MuscleMeat

Geen effect verzadigd vet op hart-en vaatziekten

Bezoekers in dit topic

Dan nog stelt het onderzoek dat verzadigde vetten het HDL verhogen, wat ipso facto de kans op CHD verlaagt, middels verlaging van het LDL. Mijn bloedonderzoek vertoont parallellen met de uitkomst van het door mij geposte onderzoek.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jun 2012 om 20:45 ----------

All fatty acids elevated HDL cholesterol when substituted for carbohydrates, but the effect diminished with increasing unsaturation of the fatty acids.

Dit is bovendien het punt wat gemaakt wordt in de twee video's die ik gepost heb, maar welke jij klaarblijkelijk met je vooringenomen mening niet bekeken hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dan nog stelt het onderzoek dat verzadigde vetten het HDL verhogen, wat ipso facto de kans op CHD verlaagt, middels verlaging van het LDL. Mijn bloedonderzoek vertoont parallellen met de uitkomst van het door mij geposte onderzoek.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jun 2012 om 20:45 ----------

All fatty acids elevated HDL cholesterol when substituted for carbohydrates, but the effect diminished with increasing unsaturation of the fatty acids.

Dit is bovendien het punt wat gemaakt wordt in de twee video's die ik gepost heb, maar welke jij klaarblijkelijk met je vooringenomen mening niet bekeken hebt.

Gut gut, het wordt hier steeds idioter: dus jij stelt dat verzadigde vetten het hdl-cholesterol verhogen, wat de kans op hart-en vaatziekten verlaagt, omdat het ldl-cholesterol verlaagt wordt.
Een verhoging van hdl-cholesterol betekent niet automatisch een verlaging van het ldl-cholesterol! Je kan een hoog hdl-cholesterol hebben en daarnaast ook een hoog ldl! Alleen is het dan iets minder erg, maar je uitspraak laat dus zien dat je zelfs de meest basale feiten omtrent cholesterol niet kent.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jun 2012 om 22:49 ----------

Isocaloric (diet).

Bryce, ik neem het je niet kwalijk dat je mijn overige posts blijkbaar niet gelezen hebt, maar ik ben al ruim een jaar in ketose. Ik consumeer vrijwel geen koolhydraten en profiteer daarmee optimaal van verzadigde vetten, zoals voorspeld door de studie.

We hebben het hier in dit subforum puur over de statistieken met betrekking tot verzadigde vetten en CHD. Die link bestaat niet.

Ja natuurlijk, isocaloric, wat heeft dat met jouw "ketose" te maken?

Je blijft jokken he?:D

Dan nog maar eens:

"Thus, under isocaloric, metabolic-
ward conditions the most favorable lipoprotein risk profile for coronary heart disease was achieved if
saturated fatty acids were replaced by unsaturated fatty acids, with no decrease in total fat intake."

In vertaling:

Dus, onder isocalorische (dat is gelijke energie-inname) condities werd het gunstigste lipoproteine risicoprofiel voor hart-en vaatziekten bereikt als verzadigde vetzuren vervangen werden door onverzadigde vetzuren, zonder verlaging van de totale vet-inname.

Misschien wil je het ook nog in het Spaans, of het Frans, of het Duits...voordat je het begrijpt?
 
Nogmaals, isocaloric diet. Ketose is per definitie niet isocaloric. Reageer a.u.b nooit meer op mijn posts.
 
Nogmaals, isocaloric diet. Ketose is per definitie niet isocaloric. Reageer a.u.b nooit meer op mijn posts.

Damn damn damn....je weet blijkbaar niet eens wat "isocaloric" betekent, anders reageerde je niet zo dom.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jun 2012 om 23:53 ----------

Je bent hopeloos.
 
Stop met het vervuilen van dit topic. Je posts zijn inhoudsloos en te veel gericht op de persoonlijke aanval.
 
Maak je niet druk, ik ben nu echt off....zoveel dommigheid kan ik niet tegen. Geef me dan maar de wetenschappelijke topics van Cools, met hem kan ik tenminste een discussie op niveau aangaan. Mensen die kwaad worden zodra je aantoont dat ze maar wat roepen...laat maar zitten, bye bye.
 
