Fitness Seller

"Gebruik jij ook eiwit shakes?????"

Bezoekers in dit topic

Mee oneens, m'n zus studeert diëtiek. Blijkt dat de gemiddelde Nederlander de voedingskennis heeft welke een 10-jarige zou moeten hebben/heeft.
[Citation needed]

Kan best zijn dat veel mensen niet weten wat goede voeding is of zich er op z'n minst niet naar leven. Desalniettemin is het nog steeds bizar dat mensen niet snappen dat eiwit-shakes eiwitten bevatten. Net zoals (bijvoorbeeld) het eiwit van een ei en mochten mensen dit niet snappen dat je ze dit dan heel simpel uitlegt zodat ze in het vervolg het wél snappen :rolleyes:
 
Kan van mezelf stellen (hbo opgeleid / redelijk brede interesse (en ook nog een beetje kennis :) ), dat ik zonder deze sport ook geen idee had.

Snel je oefening doen, zo vaak mogelijk trainen, niet te veel en zeker niet te vet eten. Dat soort 'kennis' had ik als je me het gevraagd had.
 
Als je langer dan drie uur geen eiwitten binnen krijg dan komt het katabolisme me om gang. ****ing bizar. Al je spieren weg, in één keer. Wel jammer dat mensen shakes mee nemen tijdens het stappen en niet gewoon hardgekookte eieren. Dan ben je tenminste naturel.

Dit...

Sommige mensen zijn bang gemaakt door alle supplementen praatjes. Whey is een goede aanvulling op je dagelijkse voeding, zeker. En natuurlijk moet je zorgen dat je de hele dag door genoeg eiwitten binnen krijgt. Maar ik denk als je rustig boven de 10% body fat zit je een hele dag niet kan eten en je geen gram spier verliest. Als je lichaam verhongert vreet het eerst al je vet op... Dan pas eiwitten/spieren.
 
Dit...

Sommige mensen zijn bang gemaakt door alle supplementen praatjes. Whey is een goede aanvulling op je dagelijkse voeding, zeker. En natuurlijk moet je zorgen dat je de hele dag door genoeg eiwitten binnen krijgt. Maar ik denk als je rustig boven de 10% body fat zit je een hele dag niet kan eten en je geen gram spier verliest. Als je lichaam verhongert vreet het eerst al je vet op... Dan pas eiwitten/spieren.
Precies waar ik in eerste instantie op doelde ja :D
Mensen vallen echt voor die praatjes kennelijk. Volgens mij durven mensen straks niet meer op vakantie omdat ze denken dat als ze een week geen gewichten optillen en genoeg eiwitten binnen krijgen dat ze ineens thuiskomen als Ethiopiërs (als het een zonnige locatie was tenminste..). Een lichaam vreet echt niet zomaar je spieren op, alsjeblieft zeg :rolleyes:
 
Er zijn mensen die gainen met intermittent fasting. Doet die greg plitt toch ook, ea.

De mensen die aminos meenemen tijdens het stappen genieten niet meer volledig van lekker stappen. Da's jammer voor ze. Die periode in je leven heb je maar een keer.

Enjoy life, so what als je 4 gram minder spiermassa hebt opgebouwd die week.

Ik vond die zin over eieren meenemen overigens briljant!
 
Dit...

Sommige mensen zijn bang gemaakt door alle supplementen praatjes. Whey is een goede aanvulling op je dagelijkse voeding, zeker. En natuurlijk moet je zorgen dat je de hele dag door genoeg eiwitten binnen krijgt. Maar ik denk als je rustig boven de 10% body fat zit je een hele dag niet kan eten en je geen gram spier verliest. Als je lichaam verhongert vreet het eerst al je vet op... Dan pas eiwitten/spieren.

Je gaat inderdaad niet zo snel spiermassa verbranden, maar jou stelling klopt ook niet geheel. Anders zouden crash dieëten optimaal werken :)

En on topic, mij maakt dat allemaal niet zoveel meer uit, de belangrijke mensen in mijn leven weten waar ik mee bezig ben. De rest, i don't care.
 
Ik zal nooit shakes gebruiken. Wil geen kleine derde been krijgen.
 
Even serieus, gewoon, tussendoor al deze gekkigheid heen, kennen jullie werkelijk zúlke domme mensen die niet snappen dat een eiwit-shake eiwitten bevat, net zoals voeding? Bestaan die mensen? Niet hautain bedoeld maar ik ken oprecht geen mensen die zó dom zijn. Want het is écht heel dom. Bestaan deze mensen daadwerkelijk? Of word juist ík nu keihard getrolld? Even serieus jongens...

