XXL Nutrition

Full squat en lengte

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik niet ;)

Het kost mij tijd, tijd die ik wil stoppen in trainen en niet in het luisteren naar dit soort dingen.


luisteren doe je toch gewoon tijdens je rust tussen je setjes;)

als ze me durven aanspreken terwijl ik men oefening aan het uitvoeren ben gaat die persoon toch een dumbbell of dergelijke op zijn voetje krijgen hoor.
 
Hoe lang full squat je al? En doe je het elke benen training? Ik doe nu zo'n 5 maand full squat elke training.
Hoe snel ga je naar beneden met de neerwaartse beweging? Te snel zakken is niet fijn voor je knieen. Draaien je benen wat naar binnen bij squatten? Het kan veroorzaakt worden doordat ongemerkt je houding verandert, waardoor de belasting op je knieen anders wordt.

Hej, ik zit in maand 2 en ik zak traag en heb geen last van stabiliteit ofzo, het zit hem echt in het gewricht. Ik heb altijd al zwakke knieen gehad :(, ik ben te snel gegroeit en heb jaren met men kraakbeen gesukkelt. Morgen heb ik benen :), ik zal het wel voele of men knieen zeiken of niet :D.
 
Wat een domheid van sommige mensen in die healthcenters.
Vandaag tijdens de benentraining ook weer van het lachen dubbel gelegen. Ik was me aan het opwarmen en de gewichten alvast aan het klaarleggen om te gaan squatten (in de smith :(). Komt die kerel, vraagt ie of ie wat de van de gewichten mag lenen. Natuurlijk stoer doen, en 40 kg aan iedere kant om vervolgens quarter squats uit te gaan voeren. :rolleyes:. Na die set zegt ie nog doodleuk: Poeh dit is echt zwaar :roflol:. Ideaal de smith zei hij, ik verontwaardigd natuurlijk en zei dat ik liever los squat dan in die smith. Komt ie met een of andere mythe dat los squatten verboden is in iedere gym. De smith was gewoon de shit ..... :rolleyes: . Ik uitleggen dat dat flauwekul is, mocht niet baten :D. Meneertje nokt um af en gaat voor de verandering maar eens 30 sets bb curlen. Wat een domheid soms, vreselijk irritant.
 
Hej, ik zit in maand 2 en ik zak traag en heb geen last van stabiliteit ofzo, het zit hem echt in het gewricht. Ik heb altijd al zwakke knieen gehad :(, ik ben te snel gegroeit en heb jaren met men kraakbeen gesukkelt. Morgen heb ik benen :), ik zal het wel voele of men knieen zeiken of niet :D.

Met squats kun je je knieen versterken, alleen als het pijn doet moet je gas terug nemen en je knieen tijd geven om sterker te worden. Het hoeft niet zwaar, blijkbaar vinden je knieen het niet prettig. Twee maand is nog niet zo veel, en gezien je jarenlange problemen zou ik het toch erg rustig aan gaan opbouwen. Heb je een medisch advies gehad van een sportarts bijvoorbeeld? Lijkt me ook niet onverstandig.
 
Wat een domheid van sommige mensen in die healthcenters.
Vandaag tijdens de benentraining ook weer van het lachen dubbel gelegen. Ik was me aan het opwarmen en de gewichten alvast aan het klaarleggen om te gaan squatten (in de smith :(). Komt die kerel, vraagt ie of ie wat de van de gewichten mag lenen. Natuurlijk stoer doen, en 40 kg aan iedere kant om vervolgens quarter squats uit te gaan voeren. :rolleyes:. Na die set zegt ie nog doodleuk: Poeh dit is echt zwaar :roflol:. Ideaal de smith zei hij, ik verontwaardigd natuurlijk en zei dat ik liever los squat dan in die smith. Komt ie met een of andere mythe dat los squatten verboden is in iedere gym. De smith was gewoon de shit ..... :rolleyes: . Ik uitleggen dat dat flauwekul is, mocht niet baten :D. Meneertje nokt um af en gaat voor de verandering maar eens 30 sets bb curlen. Wat een domheid soms, vreselijk irritant.

Waarschijnlijk traint Luigi bij je in de gym.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ik 1.91 doe de full-squat in de 1e sets als het gewicht nog niet zwaar is .
omdat ik wel last van me knie heb gehad neem ik geen risico meer met het zware squatten.
zo gauw ik op me limit kom met de gewichten ga ik parralel squatten.

toch moet zo,n gast mij niet aanspreken met de betweterig gedoe.
ik gooi hem dan zo door het raam 12 mtr naar beneden.
in me eigen huis eis ik respect.....:mad:

een thuistrainer.hahahaha......
 
full squats zijn beter, zie mijn cursus biomechanica.
 