Succes met je gains.

Dank je, jij ook! Ik hoop dat je niet op zekere dag ernstige problemen krijgt door je dieet; een jaar al in een ketose-toestand...niet gezond....en dat meen ik serieus: ik zou het erg vinden als je er blijvende schade van zou ondervinden.
Het ga je in ieder geval goed, en als we elkaar in een ander topic tegenkomen, evengoed vrienden wat mij betreft.
 
Bedankt voor de bezorgdheid, hoewel onnodig.
 
Bryce1974 zei:
Maak je niet druk, ik ben nu echt off....zoveel dommigheid kan ik niet tegen. Geef me dan maar de wetenschappelijke topics van Cools, met hem kan ik tenminste een discussie op niveau aangaan.
Je hebt verschillende keren de mogelijkheid gehad om een discussie op niveau te voeren met Hoenselaar. Je richt jouw kritiek tegen hem, dus is hij de meest geschikte persoon om mee in discussie te gaan. In plaats daarvan reageer je op de persoon, verdraai je zijn uitspraken, laat je vragen onbeantwoord en doe je niet de moeite om de kritiek die je geeft te onderbouwen.
Bryce1974 zei:
Ik doe niet eens de moeite om te onderbouwen; geen zin om Hoenselaar zijn spelletjes mee te spelen
Heb je de publicatie (zie bijlage) van Hoenselaar eigenlijk wel helemaal gelezen? Wat klopt hierin niet volgens jou waardoor de conclusie zou veranderen? Dat lijkt mij een uiterst relevante vraag omdat jij blindvaart op deze adviesorganen. Wanneer je niet kunt aangeven dat, en welke onjuistheden erin instaan, kun je je afvragen wat de betrouwbaarheid is van de adviesorganen waar je zoveel waarde aan hecht en waarvoor je zelfs meta-analyses naast je neerlegt.
 

Bijlagen

  • Sat-Fat-and-CVD-Discrepency-Betw-Lit-Advice.pdf
    228,6 KB · Weergaven: 106
Je hebt verschillende keren de mogelijkheid gehad om een discussie op niveau te voeren met Hoenselaar. Je richt jouw kritiek tegen hem, dus is hij de meest geschikte persoon om mee in discussie te gaan. In plaats daarvan reageer je op de persoon, verdraai je zijn uitspraken, laat je vragen onbeantwoord en doe je niet de moeite om de kritiek die je geeft te onderbouwen.

Heb je de publicatie (zie bijlage) van Hoenselaar eigenlijk wel helemaal gelezen? Wat klopt hierin niet volgens jou waardoor de conclusie zou veranderen? Dat lijkt mij een uiterst relevante vraag omdat jij blindvaart op deze adviesorganen. Wanneer je niet kunt aangeven dat, en welke onjuistheden erin instaan, kun je je afvragen wat de betrouwbaarheid is van de adviesorganen waar je zoveel waarde aan hecht en waarvoor je zelfs meta-analyses naast je neerlegt.

Hoenselaar zijn betoog rammelt werkelijk aan alle kanten. Zo erg, dat ik niet eens weet waar te beginnen. Ik snap ook daarom best dat serieuze wetenschappers hem niet eens van repliek dienen. Hij kan óf niet fatsoenlijk begrijpend lezen (in het Engels?) of hij jokt simpelweg voortdurend. Eén voorbeeldje:
Uit zijn betoog dat je bijgesloten hebt:

"In 2003, a meta-analysis of 60 controlled trials was published
relating dietary fat intake to serum cholesterol levels [1]. As of
this writing, no systematic review examining the effect of satu-
rated fat on serum cholesterol has since been published. The
analysis showed that saturated fat increases the levels of LDL
cholesterol and high-density lipoprotein (HDL) cholesterol
compared with carbohydrates without changing the ratio of total
to HDL cholesterol. The investigators noticed that, because all
natural fats contain saturated fatty acids, which do not change
this ratio, and unsaturated fatty acids, which lower this ratio,
even the replacement of dairy fat and tropical oils with carbo-
hydrates will negatively influence the ratio of total to HDL
cholesterol. The investigators did not conclude that changes in
saturated fat intake would change the risk of CVD"

Nu ben ik zelf eens even naar genoemde studie gaan kijken, en wat concluderen de onderzoekers:

"Conclusions: The effects of dietary fats on total:HDL cholesterol may differ markedly from their effects on LDL. The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials. By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids. The effects of carbohydrates and of lauric acid–rich fats on CAD risk remain uncertain. "


Als je dat geen jokken noemt, dan weet ik het noet meer hoor....


