AndroidHealthClinic

GABA doet groeihormoon explosief stijgen.

Bezoekers in dit topic

GABA is een inhiberende neurotransmitter. Dat wil zeggen dat het prikkeloverdracht remt.
GABA is enkel te vinden in het centrale zenuwstelsel. Inhibitor; dus een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. (centraal = hersenen + ruggenmerg)

Door GABA antagonisten (versterkers) of een verhoogde GABA concentratie
kan bijdragen aan slaperigheid, sufheid, verminderde concentratie, ....

Dus aan diegenen die GABA genomen hebben; hoe lang doen jullie dat en wat zijn de effecten?

Dit kan nog eens interessant worden.
 
GABA is een inhiberende neurotransmitter. Dat wil zeggen dat het prikkeloverdracht remt.
GABA is enkel te vinden in het centrale zenuwstelsel. Inhibitor; dus een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. (centraal = hersenen + ruggenmerg)

Door GABA antagonisten (versterkers) of een verhoogde GABA concentratie
kan bijdragen aan slaperigheid, sufheid, verminderde concentratie, ....

Dus aan diegenen die GABA genomen hebben; hoe lang doen jullie dat en wat zijn de effecten?

Dit kan nog eens interessant worden.


dan denk ik dat ik van nature heel veel gaba aanmaak:P want sukkel nu ook al weer bijna in:D
 
GABA is een inhiberende neurotransmitter. Dat wil zeggen dat het prikkeloverdracht remt.
GABA is enkel te vinden in het centrale zenuwstelsel. Inhibitor; dus een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. (centraal = hersenen + ruggenmerg)

Door GABA antagonisten (versterkers) of een verhoogde GABA concentratie
kan bijdragen aan slaperigheid, sufheid, verminderde concentratie, ....

Dus aan diegenen die GABA genomen hebben; hoe lang doen jullie dat en wat zijn de effecten?

Dit kan nog eens interessant worden.

Ik gebruik het nu al een maand voor ik ga slapen en krijg eerst een energie kick, krijg het dan ook beetje benauwd en mn gezicht en armen prikkelen behoorlijk, daarna ben ik gewoon relaxt en beetje suf in mn hoofd. Slaap dus best goed er op, overdag merk ik er vrij weinig van.
 
ghb is een killer drugs,, adviseer dat dus niet, en ja ik weet waar ik het over heb , ik zal er niet over uitwijden, maar begin daar dus niet aan, Het is niet zo onschuldig als sommige beweren

Ik heb net een setje gaba, L-Ornithine en L-Arginine gekocht bij xxl (http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=260). Ik las hier zaken over dood gaan en verslaving, en heb nu een schrik opgelopen. Is GABA nu gevaarlijk of niet?

Het ging over GHB, niet over GABA. Je kunt GABA gerust nemen, het is niet verslavend en je gaat er niet dood van...
 
Mijn 2e potje is bijna op, dus bijna 2 maanden volgemaakt. Ik merk wel het verschijnsel van levendigere dromen en ik herinner ze beter en vaker. Voor de rest kan ik niet duidelijk zeggen dat ik iets gemerkt heb. Vet% nog altijd hetzelfde.
 
Altijd dat gezeik dat GHB gevaarlijk is, ja het is zeker gevaarlijk, voor mensen die er niks van af weten.
Anabolen zijn ook gevaarlijk voor mensen die er niks van afweten.

Niet dat ik het gebruik van deze middelen toejuich, maar o.a. ghb is helemaal niet erg.
Zijn meerdere wetenschappelijke tests over gedaan.
Alleen wanneer er teveel gepakt word, maar met een doseerspuit o.i.d. is dit makkelijk te verkomen ;P

Maar goed genoeg over ghb, hier een stukje over GABA wat ik had gevonden:

