MuscleMeat

Ga ik nou gewoon zo goed of ben ik verkeerd bezig...

Loesje1980

Cool Novice
Waardering
107
Lengte
1m63
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
Na een half jaartje aanzienlijk minder te hebben getraind ben ik sinds een week of 8 weer begonnen. Heb altijd geroepen dat ik nog een keer helemaal afgetraind wil worden (blokjesbuik enz enz :p) dus heb me er nu helemaal toe gezet.
Eerst begonnen met 4 keer zwemmen per week en nu 4 weken weer volop aan het trainen in de fitness. Niet lafjes, nee gewoon knallen.
Voorbeeldje: Ben begonnen met 7 kg dumbbell voor de biceps, zit nu op 10 per arm (10 hh/ 3 sets)

Voordat ik een half jaar geleden stopte was ik best goed op weg. Had een vetpercentage van ongeveer 19 procent (ben vrouw) en woog 60 kilo denk ik. (ben 1.63 meter)

Voordat ik weer begon woog ik 57 kilo. (8 weken terug)
Nu ik weer de fitness in duik en een, voor mijn gevoel, goed voedingsschema heb, vliegen de grammen er letterlijk aan.
Vanmorgen zat ik bijna op 60 kilo terwijl ik 3 weken geleden net 58 was.

Ben ik nou gewoon goed bezig of loop ik mezelf van binnen vet te mesten? ??? Heb dit namelijk nog niet eerder gehad......

Ik zal mijn voedingsschemaen training even omschrijven:

Ochtend:
Shake van magere melk, magere vetvrije yoghurt, scheutje jus'd orange, vers fruit (meloen, aardbeien, druiven), 1 scoop whey en brinta. (totaal ongeveer 400 ml)

Tussendoor (na trainen):
Paar plakjes oven roasted kalkoenfilet met gedroogde abrikozen of amandelen of lepel pindakaas

Lunch:
2 plakken volkoren of meergranen brood, beetje boter en flink wat kalkoen of kipfilet. (en wat mosterd voor de smaak)

Tussendoor:
Zelfde shake als in de ochtend maar dan zonder Brinta.

Avondmaaltijd:
Is wisellend. Probeer meestal zilvervliesrijst met kip en groente te eten maar soms ook wel cappucijnersschotel, pasta of Kip Siam enzo.

Tussendoor:
Bak kwark (250 gram) met scoop whey en wat honing.

Training:

Ik doe 3 keer per week aan krachttraining.

Maandag: Biceps, rug en buik en aan het einde 45 tot 60 min cardio (lage hartslag rond de 135 om vet kwijt te raken)

Woensdag: Benen (en weer bovenstaande cardio)

Vrijdag: Triceps, schouders en wat borst (en weer cardio)

Daarnaast heb ik nog minimaal 1 en maximaal 2 cardiodagen. Ik ga of zwemmen of weer op de crosstrainer. Dit is meestal dinsdag, donderdag of zaterdag een uurtje. Ik blijf met mijn hartslag altijd rond de 135 bpm.

Ik heb niet heel erg het gevoel dat ik veel vet kwijt raak, maar ik train immers ook nog maar 4 weken. Een vetmeting heb ik nog niet kunnen doen... Wel beginnen m'n shirtjes rondom de schouders wat strakker te zitten. (en ik heb ze niet te heet gewassen)

Wie wil er een eerlijke mening geven over mijn training en voeding zodat ik een klein beetje weet of ik goed op weg ben.
Alvast bedankt!!!!! :)

Laatst bewerkt:
Als je aankomt, en dit niet je bedoeling is dan eet je teveel.
Als je aankomt omdat je een beetje gespierder wilt zijn dan is het toch goed.
Het kan ook zijn dat je nu meer water drink waardoor je ook snel 2-3 kilo aankomt aan vocht.

vetmeting doen dus...

• Topic Starter Topic Starter
Als je aankomt, en dit niet je bedoeling is dan eet je teveel.
Als je aankomt omdat je een beetje gespierder wilt zijn dan is het toch goed.
Het kan ook zijn dat je nu meer water drink waardoor je ook snel 2-3 kilo aankomt aan vocht.
Op zich vind ik het niet erg als ik aankom in spiermassa. Mijn uiteindelijke doel is om straks wat gespierder te zijn met een lager vetpercentage.
Als mijn theorien een beetje kloppen dan kan ik eerst beter wat massa gaan kweken, waardoor daarna het vet makkelijker verdwijnt omdat mijn lichaam meer energie vraagt in rust.

Please tell me if i'm wrong!!

Ik ga mijn vetmeter eens even weer opzoeken... Ik zal mijn percentage op het forum zetten zodra ik hem weet.

En ik drink idd meer water sinds ik train. Zit momenteel sinds een paar maanden in een klimaat van 30 graden dus misschien heeft dat er ook nog wel mee te maken.

Laatst bewerkt:
Ja, spieren verbruiken energie dus hoe meer spieren des te meer je verbrand.
En dan niet alleen in rust maar ook tijdens je trainingen.

Op zich vind ik het niet erg als ik aankom in spiermassa. Mijn uiteindelijke doel is om straks wat gespierder te zijn met een lager vetpercentage.
Als mijn theorien een beetje kloppen dan kan ik eerst beter wat massa gaan kweken, waardoor daarna het vet makkelijker verdwijnt omdat mijn lichaam meer energie vraagt in rust.

Please tell me if i'm wrong!!

Ik ga mijn vetmeter eens even weer opzoeken... Ik zal mijn percentage op het forum zetten zodra ik hem weet.

Dit lijkt een vrij goed plan. Haal die vetmeter idd maar boven, kan je na een aantal maanden zien of het de goede kant op gaat. Wss gain je nu zo makkelijk door spiergeheugen

is gewoon vocht wat terug in je spieren komt nu je weer intens gebruik van ze maakt.

Terug
Naar boven