Zeker de wetenschap weet nog maar een fractie over de risicofactoren van hart-en vaatziekten, daar ben ik van overtuigd. Zo geloof ik zelf niet dat cholesterolremmers zozeer werken omdat ze cholesterol remmen, maar eerder omdat ze een effect hebben op ontstekingen in de bloedvatwanden. Ik geloof ook dat onverzadigde vetzuren aandoeningen van hart-en bleodvaten helpen voorkomen, ook weer omdat ze een ontstekingsremmend effect hebben, net zoals de cholesterolremmers, maar de keerzijde van die onverzadigde vetzuren, is dat ze de kans op kanker dan weer doen toenemen. Omdat beiden ernstige ziekten zijn, zit je met een enorm dilemma.
Maar het is totaal van de pot gerukt om nu opeens te denken dat je volop verzadigde vetten kan gaan eten.
Als je trouwens mijn posts goed gelezen had, dan had je ook gezien dat er stevige kritiek is op de meta-analyse van Siri-Tarino.
 
Damn damn damn....je weet blijkbaar niet eens wat "isocaloric" betekent, anders reageerde je niet zo dom.

---------- Post toegevoegd Sat 16 Jun 2012 om 23:53 ----------

Je bent hopeloos.

Je kleinerende manier van reageren naar een ander lid van dit forum is eigenlijk geen reactie waard. Je weigert te reageren op mijn verschillende vragen wat aangeeft dat je hier geen antwoord op weet.

Jullie laten je wel heel makkelijk in de maling nemen door isdatzo.
Op die meta-studies is ook kritiek hoor, voor het geval je het niet wist. Op die van Siri-Tarino bijvoorbeeld valt heel wat kritiek te leveren:

Zie:

http://www.ajcn.org/content/91/3/497

Het is een beetje dom hoor, om gelijk achter de nieuwste studies aan te lopen.

Hoe toont dit onderzoek aan dat verzadigd vet het risico op hart- en vaatziekten verhoogt?

Hoenselaar zijn betoog rammelt werkelijk aan alle kanten. Zo erg, dat ik niet eens weet waar te beginnen.

Als je eens zou beginnen met het plaatsen van onderzoek waaruit blijkt dat verzadigd vet wél het risico op hart- en vaatziekten verhoogt..................

Hij kan óf niet fatsoenlijk begrijpend lezen (in het Engels?) of hij jokt simpelweg voortdurend.

Je hebt het erover dat ik niet fatsoenlijk zou kunnen lezen, terwijl jij mijn woorden verdraait. En je "toont aan" dat verzadigd vet ongezond is door een citaat te plaatsen over effecten van meervoudig onverzadigd vet.
Blijkbaar heeft iedereen zo zijn eigen criteria om "fatsoenlijk kunnen lezen" te definiëren.

Nu ben ik zelf eens even naar genoemde studie gaan kijken, en wat concluderen de onderzoekers:

"Conclusions: The effects of dietary fats on total:HDL cholesterol may differ markedly from their effects on LDL. The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials. By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids. The effects of carbohydrates and of lauric acid–rich fats on CAD risk remain uncertain. "

Als je dat geen jokken noemt, dan weet ik het noet meer hoor....


Ik citeer een aantal delen uit een publicatie. Jij citeert een deel uit dezelfde publicatie. Wat is daar gelogen aan?
Wat denk je dat ik zeg en wat denk je dat jouw citaat daaraan verandert?
 