Ik ken echt héél veel zulke mensen. Als ze je kwark zien eten, zie je ze denken: "euh... groene jongen ofzo?", maar als ze je een shake zien drinken denken ze: "ANABOLEN!!! BODYBUILDING!! GEEN ECHTE SPIEREN!!!"

Héél serieus.
 
En dat stemmetje dan van hem..

On-topic: Vind het inderdaad irritant! Ik kom nu in de fase dat mensen aan me beginnen te zien dat ik veel ga trainen, en als ze dan al eens van eiwitshakes gehoord hebben, dan kun je die vraag zeker verwachten.
Als ik dan eerlijk antwoord dat ik elke ochtend een eiwitshake drink, dan krijg je meestal een "oooooohja okee dan" alsof dat je volledige spiergroei verklaart.

IMO: Mensen proberen zichzelf gerust te stellen door te denken: "Ja hij mag dan wel gespierder zijn dan ik, maar hij neemt ook wel eiwitshakes elke dag!"

Precies! Dat is precies hoe die mensen denken... Ik zou je nog sterker vertellen.. Er zijn zelfs mensen die met droge ogen aan mij vragen of ik anabolen gebruik. WTF. En dan ben ik niet eens groot! In hun ogen dan wel.. maargoed.

Dat is ook de reden dat vrouwen het niet gebruiken* want ze denken dat ze na 1 shake ineens zo gespierd zijn als Arnold in zijn glorietijden.

*Ja, ze gebruiken het als er een sticker van Modifast op staat met een slanke vrouw. _PRECIES_ het zelfde als whey uit de bodybuilder winkel maar dan geen wikkel van een opgepompte bodybuilder...
 
kwam laatst een dude naar mij en twee trainingsmaatjes toe.

< mag ik jullie wat vragen?
>ja tuurlijk
<gebruiken jullie shakes?
>ja, en we spuiten elke dag.
<... oww..


srs mensen, rot op :P
 
Het gaat toch niet om gewoonten of gebruiken? Het gaat erom dat volwassenen zoals ouders zich niet realiseren dat Nederland een modern land waar dit soort middelen niet vrij verkrijgbaar zijn en als er dus een pot via de TNT binnenkomt met daarom 'Proteine shakes' dat ze zich realiseren dat het eiwitten bevat, een reguliere voedingsstof waar niks bijzonders mee is. Welke volwassene weet nou niet wat eiwitten zijn? Even serieus. Dan heb je nog geen vmbo afgemaakt als je dit niet snapt. En als mensen dan écht zo dom zijn dan laat je ze het toch even intypen op Google of iets anders waarvan mensen tegenwoordig denken dat het een autoriteit is? Waarom zijn er mensen die in de kling liggen met hun ouders omdat ze ****ing eiwitten eten (of meer drinken in het geval van shakes). Het is echt te stupide voor woorden als je mensen dit niet snappen en/of dat je ze het niet aan hun verstand weet te brengen.

Indd.. Mijn moeder noemt het ook steeds 'chemise troep' of 'krachtpoedertjes'. Teveel Popeye gekeken ofzo.

Het is best interessant hoe whey wordt gemaakt. Dat verklaart ook wel de hoge prijs. Niets is onnatuurlijk aan whey.. hooguit de smaakstoffen. En er zit niet eens aspartaam in de mijne(wat wel in al die Optimel troep zit dat mijn moeder dringt).


kwam laatst een dude naar mij en twee trainingsmaatjes toe.

< mag ik jullie wat vragen?
>ja tuurlijk
<gebruiken jullie shakes?
>ja, en we spuiten elke dag.
<... oww..


srs mensen, rot op :P

+1

---------- Post toegevoegd Wed 26 Dec 2012 om 21:31 ----------

Ik begeef me veel onder hoog opgeleiden, maakt niets uit, willen het niet begrijpen; Cognitieve dissonantie.

Jij hebt iets wat ze stiekem willen, ze hebben het niet, ze kunnen het niet opbrengen omdat ze daar de mentaliteit niet voor hebben, maw het zijn mietjes. Dus dan maar bagataliseren wat je doet.

Zelfde voor veel vormen van succes, wij zeiken over onze baas, vooral omdat wij niet kunnen \ willen wat hij doet.

Nuff said.. +1
 
Kan van mezelf stellen (hbo opgeleid / redelijk brede interesse (en ook nog een beetje kennis :) ), dat ik zonder deze sport ook geen idee had.

Snel je oefening doen, zo vaak mogelijk trainen, niet te veel en zeker niet te vet eten. Dat soort 'kennis' had ik als je me het gevraagd had.

