MuscleMeat

Geen stevige spieren

ddkiller0900

Cool Novice
Elite Member
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
90kg
Ik ben nu 6 maanden aan het trainen maar het valt mij op dat mijn spieren eigenlijk totaal niet stevig zijn. Je ziet wel dat ik train maar als je bv op mijn borst duwd is het net alsof het pudding is. Wanneer ik ze opspan is dit uiteraard niet het geval. De spieren zijn dan ineens heel erg stevig. Mensen wat ook bij mij trainen hebben dit altijd en dit begrijp ik niet. Doe ik iets mis of heeft dit gewoon te maken met de periode dat je al bezig bent met bodybuilding? Ook hoorde ik laatst van iemand dat je veel fruit moet eten zodat je spieren gevuld worden met vocht waardoor ze voller ogen ??? Wat moet ik hier van geloven?

hoog vet%?

ontspannen spieren voelen toch nooit hard :S :S :S

als iemand met grote borstspieren gaat springen (zonder ze aan te spannen), dan voelt da bijna hetzelfde als dat een meid met kleine borsten gaat springen.

• Topic Starter Topic Starter
Vet % ligt rond de 16 à 17 % denk ik nu ik aant bulken ben. Mja, kvond het vreemd omdat het bij sommige mensen altijd opgespannen is of ze blijven gewoon zo rond lopen met opgespannen spieren :rolleyes: Dan zal ik maar tevreden zijn met wat ik heb :cool:

dieet.

mvg.

• Topic Starter Topic Starter
Aan een dieet begin ik nog niet. Ik ben van plan te bulken tot begin volgend jaar. En daarna kan ik fijn genieten van mijn resultaat. Ik ben nu bezig met een dieet maar natuurlijk is dat op het bulken gericht.

Je ziet wel dat ik train maar als je bv op mijn borst duwd is het net alsof het pudding is. Wanneer ik ze opspan is dit uiteraard niet het geval. De spieren zijn dan ineens heel erg stevig.

Is hetzelfde met je sjaak daar beneden kerel. Soms is ie hard, en soms weer zacht, is toch ook niets mis mee ?

die mensen met gespannen spieren bij de gym...
hebben die hun spieren niet gewoon gepompt?

dan willen ze wel hard zijn...

Of je harde spieren hebt of niet is volgens mij genetisch bepaald.
Een vriend van me heeft gewoon permanent een harde look, ook als hij z'n spieren niet aanspant zijn ze toch nog vrij stevig.
Ik heb eigenlijk het tegenovergestelde, m'n spieren zien er vrij soft uit. Het valt me nu trouwens op dat m'n spieren door creatine stukken harder ogen en voelen.

liquid_ice zei:
die mensen met gespannen spieren bij de gym...
hebben die hun spieren niet gewoon gepompt?

dan willen ze wel hard zijn...

Ja idd :D . Mijn borsten voelen ook weer niet als pudding aan, omdat ik een laag vetperc. heb. Maar voor de rest voelen spieren altijd slap aan als je ze niet spant, behalve tijdens en net na de triainng.

mvg

liquid_ice zei:
ontspannen spieren voelen toch nooit hard :S :S :S

als iemand met grote borstspieren gaat springen (zonder ze aan te spannen), dan voelt da bijna hetzelfde als dat een meid met kleine borsten gaat springen.
haha, das waar. Nu snap ik wrom iedereen hier grote borsten wil kweken... (om lekker mee te spelen)

maaruh, is volgens mij gewoon grotendeels genetisch bepaald, hoe hard je spieren zijn. Maar met creatine kan je ze wel harder maken.

Ook door swole kunnen je spieren er harder uit gaan zien.

Lucas zei:
Maar voor de rest voelen spieren altijd slap aan als je ze niet spant, behalve tijdens en net na de training.

vind je het gek! na de training heb je de spieren ook volgepompt met bloed. daardoor voelt het dan ook hard aan. en het hoeft toch ook niet hard aan te voelen als je de spieren niet spant he

Hehe, ligt aan je voedsel inname op dat moment. Als ik wakker wordt en zo'n 6 eieren met wat zuivel achterover heb gedrukt staat alles lekker strak en hard. :D Paar uur later op het werk is dat wat verminderd. En 's morgens zijn je glycogeen voorraden anders en dan lijkt je ook veel droger en harder, na je ontbijt veranderd dat ook wat.

Bijvoorbeeld wanneer je gaat zweten door middel van inspanning heeft dit bij mij ook direct invloed op me hardheid. En als ik gedouched heb een tijdje lijkt het ook weer wat minder. Hetzelfde als ik uit ben geweest. :\

Tip om het wat te berperken, vermijd sodium, zout en suikers.

Terug
Naar boven