Ik citeer een aantal delen uit een publicatie. Jij citeert een deel uit dezelfde publicatie. Wat is daar gelogen aan?
Wat denk je dat ik zeg en wat denk je dat jouw citaat daaraan verandert?

Dat zal ik je vertellen!

Ik herhaal, uit jouw publicatie:

"In 2003, a meta-analysis of 60 controlled trials was published
relating dietary fat intake to serum cholesterol levels [1]. As of
this writing, no systematic review examining the effect of satu-
rated fat on serum cholesterol has since been published. The
analysis showed that saturated fat increases the levels of LDL
cholesterol and high-density lipoprotein (HDL) cholesterol
compared with carbohydrates without changing the ratio of total
to HDL cholesterol. The investigators noticed that, because all
natural fats contain saturated fatty acids, which do not change
this ratio, and unsaturated fatty acids, which lower this ratio,
even the replacement of dairy fat and tropical oils with carbo-
hydrates will negatively influence the ratio of total to HDL
cholesterol. The investigators did not conclude that changes in
saturated fat intake would change the risk of CVD
"

Nu ben ik zelf eens even naar genoemde studie gaan kijken, en wat concluderen de onderzoekers:

"Conclusions: The effects of dietary fats on total:HDL cholesterol may differ markedly from their effects on LDL. The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials. By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids. The effects of carbohydrates and of lauric acid–rich fats on CAD risk remain uncertain. "


Als je dat geen jokken noemt, dan weet ik het niet meer hoor....

Lijkt me duidelijk, niet?

Jij start hier een topic en beweert bij hoog en laag dat verzadigd vet geen effect heeft op hart-en vaatziekten, je refereert aan een belangrijke studie, die concludeert dat ' risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids', en dan laat je dat belangrijk deel, het BELANGRIJKSTE deel zelfs, want het is de conclusie va het onderzoek, dat laat je dan "zomaar" even weg.

Ook het opzettelijk weglaten van tekst waar die relevant is, is jokken hoor, en als je het niet opzettelijk gedaan hebt, dan heb je toch een grove fout gemaakt, dude.
 
Dat zal ik je vertellen!

Ik herhaal, uit jouw publicatie:

"In 2003, a meta-analysis of 60 controlled trials was published
relating dietary fat intake to serum cholesterol levels [1]. As of
this writing, no systematic review examining the effect of satu-
rated fat on serum cholesterol has since been published. The
analysis showed that saturated fat increases the levels of LDL
cholesterol and high-density lipoprotein (HDL) cholesterol
compared with carbohydrates without changing the ratio of total
to HDL cholesterol. The investigators noticed that, because all
natural fats contain saturated fatty acids, which do not change
this ratio, and unsaturated fatty acids, which lower this ratio,
even the replacement of dairy fat and tropical oils with carbo-
hydrates will negatively influence the ratio of total to HDL
cholesterol. The investigators did not conclude that changes in
saturated fat intake would change the risk of CVD
"

Nu ben ik zelf eens even naar genoemde studie gaan kijken, en wat concluderen de onderzoekers:

"Conclusions: The effects of dietary fats on total:HDL cholesterol may differ markedly from their effects on LDL. The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials. By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids. The effects of carbohydrates and of lauric acid–rich fats on CAD risk remain uncertain. "


Als je dat geen jokken noemt, dan weet ik het niet meer hoor....

Lijkt me duidelijk, niet?

Jij start hier een topic en beweert bij hoog en laag dat verzadigd vet geen effect heeft op hart-en vaatziekten, je refereert aan een belangrijke studie, die concludeert dat ' risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids', en dan laat je dat belangrijk deel, het BELANGRIJKSTE deel zelfs, want het is de conclusie va het onderzoek, dat laat je dan "zomaar" even weg.

Ook het opzettelijk weglaten van tekst waar die relevant is, is jokken hoor, en als je het niet opzettelijk gedaan hebt, dan heb je toch een grove fout gemaakt, dude.

Grappig dat je je weer kleinerend uitlaat, terwijl jij zelf wederom degene bent die het niet goed leest/begrijpt.

Wat staat hier nou in het stuk dat je citeert? Ik zal de relevante woorden dikdrukken:

"In 2003, a meta-analysis of 60 controlled trials was published relating dietary fat intake to serum cholesterol levels [1]. As of this writing, no systematic review examining the effect of saturated fat on serum cholesterol has since been published. The analysis showed that saturated fat increases the levels of LDL cholesterol and high-density lipoprotein (HDL) cholesterol compared with carbohydrates without changing the ratio of total to HDL cholesterol. The investigators noticed that, because all natural fats contain saturated fatty acids, which do not change this ratio, and unsaturated fatty acids, which lower this ratio, even the replacement of dairy fat and tropical oils with carbohydrates will negatively influence the ratio of total to HDL cholesterol. The investigators did not conclude that changes in saturated fat intake would change the risk of CVD

Ik doe hier een uitspraak over het effect van het vervangen van verzadigd vet door koolhydraten.

Jij komt met een vergelijking over het effect uit het vervangen van verzadigd vet of transvet door onverzadigde vetten. ;)

Volgens mij zijn dat niet dezelfde dingen.........................


Gezien het feit dat ik alleen het effect op koolhydraten bespreek, lijkt het mij duidelijk dat het in dit perspectief gezien mag worden.

Als je de "dubbele punt" met aanvullende informatie niet had weggelaten, was dat perspectief vrij duidelijk geweest:

The investigators did not conclude that changes in
saturated fat intake would change the risk of CVD:

Our results emphasize the risk of relying on cholesterol alone
as a marker of CAD [coronary artery disease] risk. Replacement
of carbohydrates with tropical oils markedly raises total
cholesterol, which is unfavorable, but the picture changes if
effects on HDL and apo [apolipoprotein] B are taken into
account. The picture may change again once we know how to
interpret the effects of diet on postprandial lipemia, thrombogenic
factors, and other, newer markers. However, as long
as information directly linking the consumption of certain
fats and oils with CAD is lacking, we can never be sure what
such fats and oils do to CAD risk.
 
Laatst bewerkt:
Je blijft liegen alsof het gedrukt staat:

Jij stelt -daarvan getuigt de titel van dit topic- dat verzadigd vet geen effect op hart- en vaatziekten zou hebben.

Ik herhaal:

"Conclusions: The effects of dietary fats on total:HDL cholesterol may differ markedly from their effects on LDL. The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials. By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids. The effects of carbohydrates and of lauric acid–rich fats on CAD risk remain uncertain. "

Dan moet je niet aankomen met de bewering dat vezadigde vetten geen effect zouden hebben op hart- en vaatziekten.
Op de rest van je onzin en verdraaiingen ga ik niet eens in, dat is onbegonnen werk; dat hebben anderen ook al begrepen: dat is de reden waarom je van allerlei instanties en wetenschappers ook geen reacties krijgt - alleen begrijp je dat zelf niet. Mij gaat het er in dit topic in mensen dudielijk te maken dat jij hen zeer foute info geeft.
 
Laatst bewerkt:
Je blijft liegen alsof het gedrukt staat:

Jij stelt -daarvan getuigt de titel van dit topic- dat verzadigd vet geen effect op hart- en vaatziekten zou hebben.

Ik herhaal:

"Conclusions: The effects of dietary fats on total:HDL cholesterol may differ markedly from their effects on LDL. The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials. By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids. The effects of carbohydrates and of lauric acid–rich fats on CAD risk remain uncertain. "

Dan moet je niet aankomen met de bewering dat vezadigde vetten geen effect zouden hebben op hart- en vaatziekten.
Op de rest van je onzin en verdraaiingen ga ik niet eens in, dat is onbegonnen werk; dat hebben anderen ook al begrepen: dat is de reden waarom je van allerlei instanties en wetenschapeprs ook geen reacties krijgt - alleen ebgrijp je dat zelf niet. Mij gaat het er in dit topic in mensen dudielijk te maken dat jij hen zeer foute info geeft.

Kom nu Bryce, de enige die hier dingen verdraait ben jij. De auteurs komen niet tot die conclusie op basis van hun onderzoek he. Ze zeggen zelf in die conclusie dat het effect van vetten op risicofactoren niet beschouwd moet worden als veranderingen in risico (de effecten van vetten op deze risicofactoren werden in dit onderzoek onderzocht). Dus op basis van dit onderzoek kan er niets definitief gezegd worden over verzadigde vetten. Ze komen tot dat vetgedrukte op basis van andere onderzoeken ("but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials. By that standard").

Daarbij is dat vetgedrukte gewoon fout want prospectieve laten geen verband zien en clinical trials alleen bij vervanging door meervoudigd onverzadigd. Vervanging van VV door koolhydraten of mono-onverzadigd zou zelfs het risico op hartziekten verhogen volgens onderzoek. Moeten we daarom koolhydraten en mono ook maar bannen en alleen nog poly-onverzadigd eten?
 
Het topic heeft Hoenselaar aangemaakt naar aanleiding van de meta-analyse van Siri-Tarini et al. Deze meta-analyse laat geen verband zien tussen verzadigd vet en het optreden van hart- en vaatziekten. De titel van dit topic is de conclusie.

Dit is wat anders dan:

- Onderzoek waarin verzadigd vet wordt vervangen door onverzadigd vet.
- Onderzoek waarin gekeken wordt naar het effect van verzadigd vet op het cholesterolgehalte.


Het onderzoek van Mensink et al waar je uit citeert heeft gekeken naar het effect van vetten en koolhydraten op het cholesterolgehalte. De auteurs merken zelf op dat dit soort onderzoek nooit onderzoek kan vervangen dat direct heeft gekeken naar het risico op hart- en vaatziekten.

Op zijn site staat een overzicht van onderzoeken die gekeken hebben naar het effect van verzadigd vet op hart- en vaatziekten. Het merendeel (14/16) laat geen effect zien:
http://voedingengezondheid.com/verzadigd-vet-hart-en-vaatziekten.html


isdatzo zei:
Als je eens zou beginnen met het plaatsen van onderzoek waaruit blijkt dat verzadigd vet wél het risico op hart- en vaatziekten verhoogt..................
 
Je blijft liegen alsof het gedrukt staat:

Jij stelt -daarvan getuigt de titel van dit topic- dat verzadigd vet geen effect op hart- en vaatziekten zou hebben.

Inderdaad! Als je het beter weet, mag je een link plaatsen naar onderzoek dat aantoont dat verzadigd vet het risico wel verhoogt!

En ik bedoel ook: ONDERZOEK. En niet: een uitspraak van een wetenschapper/adviesrapport. Dat heb je tot nu toe niet gedaan.

Ik herhaal:

"Conclusions: The effects of dietary fats on total:HDL cholesterol may differ markedly from their effects on LDL. The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials. By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids. The effects of carbohydrates and of lauric acid–rich fats on CAD risk remain uncertain."

Dan moet je niet aankomen met de bewering dat vezadigde vetten geen effect zouden hebben op hart- en vaatziekten.

1) Op basis van hun eigen onderzoek concluderen ze dat effecten van vetten op het cholesterol geen betrouwbare voorspeller zijn voor het risico op hartziekten.
Op basis van ander onderzoek zou het vervangen van verzadigd vet door onverzadigd vet kunnen leiden tot een verlaagd risico.

2) Ik doe een uitspraak over verzadigd vet/het vervangen van koolhydraten door verzadigd vet. Jij doet een uitspraak over het vervangen van verzadigd vet door onverzadigd vet. Dat zijn 2 verschillende dingen!

3) Het is niet mijn bewering!!! Maar de bewering van de onderzoekers zelf. Jij quote de auteurs wanneer ze het effect uit het vervangen van verzadigd vet door onverzadigd vet bespreken. Ik quote de auteurs als ze de onafhankelijke effecten van de verschillende soorten vetten bespreken. En dáár doe ik een uitspraak over. Nogmaals quote ik de auteurs:

as long as information directly linking the consumption of certain
fats and oils with CAD is lacking, we can never be sure what such fats and oils do to CAD risk.

Op de rest van je onzin en verdraaiingen ga ik niet eens in,

Daar ben ik inmiddels achter. Het is gemakkelijker iemand uit te maken voor leugenaar, dan om aan te tonen waarom die persoon een leugenaar is. ;)
 
@ignition en Robjee:

De kern draait hierom:

""Conclusions: The effects of dietary fats on total:HDL cholesterol may differ markedly from their effects on LDL. The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials. By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids. The effects of carbohydrates and of lauric acid–rich fats on CAD risk remain uncertain. ""

1) Onderzoekers stellen vast dat vetten op hdl een andere invloed kunnen hebben dan op ldl cholesterol: The effects of dietary fats on total:HDL cholesterol may differ markedly from their effects on LDL.

2) Deze invloeden mogen niet op zichzelf staand beschouwd worden als weerspiegelingen van veranderingen in risico op hart- en vaatziekten, maar moeten bevestigd worden door
prospective observational studies of clinic trials: The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials.

3)Als we dat als standaard nemen, dat wil zeggen, de gevonden invloeden van vetten op hdl en ldl cholesterol, en als we dat in samenhang bekijken met de onderzoeken genoemd onder punt 2, dan komen we tot de conclusie dat je je risico op hart- en vaatziekten verlaagt door trans- en verzadigde vetten te vervangen door meervoudig onverzadigde vetten.

DAT staat er - niets anders.

Jouw fout ignition is, dat je de laatste zin verkeerd leest:

"The effects of fats on these risk markers should not in themselves be considered to reflect changes in risk but should be confirmed by prospective observational studies or clinical trials."

Jij gaat er daarbij vanuit dat die onderzoeken nog gedaan moeten worden (of moesten worden ten tijde van het onderzoek).
Dat is verkeerd gelezen, want als jij het bij het rechte eind zou hebben en die onderzoeken er nog niet waren, dan zouden ze nooit dit gezegd kunnen hebben:

"By that standard, risk is reduced most effectively when trans fatty acids and saturated fatty acids are replaced with cis unsaturated fatty acids"

Hoenselaar heeft dit topic geopend onder de titel: Geen effect verzadigd vet op hart-en vaatziekten -niet meer en niet minder. Dat is dus gewoon gelogen.

De clinic trials waar onderzoekers naar verwijzen die nodig zijn, zijn er ook, ook Siri-Tarino vermeldt dat:

". In summary, although substitution of dietary polyunsaturated fat for saturated fat has been shown to lower CVD risk, there are few epidemiologic or clinical trial data to support a benefit of replacing saturated fat with carbohydrate."

Onverzadigde vetten zijn dus wat hart-en vaatziekten betreft te verkiezen boven verzadigde vetten. Nog eens in andere woorden: als je een gedeelte van je verzadigde vetten vervangt door onverzadigde, dan daalt je risico op hart- en vaatziekten.

Dan moet je dus niet als een kip zonder kop komen beweren dat verzadigde vetten geen effect op hart-en vaatziekten hebben.

Ignition, jij vraagt nog:

"Vervanging van VV door koolhydraten of mono-onverzadigd zou zelfs het risico op hartziekten verhogen volgens onderzoek. Moeten we daarom koolhydraten en mono ook maar bannen en alleen nog poly-onverzadigd eten?"

Nee natuurlijk niet: een mens heeft koolhydraten nodig.
Ook vetten heeft een mens nodig, alleen zeggen de onderzoekers: vervang de verzadigde vetten door meervoudig onverzadigde vetten, dan verlaag je je risico.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 14:52 ----------

Daar ben ik inmiddels achter. Het is gemakkelijker iemand uit te maken voor leugenaar, dan om aan te tonen waarom die persoon een leugenaar is. ;)

Inderdaad, daarom dat ik ook de enige "sukkel" ben die dat doet:D
Gezondheidsauthoriteiten, wetenschappers e.d. laten zich daarom ook niet met jou in; ze hebben geen zin in jouw web van leugens verstrikt te raken en eindeloze discussies te voeren.
 
Back
Naar boven