidelijk omschreven programma's met duidelijke aanwijzingen heo progressive overload, en deload principes toe te passen! Ik zou een van die twee schema's kiezen om te starten, en dan kun je daarna als je je lichaam (en hoe het reageert op verschillende trainingsprikkels) kent. Gaan kijken voor een ander schema wat misschien nog beter bij je past.

Een gevorderde schema is namelijk niet altijd beter. Een beginnersschema is veel meer ingericht op de snelle ontwikkeling (beginnergains) die je nog kunt doormaken. Een gevorderde schema zal vaker langzamer vooruit gaan ( een gevorderde maakt niet meer zo'n mega sprongen vooruit als een beginner) en je doet jezelf in veel gevallen dus juist tekort door een gevorderde schema te gaan hanteren!

En over de voeding, in de beginnerssectie staan nog meer sticky's, veel leesplezier! Als je dan nog vragen hebt kun je die heel specefiek stellen, en dan zal (bijna) iedereen je hier graag helpen! Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig, maar doe met veel plezier altijd mijn 'huiswerk' en als ik dan nog vragen heb, wordt ik altijd goed geholpen hier op het forum!

Succes

waar kan ik een schema vinden dat wel goed bij een beginner past en waar ik meer kan vinden over progressive overload en deload principes

misschien werkt dit schema goed maar hij moet nog verder worden ingevuld

maandag en woensdag:
07:30 2 broodjes met .....
15.30 .......
19.00-20.00/18.00-19.00 kickboks training
19.30-21.30 ........

dinsdag en donderdag:
07.30 2 broodjes met .....
tussen 15.30 en 16.00 begin ik met full body workout
direct na training .....
17.30 avondeten(verschillend)
20.00-21.00 ..... (misschien een bakje kwark van 500 mg?)

vrijdag:
07.30 2 broodje met .....
15.30 .....
16.30-17.00 avondeten(verschillend)
19.00-21.00 .....

zaterdag:
08.00-09.30
rond 13.00 begin ik met full body workout
direct na training .....
15.00-16.00 .....
19.00-21.00 .....(misschien bakje kwark?)

zondag:
08.30-10.00 .....
12.00-13.00 .....
14.30-15.30 .....
17.00-18.00 avondeten(verschillend)
19.00-21.00 .....

kun je me helpen met het verder invullen van dit schema, liefst geen shakes want ben pas 14 en wil nog niet met shakes beginnen(zal waarschijnlijk zelf moeten betalen dan). Wil vooral met dit eetschema bereiken dat mijn vetpercentage omlaag gaat(cutten). Maar wel een beetje zoals een IIFYM schema zodat ik bij het avondeten niet verplicht ben om altijd alleen maar gezond en hetzelfde hoef te eten
Gekookte eieren, kipfilet op brood, tonijn op water, brinta, magere kwark, allemaal vaste waardes in mijn voeding!

14 jaar, groeien, puberen oftewel hormoonhuishouding door elkaar, zijn veel dingen waar je lichaam veel energie voor nadig heeft, en dan ga je ook nog flink trainen erbij! Geen probleem kan allemaal, eet gezond train hard, maar ga niet te weinig voeding naar binnen mikken nu! Je lijf heeft het hard nodig! Zorg natuurlijk wel dat je niet tonnetje rond bent, maar ga alsjeblieft niet te weinig eten!

Gekookte eieren, kipfilet op brood, tonijn op water, brinta, magere kwark, allemaal vaste waardes in mijn voeding!

14 jaar, groeien, puberen oftewel hormoonhuishouding door elkaar, zijn veel dingen waar je lichaam veel energie voor nadig heeft, en dan ga je ook nog flink trainen erbij! Geen probleem kan allemaal, eet gezond train hard, maar ga niet te weinig voeding naar binnen mikken nu! Je lijf heeft het hard nodig! Zorg natuurlijk wel dat je niet tonnetje rond bent, maar ga alsjeblieft niet te weinig eten!

Dus is geen probleem als ik op dinsdag, donderdag en zaterdag avond magere kwark eet en op mijn brood doordeweeks gewoon hagelslag of boterhamworst doe ofzo?

progressive overload: http://bretcontreras.com/progressive-overload/

Goed trainingschema (ook ff filmpje onderaan de site kijken, deload wordt uitgelegd :) : http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

Op jouw leeftijd is het vooral belangrijk om genoeg kcal binnen te krijgen om te groeien, ik zou je kcal behoefte uitrekenen en dan rond dat getal gaan eten. Het is niet verstandig om nu zwaar te gaan cutten, je lichaam ontwikkelt zich nog en nu niet genoeg kcal binnenkrijgen kan zorgen voor allerlei nare groeiachterstanden.
Je testosteron is nu rete hoog en dat in combinatie met training verlaagt je vetpercentage vanzelf als je rond je kcal behoefte eet.

Wat je precies eet is niet heel belangrijk, zolang het over het algemeen maar als 'gezond' beschouwt wordt (het aan de richtlijnen voor eiwit, koolhydraten en vet uit de startersguide voldoet) en het voor jou haalbaar is :)

Ik ben trouwens geen personal trainer maar een student voeding en gezondheid met een passie voor fitness :)

Succes!

progressive overload: http://bretcontreras.com/progressive-overload/

Goed trainingschema (ook ff filmpje onderaan de site kijken, deload wordt uitgelegd :) : http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

Op jouw leeftijd is het vooral belangrijk om genoeg kcal binnen te krijgen om te groeien, ik zou je kcal behoefte uitrekenen en dan rond dat getal gaan eten. Het is niet verstandig om nu zwaar te gaan cutten, je lichaam ontwikkelt zich nog en nu niet genoeg kcal binnenkrijgen kan zorgen voor allerlei nare groeiachterstanden.
Je testosteron is nu rete hoog en dat in combinatie met training verlaagt je vetpercentage vanzelf als je rond je kcal behoefte eet.

Wat je precies eet is niet heel belangrijk, zolang het over het algemeen maar als 'gezond' beschouwt wordt (het aan de richtlijnen voor eiwit, koolhydraten en vet uit de startersguide voldoet) en het voor jou haalbaar is :)

Ik ben trouwens geen personal trainer maar een student voeding en gezondheid met een passie voor fitness :)

Succes!

maar om vetpercentage te verliezen moet ik bepaalde dingen beter niet eten vanwege de vetten en niet teveel suiker binnenkrijgen, welke dingen kan ik dan het beste vermijden en welke dingen zijn juist goed voor vitaminen, groenten en andere nodige dingen.

En is dat trainingsschema waarvan je de link hebt geplaatst een goed schema voor beginners en beginnersgain

Terug
Naar boven