XXL Nutrition

gebroken sleutelbeen

Andries

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Net terug van de dokter, nu blijkt dat ik al een week met een gebroken sleutelbeen rondloop..

Ik ben vorige week donderdag over de kop gevlogen met mountainbiken en daarbij op mn rug en rechterschouder gevallen. Helse pijnen gehad maar wel gewoon doorgewerkt want heb eigen zaak... S'nachts werd ik steeds wakker, hevige pijnscheuten wanneer ik mezelf omdraaide om in een andere houding te gaan slapen.

Langzamerhand begonnen de klachten af te nemen en ben ik dinsdag nog wezen trainen en zelfs wezen squatten wat wel pijn deed maar ik kon het wel volhouden zeg maar.. Omdat er er een dikke bobbel op mn sleutelbeen komt door het herstel toch maar even bij de dokter gecheckt hoe en wat nu

Maar nu krijg ik van de huisarts te horen dat ik krachttraining moet vermijden. Dit is precies waar ik niet op zit te wachten natuurlijk... Ik kan nu al zoveel meer dan een paar dagen geleden! mn herstel gaat volgens mij prima, zou ik niet langzaam de krachttraining weer op kunnen pakken?

Zou als ik jou was maar eventjes rustig aan doen, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ik zou maar lekker rustig aan doen, als dat bot niet goed heelt heb je er de rest van je leven last van.

• Topic Starter Topic Starter
ja langzamerhand komt dat besef ook inderdaad... ga wel even gas terug nemen.

Ik ga het eerst eens minimaal 2 weken aankijken voordat ik weer ga bankdrukken enzo..

6 weken niet bankdrukken!
****ing hell dude. Botherstel duurt gewoon een bepaald aantal weken, het kan plus/minus een aantal dagen schelen, maar om over 2 weken alweer te gaan bankdrukken is gekkenwerk.
Heeft de huiarts je niet doorgestuurd naar een orthopeed?

botheling is geen proces dat in 2dagen gedaan is.
ik zou er zeker een paar maanden voor uitschrijven.

hmmm ok..

Ik zal mezelf er even goed in gaan verdiepen..Heb uiteraard geen zin in complicaties oid! Het rare is dat ik er nu al 70% minder last van heb in vergelijking met een week geleden. Vandaar dat ik zo snel weer aan de gang wil gaan..

Ik ben inderdaad niet doorgestuurd naar een orthopeed ofzo.. zou een bezoek aan de fysio helpen?

je hebt natuurlijk altijd gradaties in breuken,
en wij weten natuurlijk niet hoe erg jou breuk is.

als je zekerheid wilt, en professioneel advies wilt kan je altijd fotos laten trekken en naar de fysio gaan. die zal wel weten wanneer je wel weer mag gaan trainen

wat loastres ook zegt gewoon naar fysio gaan die kan je herstel heel erg versnellen maar toch zou ik nog even rutig aan doen. succes!

wat loastres ook zegt gewoon naar fysio gaan die kan je herstel heel erg versnellen maar toch zou ik nog even rutig aan doen. succes!

Een botbreuk is een botbreuk, dan kan je wel leuk langs de fysio gaan, maar de hersteltijd blijft gewoon hetzelfde.

Vraag me overigens af hoe de botbreuk is vastgesteld? Want dan zouden er al foto's gemaakt moeten zijn.

Je hebt je sleutelbeen gebroken. Het doet pijn er komt een rare bobbel op. Je huisarts adviseert je om geen krachttraining te doen.
Onmiddellijk daarna kom je op dit forum. Wanneer ik nu, niet gehinderd door enige kennis van zaken, zou roepen dat de huisarts er niets van weet en dat je gerust kunt gaan trainen, wie ga je dan geloven?

hmmm ok..

Ik zal mezelf er even goed in gaan verdiepen..Heb uiteraard geen zin in complicaties oid! Het rare is dat ik er nu al 70% minder last van heb in vergelijking met een week geleden. Vandaar dat ik zo snel weer aan de gang wil gaan..

Ik ben inderdaad niet doorgestuurd naar een orthopeed ofzo.. zou een bezoek aan de fysio helpen?

Andries, 70% is nog steeds géén 100% herstel.

Je hebt je sleutelbeen gebroken. Het doet pijn er komt een rare bobbel op. Je huisarts adviseert je om geen krachttraining te doen.
Onmiddellijk daarna kom je op dit forum. Wanneer ik nu, niet gehinderd door enige kennis van zaken, zou roepen dat de huisarts er niets van weet en dat je gerust kunt gaan trainen, wie ga je dan geloven?

Ja ik snap hoe k op je over kwam ;) Ik ga natuurlijk niet voor niks naar de huisarts..

Ik heb alleen het idee dat het wel een goede breuk is aangezien ik alweer zoveel kan!

Andries, 70% is nog steeds géén 100% herstel.

Nee daar is het me nu juist om te doen: moet het 100% hersteld zijn? Of is het juist wel bevorderend voor het herstel om krachttraining eerder in te passen in het herstelproces?

Wees blij dat je nog veel kan!
Krachttraining doet veel goeds voor een lichaam, maar het lijmt geen botten aan elkaar. Daarom: Goed naar je dokter luisteren!

Ben ik heerlijk op wintersport geweest breek je halverwege de week je sleutelbeen, k*t en nu had ik zulke goede voornemens voor 2011 om hard te gaan knallen en stoppen met roken wat gelukt is gelukkig. Was in Duitsland waar ze je gelijk opereren, nu een plaatje van 10 cm eroverheen maarja net benen weze trainen komen er zoveel mensen naar je om te vragen waardoor het komt dat ik zo ben afgevallen, mijn vraag is of er mensen zijnent dit probleem kennen word je schouder weer helemaal de oude of ga ik hier nog lang last van hebben. Ik wordt gek wil zo graag wat doen.

Update (1)
bij de dokter geweest alles was prima wel physio bij de oefeningen boven de schouder. Ben wel weer rustig begonnen en ooooh spierpijn ****** heerlijk :-D in mei weer terug voor controle ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Heb zelf ook mijn sleutelbeen gebroken toen ik een jaar of 16 was (mislukte judoworp) tijdens een survivalweekend met school.
Valt niks aan te doen dan afwachten tot de breuk weer hersteld is.

Met bankdrukken houdt ik nog steeds last en is mijn techniek niet optimaal doordat ik mijn schouders niet parralel naar beneden kan drukken.

Welke tijd er voor staat weet ik niet, want ten tijde van mijn breuk deed ik nog geen KT.
Maar een periode van minimaal 6 weken is zeker aan te raden.
Kijk het anders aan en probeer na die 6 weken door lichte belasting te kijken hoe ver je bent en dus niet meteen weer knallen.

Veel geduld toegewenst

Terug
Naar boven