Met squats kun je je knieen versterken, alleen als het pijn doet moet je gas terug nemen en je knieen tijd geven om sterker te worden. Het hoeft niet zwaar, blijkbaar vinden je knieen het niet prettig. Twee maand is nog niet zo veel, en gezien je jarenlange problemen zou ik het toch erg rustig aan gaan opbouwen. Heb je een medisch advies gehad van een sportarts bijvoorbeeld? Lijkt me ook niet onverstandig.

zwaar belastende sporten vermijden voor men knieen, volgens men sportarts moet ik maar gaan darten of snooker spelen of ik loop mank tegen men 30ste :( . Maar ik merk dat nog gerust wat legpresses aankan, zou ik squat moete schrappe dan ;(? maar ik voel me zo een pussy als ik niet squat :(
 
zwaar belastende sporten vermijden voor men knieen, volgens men sportarts moet ik maar gaan darten of snooker spelen of ik loop mank tegen men 30ste :( . Maar ik merk dat nog gerust wat legpresses aankan, zou ik squat moete schrappe dan ;(? maar ik voel me zo een pussy als ik niet squat :(

Ik kan dat niet voor jou zeggen. Ik kan alleen zeggen dat je moet oppassen als je jaren lang hebt gesukkeld met je knieen. Je moet voor jezelf kijken waar de grens ligt. Altijd pijn voelen bij squatten is een signaal dat het dus niet goed gaat. Probeer een balans te vinden. Blijf niet doorgaan met hetzelfde als de pijn niet weg gaat.

Dat je een pussy bent als je niet squat is bullshit natuurlijk. Gaan squatten en je knieen om zeep helpen, dan ben je pas goed bezig...
 
Squat Analysis

misschien is dit wat, staat ook een stukje over fullsquatten.

en beter een pussy die niet squat als een 30 jarige in een rolstoel lijkt mij.
 
Squat Analysis

misschien is dit wat, staat ook een stukje over fullsquatten.


en beter een pussy die niet squat als een 30 jarige in een rolstoel lijkt mij.

Ja, dat stukje ken ik. ;)

Het gaat mij er om dat ik het geen bevredigend antwoord vind. Er wordt verder niet duidelijk toegelicht in hoeverre de grootte van je kuiten en dijen van invloed zijn op de belasting van je knieen bij de full squat.

Kreighbaum (1996) illustrate the safe position of a deep squat with the knees extending beyond the toes. Kreighbaum explains how a deep squat can be performed little chance of injury to the knee. The variables of concern:

* speed of descent
* size of calves and thighs
* strength of the controlling muscles

The primary danger to the knee occurs when the tissues of the calf and thigh press together altering the center of rotation back to the contact area creating a dislocation effect. The danger of knee injury in this situation may be prevented if either of the following factor are present:

* center of gravity of the body system is keep forward of the altered center of rotation
* muscles of the thigh are strong enough to prevent the body from resting or bouncing on the calves.

Kreighbaum conclude the deep squat is of little danger to the knees unless these variables and factors are disregarded. Certainly only a limit type of athletes may have a sports specific need to perform a full squat. Olympic weightlifters commonly bounce out of a full front squat with near maximum resistances during both the Clean & Jerk and Snatch. Incidentally, the wide stance during an Olympic style squat further reduces knee torque forces.

During the lower portions of the deep squat the lower back may flex if hip flexibility is inadequate. The risk of injury is increased if the muscles of the lower back are not strong enough to support the flexed spine or the joint structures have not progressively adapted to such a stress. Flexibility exercises can be performed if hip flexibility is insufficient for deep, or full squats. See Full Squat Flexibility.
 
hej bedankt voor jullie advies.
Ik heb net gedaan met been training, ik had terug pijn bij het squaten maar het viel best mee. Ik ben niet echt op het max gewicht geweest dat ik aankan ik heb men leg extensions wat zwaarder gemaakt en na men calvs ben ik even op de legpress 3 setjes van 8 alles gaan geven wat ik kon. ik zit atm met lamme benen dus all good :D.
 
