AndroidHealthClinic

fullsquat of niet.

• Topic Starter Topic Starter
Gluteus is in verhouding met benen. Ik heb geen aanleg voor een squat/deads reet.

Maar hij is een stuk groter als toen ik begon :D:D (broek blijft nu hangen)

nou...ik ben bang dat ik wel aanleg heb voor een squatreet ....

Ik wilde vandaag een spijkerbroek kopen, maar dat was echt een ramp.
Bij de dijen trekken ze vaak ontzettend (ik droeg altijd en draag nog steeds regelmatig baggy-broeken waardoor ik dit strakke misschien nog niet gewend ben) maar mijn reet vormt het grootste probleem. Mijn bovenbenen zijn nog niet extreem groot (64 cm, is binnen 2 maanden toch wel weer 3 cm bij gekomen) en mijn reet voelt vrij hard aan, dus zoveel vet zit er niet..... Maar ja, het blijft wel erg lastig.
Kan ik mijn reet iets laten afnemen door 90graden te squatten? (normaal doe ik uitsluitend full-squats). Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik blijf toch gewoon squatten hoe mij t lekkerst voel: stukje voorbij parralel. Voelt goed in me glutes als in m'n quads.

als je doet squatten dan moet je er gewoon op letten dat je ongeveer een hoek van 90 graden heb. en zorg ervoor dat je altijd een spotter in de buurt hebt.

vrouwen zijn gek op kontjes !

Ik lees dat er hier met mij nog een aantal genetische kontjes zitten, hij was al groot dus ik ben blij dat ik dit nu weet.
Heeft iemand ook enig idee hoe ik de glutes een beetje uit kan schakelen tijdens het deadliften? Laatst had ik na 3 setjes zo'n onwijze pomp in m'n ass dat zag er echt niet uit.

Ik kan niet full squaten, ik doe gewoon paralel dat me bovenbeen 90graden ten opzichte van me onderbeen staat. En volgende dag heb ik zowel spierpijn in me quads, hams en kont. Dus dat zit wel goed :p

Ik doe gewoon full squats, mijn ass en hams mogen wel wat beef gebruiken :D

Extend zei:
Ik doe gewoon full squats, mijn ass en hams mogen wel wat beef gebruiken :D
je mag van mij wel wat lenen..merk idd wat King al zegt dat t ook door deads komt. kwam/kom ook nauwelijks nog broeken in en niet enkel door de omvang van mn benen maar ja hoor...squatass...werkelijk een nadeel vind ikzelf

boogie zei:
jij zal ook wel een flinke aars hebben 3, ofnie? al die jaren van training laten toch wel hun sporen achter...
:laugh:

Mja niets zo lekker als die fikse rek in de quads als je diep buigt jammer man, denk dat ik daarvoor toch maar wat aangepaste leg extensions ga doen, voor dat onderste deel van de quads, anders idd ook een big bubba butt :D

ik hoor ook thuis in het clubje "genetische aanleg voor huge-mofo-ass"...... vind het zelf hoogst irritant, het is gewoon niet bepaald mooi of athletisch te noemen. De verhoudingen moeten ook mooi blijven. Als je bovenlichaam vrij groot is maar je reet is echt HUGE, dan is dat optisch ook gewoon 10x minder mooi IMO. Als je een holle rug hebt, ben je helemaal de klos ;)

Voor mij dus zeker geen full-squats en ook met deadliften doe ik nu varianten waarmee ik mn reet zo min mogelijk belast.

Als je moeilijkheden hebt met broeken kopen lijkt me het enige probleem dat je verhoudingen dan gewoon weg zijn. Kwestie van de andere delen van je been beter trainen. Ik ken verder echt weinig mensen die last van dit probleem hebben.

de leeuw zei:
Als je moeilijkheden hebt met broeken kopen lijkt me het enige probleem dat je verhoudingen dan gewoon weg zijn. Kwestie van de andere delen van je been beter trainen. Ik ken verder echt weinig mensen die last van dit probleem hebben.

Je vergist je. Ikzelf ben 1.76m... korte, dikke benen + dikke squatreet... Vergeet het maar dat je makkelijk broeken kan vinden. Je kunt wel grote maten nemen, maar dan is de taille veel te wijd. Ik weet dus niet wat voor mensen jij kent, maar mij ken je in ieder geval niet ;)

Ik ben nu nog een klein kerelte van 15 jaar, maar ik heb zeker een erge holle rug.. (nog geen kont ook...)

Dus ik hoop niet dat ik jullie problemen later ook krijg :D

de leeuw zei:

onzin..bijna alle broeken zijn gewoon niet gemaakt op dikke bovenbenen en een smalle taille. heb je eindelijk een broek gevonden waar je qua benen makkelijk inpast zit je met een wijde taille, en dat ziet er vaak ook niet uit, vooral als je gaat cutten en je middel nog dunner wordt...t is nooit goed:grumble:

het blijft gewoon k*t!

onlangs heb ik een wel een geschikte broek gevonden:

g1nE-ryBMJ2RnUc9VIoeL9MPOmXnDR4O.jpeg
[Abeelding niet meer beschikbaar]

CAN'T TOUCH THIS!

Voor mij dus zeker geen full-squats en ook met deadliften doe ik nu varianten waarmee ik mn reet zo min mogelijk belast.

Welke varianten zijn dit ?

Wat was dit vent geweldig met z´n super wijde broeken, "cain´t touch this ,STOP hammer time" :D

mock zei:
Welke varianten zijn dit ?

Wat was dit vent geweldig met z´n super wijde broeken, "cain´t touch this ,STOP hammer time" :D

Je belast met DL altijd wel je bilspieren, maar ik heb gemerkt dat de 'klassieke deadlift' je reet minder belast dan stiff-legged. Daarnaast doe ik ook weleens de variant waarbij ik de stang iets tot onder m'n knie laat zakken en dan weer omhoog, in plaats van helemaal te zakken. Daarmee pak ik m'n rug/traps alsnog erg goed, vooral als je zwaar gaat.

Ok we hebben een squatreet.. mooi of niet :) Ik vind het er niet uit zien bij mij in een zwembroek.. knelt enzo..Maar verders zit die broek prima :-\

Hoe kom je er vanaf? mis. wat 'vrouwelijke strak kontje oefeningen' ? met veel herhalingen? wat dan ook voor een oefeningen mogen zijn :)

Met Hack squat pak je wat minder je glutes, dus dan wordt je squatreet wat minder. Dus Hack squat ipv squat of leg press.

Terug
Naar boven