Fitness Seller

Geen straf agent voor dood Rishi

rob91

Freaky Bodybuilder
Waardering
1.743
Lengte
1m87
http://nos.nl/artikel/590046-geen-straf-agent-voor-dood-rishi.html

De agent die vorig jaar in Den Haag de 17-jarige Rishi Chandrikasing doodschoot, krijgt geen straf. De rechtbank heeft hem ontslagen van rechtsvervolging. Het Openbaar Ministerie had dat ook geëist.

Op 24 november 2012 waren drie agenten naar station Hollands Spoor gekomen vanwege een bedreiging. Ze hadden gehoord dat de dader een vuurwapen had. Toen ze Rishi wilden aanhouden, rende hij weg. Een van de agenten schoot hem daarop in de nek, met fatale afloop.

Later bleek dat Rishi ongewapend was. Ook bleek uit onderzoek dat de agent had geschoten terwijl hij liep. Dat is in strijd met de schietinstructies voor aanhoudingen. Verder mag een agent bij aanhoudingsvuur alleen op de benen richten.

Hoe is het gewoon weer mogelijk.
ze komen overal onder vandaan :mad::mad::rolleyes:

Had die het politiebevel maar moeten opvolgen.

Altijd maar dat gezeik als een agent zijn dienstwapen gebruikt.

De politie handelde naar de informatie de ze op dat moment beschikbaar hadden, achteraf is altijd makkelijk praten dat er anders gehandeld had moeten worden.

Hoe is het gewoon weer mogelijk.
ze komen overal onder vandaan :mad::mad::rolleyes:

Jij bent ook simpel he. Er wordt een melding gemaakt van een vuurwapen hij schijnt naar zijn riem te grijpen en heeft 'iets in zijn hand' agent overstuur en schiet. Ligt niet zo makkelijk als jij nu zegt.

Jij bent ook simpel he. Er wordt een melding gemaakt van een vuurwapen hij schijnt naar zijn riem te grijpen en heeft 'iets in zijn hand' agent overstuur en schiet. Ligt niet zo makkelijk als jij nu zegt.
Doe gewoon normaal als je op iemand reageert :rolleyes:
Jij bent dan ook simpel..

dus dan schiet je maar iemand dood zonder op de benen te richten en of je aan de politie regels te houden...
lekker makkelijk.........

inb4 El Homo die begint te haten

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me af hoe het beeld wat mensen hebben van politie na deze zaak veranderd.

Doe gewoon normaal als je op iemand reageert :rolleyes:
Jij bent dan ook simpel..

dus dan schiet je maar iemand dood zonder op de benen te richten en of je aan de politie regels te houden...
lekker makkelijk.........

ga jij maar eens in paniek of hoe de situatie ook mag zijn op de benen richten, kan je een ding vertellen en dat is gvd lastig. Zelfs zonder paniek situatie lukt dat niet zomaar

Een zwaar gesimplificeerde en incomplete omschrijving van de situatie geven om vervolgens lekker haat te gaan zaaien. Achteraf na ondertussen er een jaar over na te hebben kunnen denken had een andere manier van handelen misschien beter geweest, die agent had seconden geen maanden.

Het is nou eenmaal zo dat er bij het gebruiken van een vuurwapen een kleine kans is dat de geraakte ernstiger gewond raakt dan de bedoeling was. Klinkt mij alsnog beter in de oren dan wat er zou gebeuren als de politie helemaal geen wapens meer zou dragen. Maar natuurlijk wordt de situatie geschetst alsof de politieagent een of andere neohitler sniper was die Rishi expres in de nek heeft geschoten.

Schandalig, blijkbaar hoef je je niet aan de wetten en regels te houden als Nederlands agent. Enige wat nog ontbreekt is een medaille voor zijn moed om als een debiel te gaan schieten zonder na te denken. Zou er niet om rouwen als er repercussie zou komen.

http://nos.nl/artikel/590046-geen-straf-agent-voor-dood-rishi.html

De agent die vorig jaar in Den Haag de 17-jarige Rishi Chandrikasing doodschoot, krijgt geen straf. De rechtbank heeft hem ontslagen van rechtsvervolging. Het Openbaar Ministerie had dat ook geëist.

Op 24 november 2012 waren drie agenten naar station Hollands Spoor gekomen vanwege een bedreiging. Ze hadden gehoord dat de dader een vuurwapen had. Toen ze Rishi wilden aanhouden, rende hij weg. Een van de agenten schoot hem daarop in de nek, met fatale afloop.

Later bleek dat Rishi ongewapend was. Ook bleek uit onderzoek dat de agent had geschoten terwijl hij liep. Dat is in strijd met de schietinstructies voor aanhoudingen. Verder mag een agent bij aanhoudingsvuur alleen op de benen richten.

Whut?

Zelfs in de meeste Hollywood films weet men dat je stil moet staan als je gaat schieten, wat voor gevaarlijke randdebiel gaat er nu tijdens het lopen schieten?

Ik denk niet dat de familie zich erbij neerlegt, gewoon in hoger beroep gaan..

Edit: Niet goed gelezen, vanwege de uitspraak (ontslagen van rechtsvervolging) kan er geen hoger beroep plaatsvinden.. Dan maar een civiele procedure overwegen of kijken of er een mogelijkheid is via de Europese weg..

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zelfs in de meeste Hollywood films weet men dat je stil moet staan als je gaat schieten, wat voor gevaarlijke randdebiel gaat er nu tijdens het lopen schieten?

Dit dacht ik dus ook. Ik krijg de indruk dat hij als een soort FPS is gaan knallen.

Ik weet niet wat voor en hoe vaak de politie schiet cursussen krijgt maar lopend schieten op de benen lijkt mij niet zo heel moeilijk, al dan niet van een flinke afstand.

Ach ja... misschien heb ik wel te vaak games gespeeld en te vaak actie films gekeken van o.a. JCVD, Stallone en Schwarzenegger dat het in real life net even wat anders gaat. :D

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Terug
Naar boven