GABA verdubbelt afgifte GH na training (Med Sci Sports Exerc. 2007 Dec 4 [Epub ahead of print].) Geef elf bodybuilders drie gram GABA en meet in hun bloed gedurende anderhalf uur de concentratie groeihormoon. Je zult zien: die gaat gedurende anderhalf uur met een factor vier omhoog. Dat zeggen sportwetenschappers
GABA
uit het Amerikaanse Winchester en Florida.
Toen de onderzoekers de bodybuilders met gewichten lieten trainen steeg daarna de concentratie groeihormoon in hun bloed. Namen de bodybuilders bij de training GABA in, dan was de GH-spiegel dertig minuten na de training een factor twee meer verhoogd dan na de trainingssessie alleen.
Of de verhoogde aanmaak van GH effect heeft op de spiergroei weten de onderzoekers niet.
 
Ja en wat ik me nog het meeste afvraag, is of die extra hoge piek gedurende korte periode überhaupt voordeel heeft maar daar heb ik nog niks over kunnen vinden.

Je vindt van alles over: dit of dat verhoogt GH, maar heb je daar ook wat aan.
 
Ja en wat ik me nog het meeste afvraag, is of die extra hoge piek gedurende korte periode überhaupt voordeel heeft maar daar heb ik nog niks over kunnen vinden.

Je vindt van alles over: dit of dat verhoogt GH, maar heb je daar ook wat aan.

Ik denk dat je er wel wat aan kunt hebben;)...maar denk ook dat het effect op atleten van 35+ het hoogst ligt, samen met een goede verdeling van andere essentiele supplementen die je moet toevoegen.
 
Je hebt er alleen maar wat aan als de condities daarvoor ook goed zijn. Een verhoogde GH, zonder aanvoer van extra aminozuren, heeft niet zo veel nut als wanneer je wel voor extra aanvoer van aminozuren zorgdraagt. Als je het voor het slapen neemt zou ik het combineren met wat whey. Die aminozuurpiek uit whey zal mooi samenvallen met de GH-piek (en om die reden neem ik ook whey voor het slapen gaan, zonder een zoiets als GABA te gebruiken).
 
Heb het wel eens geprobeerd. In combinatie met arginine AKG voor het slapen gaan. Was van Dymatize.
K moet zeggen dat ik er goed van sliep maar dat ik een 15 min na inname enorme hartkloppingen kreeg:eek:. Alsof mun hart een paar tikken oversloeg. Dit gebeurde telkens weer maar duurde slechts en paar seconden. Daarna werd ik er goed sloom van dus.......bedtijd.

Heb het daarna nooit meer gehad. Doordat ik dieper sliep herstelde ik waarschijnlijk ook sneller waardoor ik dus ook weer vooruit ging in mun training. Heb het trouwens gebruikt tijdens de periode dat ik droger wilde worden (summertime)

Al met al leuk eens geprobeerd te hebben maar die hartkloppingen vond ik niet echt prettig:(
 
Las dat GABA ook een werking kan hebben als angstdemping en antideppresivia? iemand hier ervaringen mee?
 
3 maal daags 1.5ml ghb zouden depressies kunnen verlichten.
 
Las dat GABA ook een werking kan hebben als angstdemping en antideppresivia? iemand hier ervaringen mee?

Deze elementen vindt je vooral terug bij Tryptofaan, dit werd begint vorige eeuw al gebruikt als een soort anti-depressiva;).
 
Las dat GABA ook een werking kan hebben als angstdemping en antideppresivia? iemand hier ervaringen mee?

Pak het eens een lange tijd dan heb je juist deze medicijnen nodig als je wilt stopppen
 
Ik ben erg benieuwd naar GABA. Vooral of dit spul niet gevaarlijk is voor je.. het lijkt me niet gezond dat je der hardkloppingen en al die tintelingen van krijgt.. lijkt me over prikkeling van je zenuwstelsel..
keep me updated ;)
 
Las dat GABA ook een werking kan hebben als angstdemping en antideppresivia? iemand hier ervaringen mee?

Pak het eens een lange tijd dan heb je juist deze medicijnen nodig als je wilt stopppen

Hoe kom je tot deze conclusie ?
 
Back
Naar boven