Dat weet ik het gaat me ook voornamelijk om het onderstaande stukje

Ondanks m'n lange benen bij een lengte van 188 cm gaat full squatten me wel goed af. Ik kom op Internet wel tegen dat het meer belasting kan geven voor je knieen met langere ledematen. Je ziet ook niet echt erg lange mensen full squatten. Ik heb tot nu toe nergens geen last van. Is het inderdaad zo dat je bij een bepaalde lengte en lange benen beter parallel kunt gaan? Ik kom dit advies wel eens tegen na wat zoeken op Internet.

ben ook 1m90 - squat al wat jaartjes , de ene keer wat dieper dan de andere keer - heb nergens last . ( laten lullen die gasten )
 
hej bedankt voor jullie advies.
Ik heb net gedaan met been training, ik had terug pijn bij het squaten maar het viel best mee. Ik ben niet echt op het max gewicht geweest dat ik aankan ik heb men leg extensions wat zwaarder gemaakt en na men calvs ben ik even op de legpress 3 setjes van 8 alles gaan geven wat ik kon. ik zit atm met lamme benen dus all good :D.

Leg extensions zijn ok als je knieproblemen hebt en aan het herstellen bent, mits met laag gewicht. Als jij zware leg extensions doet, kun je net zo goed gaan squatten. Zware leg extensions belasten de knie meer dan een goed uitgevoerde squat. Voelde je bij die leg extensions dan niets?
 
Als je er geen last van hebt en je houding is ok dan zo doorgaan. Laat eventueel je houding checken door iemand waarvan je wel weet dat ie iets zinnigs te vertellen heeft.

Ik kijk ook altijd even hoe iemand mij benaderd. Sommigen kun je mss zelfs in laten zien wat de waarde is van fullsquats en deadlifts. Ergens moet iemand het toch leren dus waarom niet van jou. Als men mij zo benaderd als die gast jou dan negeer ik het gewoon of ik zeg iets in de trant van, "Aan die kuiten van je te zien, zie je dat je er echt verstand van hebt"
 
je moet de zaak ook niet "onverdenken". Met een goede uitvoering is er normaal geen probleem. Dus probeer hetg en indien je wel last ondervindt, is er met je lichaam of de uitvoering iets mis. Ik fullsquat zonder problemen en ik ben 1m93. Gewichtheffers zitten constant met de knieen voor de teen en de ass to the grass. Die zouden dan allemaal in een rolstoel moeten liggen.

Het is niet omdat iemand met schijnlijk meer ervaring je iets verteld, dat het waar is. Wss heeft die het gewoon van een andere verhaaltjes verteller. Veel van de mannen staan maar wat te lullen om toch als kenner over te komen.
 
Leg extensions zijn ok als je knieproblemen hebt en aan het herstellen bent, mits met laag gewicht. Als jij zware leg extensions doet, kun je net zo goed gaan squatten. Zware leg extensions belasten de knie meer dan een goed uitgevoerde squat. Voelde je bij die leg extensions dan niets?

nee, heel bizar he :x, ik doe leg extensions, 4 X 8 30 kg met 1 been en daarna 4 X 10 met 2 benen met 60 kg (nou niet heel zwaar maar tjah :p). Ik ben ook zeker dat ik men squat goed uitvoer :x, ben bijgestaan door een heel ervaren persoon hierin dusja:x
 
Discussie over al dan niet fullsquatten moet niet te moeilijk gemaakt worden. Gewoon luisteren naar de master: Arnold

The full squat, all the way down and all the way up, has the advantage of working a lot of other body parts besides the thighs; like back, glutes and chest. They certainly developed the lumbar muscles of my lower back, That was a terrific advantage. The disadvantage was that 50 percent of the effort worked my thighs, and at least 30 percent worked my glutes
I found that the first third of the movement of coming up from a full squat worked my glutes. The final two-thirds of the movement worked the entire thigh, but no particular part. So, what happened was my rear got big, and my thighs got bulky and shapeless. Nether of these two effects served my purpose for bodybuilding.
 
Ik ben het er volledig mee eens dat full squats beter zijn voor je ontwikkeling van je bovenbeen spieren.
Maar zelf heb ik ervaren dat ik er een "jumpers knee" er van heb overgehouden. En ik baal er nu mooi van dat ik nu nog geen squats kan doen, dus ik loop nu al met een blesure van 1,5 jaar rond.

Mijn advies is, zolang je lichaam aangeeft dat je full squats aan kunt is er niks aan de hand. Maar als je tekens krijgt dat het teveel is, moet je het niet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven