XXL Nutrition

Geen energie voor sportschool!!!

Reken je energieverbruik uit, er staan een aantal formules op het forum. Aan de hand van de berekening kan je een voedingsschema opstellen. Dit vormt een leidraad. Hiervoor 'moet' je wel weten wat je vetvrije massa is. Via de Eetmeter of andere sites kan je trouwens ook kijken hoeveel je ongeveer eet.

Misschien dat je dan wel meer energie krijgt...en van sport krijg je vaak meer energie.

• Topic Starter Topic Starter
IK heb zon weegschaal (Medisana) die meet zogenaamt alles ik weet niet of dit apparaatje wel betrouwbaar is. Ik heb het volgende gemeten.

1.72 lengte
69.5 Kg
Vocht 60%
spieren 56.9%
botten 3.5 Kg
vet 17 %
Bmi 23.7

wat denken jullie?

Beste allemaal,

Ik ben tijdtje weg geweest, ik ben afgevallen maar nog steeds niet mijn doel bereikt helaas. Dat komt denk ik door dat ik geen energie meer heb want ik werk van 6 tot 1700 uur elke dag ik zit ook vaak in de file. Ik wil graag een advies wat ik moet eten dat ik toch genoeg energie/zin heb om toch na mijn werk te trainen om mijn doel te bereiken. Mijn eet schema is

6 uur melk met brinta
9 15 op werk koffie suiker met boterham/pindakaas/kipfiliet
12 uur 2 boterham kipfilet
14 uur alleen koffie of fruit
17 uur warm eten zoals veel groeten aardappel/broccoli/wortels/tomaten in oven met vlees zoals kip of vis.
20 uur kwark met lepel honing.

en in het weekend word ik wel stout dus ik eet wel patatje oorlog of popcorn als ik naar bios ga of andere vettige dingen.

En trouwens mijn doel was sixpacks ik heb nu alleen 4packs die onderbuik 2 lukt gewoon niet ik traine 3 tot 4 in de weeks soms week of twee helemaal niks :(

1) Eet beter ('s middags warm eten is ook echt HEEL lekker hoor, volgens mij nog beter ook)
2) Vind een sportschool dichtbij je werk.

Voordelen, je gaat gelijk door na je werk na de sportschool, en op de terugweg naar huis sta je niet meer in de file.

En als je dan thuiskomt ben je ook gelijk klaar voor de dag en kun je lekker ontstpannen

Laatst bewerkt:
Dicht bij mijn werk is er geen sportschool, Ik denk dat ik een personal trainer nodig heb iemand vrijwillig hier? :P

Mischien moet je t advies vd mensen eens uitproberen.
Echt je zal je beter voelen waneer je meer eet.
En je zelf een trap onder je reet geven !

Die pre work out spullen zijn niet schadelijk voor je? Idd zo te lezen is die jack3D wel iets voor mij en welke smaak is het beste?

Je bent al 3jaar lid, maar je hebt nog geen sticky gelezen.volgens mij. Brutale tijden btw

Ken dit, train samen met een maat die 16 is en stage loopt voor stukadoor, die werkt dan van bijv kwart over 6/half 7 tot half 5. Is ook vrij moe tijdens t trainen dan :p

Het ligt aan het soort werk wat je doet en hoe graag je wilt.
Ik doe kantoorwerk van 8:00 tot 17:00 en dan ga ik of eerst trainen en daarna eten/douchen zodat ik om 19:30 weer op de zaak ben en dan ga ik door tot gemiddeld 22:30 of ik ga na het werk eerst eten om vervolgens rond 18:30 weer op de zaak te zijn tot 20:30 en dan ga ik nog trainen.
Nou heb ik het voordeel (of juist niet) dat ik in een familiebedrijf werk, dus ik kan naast m'n vaste werktijd altijd zelf bepalen waneer ik nog naar m'n werk ga.

Je eet niets tussen 12:00 en 17:00, vind je het gek dat je geen energie hebt.

Beste ts, Ik begrijp wat u bedoelt.
Ikzelf werk van 19:00 tot 07:00 dit in een 5 dagenweek.
Ikzelf heb het ook geregeld moeite om mezef tot bij de fitnes te verplaatsen.
Dit kan ik soms geregeld doorbreken door mezelf enkele uren vooraf mentaal wat op te peppen tijdens een goede en energie rijke maatlijd.
V.b., welk lichaamsdeel je gaat trainen,hoeveel sletjes uh ik bedoel setjes en reps je gaat doen
Houw een minimum aanwezigheid bij die je absoluut wil trainen in de week.
De mijne staat op 3 , liefst 5 maar kben nog nooit onder de 3x per week geweest.
Gewoon jezelf wat motiveren.
En ja soms jawel, moet je jezelf er naartoe slepen.
Maar des te groter de euforie als je een goede werking hebt neer gezet.

Veel succes
Mvg

Ik eet nu meer en vooral tussen 12 en 1700 goed gezien bosshog en ik ga die jack3D shake proberen wie heeft nog meer ervaring met Jack3D? word ik er niet dik van? en wanneer is het beste op die te nemen?

---------- Post toegevoegd Sun 16 Oct 2011 om 19:06 ----------

Reken je energieverbruik uit, er staan een aantal formules op het forum. Aan de hand van de berekening kan je een voedingsschema opstellen. Dit vormt een leidraad. Hiervoor 'moet' je wel weten wat je vetvrije massa is. Via de Eetmeter of andere sites kan je trouwens ook kijken hoeveel je ongeveer eet.

Misschien dat je dan wel meer energie krijgt...en van sport krijg je vaak meer energie.

Hoi

wat vind jij van dit meetingen?

1.72 lengte
69.5 Kg
Vocht 60%
spieren 56.9%
botten 3.5 Kg
vet 17 %
Bmi 23.7

Nee je word niet dik van jack3d.

En die metingen met een apparatje kloppen vaak niet.

Ruwe schatting van jouw energie inname per dag:

6 uur melk met brinta 200kcal
9 15 op werk koffie suiker met boterham/pindakaas/kipfiliet 200kcal
12 uur 2 boterham kipfilet 300kcal
14 uur alleen koffie of fruit 100 kcal
17 uur warm eten 700 kcal
20 uur kwark met lepel honing. 300 kcal

Ik heb alles ruim genomen en schat dat je zo'n 1800 kcal per dag binnen krijgt. Bereken je energie behoefte en ga is fatsoenlijk eten.

ik werk 7op7 , en ben ook erg over vermoeid momenteel.
gaan trainen is momenteel erg zwaar voor mij , een vriend stelde een b12 vitaminen kuur voor , ben nu een paar dagen bezig ben eens benieuwd.
ik heb een mengeling van b12 b1 en b6 genomen zit in 1 ampul van 3ML samen , is zo te
verkrijgen bij ons in de aphotheek
is ook heel goed voor de eetlust deze vitaminen

Terug
Naar boven