AndroidHealthClinic

Fullbody schema voor kracht

Jopdrop123

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
57kg
Hallo
Ik heb mijn eigen fullbody schema samengestelt gericht op kracht, maar massa is altijd mooi meegenomen. Ik zit alleen nog te twijfelen om stronglifts te kiezen of mijn eigen gemaakte schema:

A
Squat 5x5
Bench 5x5
Row 5x5
Chin 3x8

B
Deadlift 1x5
Militairy press 5x5
Pullups 5x5
Dips 3x8

Welke denken jullie dat beter is?

Waarom geen rippetoe's starting strength? Als je hier een goede basis mee hebt opgebouwd kun je over gaan op eventueel Bill Star of Texas Method.

A:
Squats (3×5)
Bench Press (3×5)
Deadlift (1×5)
(Chins)

B:
Squats (3×5)
Military Press / overhead press (3×5)
Bent over row (3×5)
(Dips)

• Topic Starter Topic Starter
Stronglifts spreekt me meer aan, is dit ook goed?

Is ook prima. Die heeft de zelfde indeling toch wat ik heb gepost? Alleen dan 5x5. Zou de standaard indeling wel aanhouden.

Ja doe ik dan ook maar voeg ook bij stronglifts misschien dips en chins toe als dat kan? En dan hoeveel sets/reps?

En io had nog een vraag: hoeveel opwarmsetjes moet je doen bij sl?

---------- Toegevoegd om 12:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:00 ----------

Sets reps bedoel ik dan bij dips en chins, niet die van rows etc

Officieel wordt bij dips en chins 2x8 aangeraden, w-up als volgt ongeveer:

2x5 bar
1x5 40%
1x3 60%
1x2 80%

Dus dan zouden de trainingen zo moeten zijn:

A
Squat 5x5
Bench 5x5
Row 5x5
Dips 2x8

B
Squat 5x5
Press 5x5
Dl 1x5
Chins 2x8

En hoe hoog moet mn startgewicht zijn?

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

Welke vinden jullie trouwens persoonlijk beter? Eerst rippetoe en dan stronglifts en dan madcow of iets dergelijks? Of gewoon stronglifts doen en daarna madcow etc.

Zeker niet te hoog beginnen, want als ik het goed heb verhoog je elke training (lees niet elke week maar elke training!) het gewicht met minimum 2.5kg.

Ik ben zelf een maand geleden begonnen met starting strenght van mark rippetoe + beetje aangepast.
Heb het gewicht van alle oefeningen toch zeker 20kg naar beneden gedaan dan wat ik vroeger deed, en tot nu toe kan ik elke trainingsdag gemakkelijk met 2.5kg verhogen. Enkel bij press heb ik moeite.

En persoonlijk vind ik het schema van mark rippetoe het best, maar versie 3 en versie 2 is toch wel anders.(in versie 3 is het zonder dips, terwijl dips een prachtige oefening is) Hij legt ook mooi de oefeningen uit in zijn boek. En 5x5 is wellicht stiekem wat afgekeken van mark rippetoe om snel geld te verdienen? Want het lijkt toch wel verdacht veel op elkaar ...

Ja had ik ook al iets over gelezen over dat afpakken, maar ik wil rippetor dan zo gaan doen:

A
Squat 3x5
Bench 3x5
Deadlift 1x5
Dips 2x8

B
Squat 3x5
Press 3x5
Power cleans 5x3
Chins 2x8

Is dit het originele?

Terug