Veel mensen weten inderdaad geen hout van voeding. Cognitieve dissonantie heeft ook direct te maken met het eten van eieren. Als ik zeg dat ik dagelijks 5 eieren eet (waarvan 2 zonder dooier) willen ze mij overtuigen dat ik ontzettend ongezond bezig ben. Want je mag maar 2 eieren per week ofzo. Ja toch? Dat is toch algemeen bekend?

Vervolgens wel de hele dag ongezonde troep eten omdat ze daar verslaafd aan zijn maar dat niet eens doorhebben. Soms moet je gewoon je shirt omhoog trekken en je droge 6pack laten zien en verder niets zeggen.

Pricks.
 
Vandaag ook weer eentje bij mij in de kleedkamer... ''Zeg is dat nou een proteïneshake?''
Wil ie weten hoe dat dan werkt en wat ik ''verder nog gebruik''. En dan moet hij ook nog over roids beginnen >:( Niks over voeding natuurlijk... Heel veel mensen schijnen te denken dat het alleen magische spierpoedertjes zijn dat ons resultaat levert. Ik heb nog liever dat mensen precies willen weten wat ik eet dan dit soort onzin!
 
De laatste reactie die ik kreeg:

Van die shakes, dat is toch troep..
Weet je wat er in zit?
Uuuh, nee.

Overal een mening over hebben en zonder er iets van te weten. Ik probeer het altijd netjes uit te leggen als iemand commentaar heeft. Wat ze daar dan verder mee doen is hun zaak..
 
Vorige week, en dit lieg ik niet, was ik net klaar met mn training met een maat van me, ik stond in de kleedkamer mn shake te maken,

kwamen er twee turken binnen, begon de kleinste van de twee over shakes (waarschijnlijk omdat hij mijn pot zag staan) en zei die andere turk (wel lange kerel, maar gewoon echt fatsig ecto, k*tfysiek 1/10) nee das onzin vlees is het beste eiwit voor je lichaam.
Zegt die andere volgens mij werkt het wel hoor, wijzende naar mn maat en mij
Zegt die andere kneus: ja maar je wordt er niet hard van, zij zijn echt niet hard, dat zijn zachte spieren.

Ik wou m pijn doen. Heel veel pijn.
 
Ik vind zo'n mensen juist vermakelijk. Ook toont het aan hoeveel ze weten over trainen en voeding , iets leuk wat je met de dommere medemens kunt doen is. Je verteld bv over voeding (of bv eiwitshakes) en je gebruikt bepaalde moeilijke termen. Je doel is om veel naar hun hoofd te gooien om dan te vragen 'begrijp je?' Kijk hun reactie , is alsof ze tilt slaan.
 
Ik vind zo'n mensen juist vermakelijk. Ook toont het aan hoeveel ze weten over trainen en voeding , iets leuk wat je met de dommere medemens kunt doen is. Je verteld bv over voeding (of bv eiwitshakes) en je gebruikt bepaalde moeilijke termen. Je doel is om veel naar hun hoofd te gooien om dan te vragen 'begrijp je?' Kijk hun reactie , is alsof ze tilt slaan.

als ze vragen gaan stellen loop ik altijd te neten dat ik spuiten zet, en dat ik mn pre workout snuif. dan vinden ze me meteen een sukkel en vallen ze me niet meer lastig.
 
Vorige week, en dit lieg ik niet, was ik net klaar met mn training met een maat van me, ik stond in de kleedkamer mn shake te maken,

kwamen er twee turken binnen, begon de kleinste van de twee over shakes (waarschijnlijk omdat hij mijn pot zag staan) en zei die andere turk (wel lange kerel, maar gewoon echt fatsig ecto, k*tfysiek 1/10) nee das onzin vlees is het beste eiwit voor je lichaam.
Zegt die andere volgens mij werkt het wel hoor, wijzende naar mn maat en mij
Zegt die andere kneus: ja maar je wordt er niet hard van, zij zijn echt niet hard, dat zijn zachte spieren.

Ik wou m pijn doen. Heel veel pijn.

hahaha dit is het ergste wat ik ooit gehoord heb. tegen mij werd een keer gezegd: van eiwitshakes word je dom. ik vraag: van eiwitten word je dom? antwoord: nee alleen van shakes. ikzeg: shakes zijn eiwitten. antwoord: er zitten rare stoffen in die je dom maken, een bodybuilder op mijn werk zei dat en hij is gespierder dan jou dus hij heeft gelijk. en ik dacht echt wat the fack is er mis met jou?
 
Back
Naar boven