MuscleMeat

fullsquat of niet.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Training 10.000 berichten
Waardering
3.702
The effect of back squat depth on the EMG activity of 4 superficial hip and thigh muscles.

Caterisano A, Moss RF, Pellinger TK, Woodruff K, Lewis VC, Booth W, Khadra T.

The Department of Health and Exercise Science, Furman University, 3300 Poinsett Highway, Greenville, South Carolina 29613, USA. tony.caterisano@furman.edu

The purpose of this study was to measure the relative contributions of 4 hip and thigh muscles while performing squats at 3 depths.
Ten experienced lifters performed randomized trials of squats at partial, parallel, and full depths, using 100-125% of body weight as resistance. Electromyographic (EMG) surface electrodes were placed on the vastus medialis (VMO), the vastus lateralis, (VL), the biceps femoris (BF), and the gluteus maximus (GM). EMG data were quantified by integration and expressed as a percentage of the total electrical activity of the 4 muscles.

Analysis of variance (ANOVA) and Tukey post hoc tests indicated a significant difference (p < 0.001*, p = 0.056**) in the relative contribution of the GM during the concentric phases among the partial- (16.9%*), parallel- (28.0%**), and full-depth (35.4%*) squats.

There were no significant differences between the relative contributions of the BF, the VMO, and the VL at different squatting depths during this phase.

The results suggest that the GM, rather than the BF, the VMO, or the VL, becomes more active in concentric contraction as squat depth increases.

PMID: 12173958 [PubMed - indexed for MEDLINE]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=PubMed&list_uids=12173958&dopt=Abstract

Laatst bewerkt:
dus toch een dikke reet van full squat? :D of lees ik et verkeerd?

Is vrij logisch toch? Je squat met je glutes en hams, wanneer je techniek goed is.

Laatst bewerkt:
Hmm... Misschien toch maar eens wat minder diep gaan dan.

idd mijn reet wordt echt te dik :D

vrouwen zijn gek op kontjes !

ik heb na het full squatten ook veel meer pijn in mijn kontspieren dan in mijn beenspieren....

wat vind je zelf van dit onderzoek 3XL?

Ben ik blij dt ik tot maximaal 90 graden ga :p

kontjes, ja

man ik pas nog maar net in een maat 36 broek, mijn ma zegt ook dat ik een dikke reet krijg, maar als ik over een aantal weken ga k*tten, blijft er alleen een strakke marmeren gluteus over :p

Heel logisch en bbers wisten dit al langer, nu (2002) is de wetenschap ook zo ver :)

nou... ik begin toch een aardige squatkont te krijgen, maar de reacties zijn er niet minder om.. :p

Deze week ben ik 2x uit mn broek gescheurd (bij mn reet). Een squatkontje is prima, maar het moet geen buitenaardse proporties aan gaan nemen :cool:

Jah ik ben sinds een maandje of zo ook minder diep aan't squatten om mijn reet een beetje te ontzien. Ik denk dat ik binnenkort ook front squat ga doen want ik krijg ooke en veels te dikke arse.

Als je eenmaal een squatkont hebt, krijg je die niet snel weg door minder diep te squatten. Volgens mij zou je compleet moeten stoppen met squatten om de vergrote bilspieren te doen inkrimpen.

Mmmh.dus diep squatten zorgt voor bigger ass :D Voor lange mensen op zich wel handig dan,omdat die vaak geen kont hebben(zoals ik dus:p) Maar diep squatten is volgens vele niet nodig om betere groei te simuleren.Tot 90graden zeg maar, zegt men dat het beste is.Maarja diep squatten heeft me wel een blessure opgeleverd :( te zwaar,te diep en te "langzaam" gegaan.Nu al 3 maanden geen squat/deadlift gedaan.Echt waardeloos!vooral omdat ik nu in de bulk zit :(Wat lijkt jullie handig voor lange mensen>diep squate of tot 90graden?

greetings

mijn reet begint begint ook echt HUGE te worden... terwijl ik niet extreem diep ga met squats.... Ik denk dat zware deadlifts ook bijdragen aan mijn huge-ass.... :D

Buns of steel, da's wat de vrouwtjes willen zien! :D

Ik heb ook al een aardige squat reet....

Enne ik ben er niet bepaald content mee!

• Topic Starter Topic Starter
Een squatreet is meer een kwestie van aanleg als van trainingssT.

Feit dat de gluteus iets meer gebruikt word wil nog niet zeggen dat je reet uit verhouding gaat groeien.

3XL zei:
Een squatreet is meer een kwestie van aanleg als van trainingssT.

Feit dat de gluteus iets meer gebruikt word wil nog niet zeggen dat je reet uit verhouding gaat groeien.
jij zal ook wel een flinke aars hebben 3, ofnie? al die jaren van training laten toch wel hun sporen achter...

Terug
Naar boven