AndroidHealthClinic

Geen straf agent voor dood Rishi

Ik weet niet wat voor en hoe vaak de politie schiet cursussen krijgt maar lopend schieten op de benen lijkt mij niet zo heel moeilijk, al dan niet van een flinke afstand.

Ach ja... misschien heb ik wel te vaak games gespeeld en te vaak actie films gekeken van o.a. JCVD, Stallone en Schwarzenegger dat het in real life net even wat anders gaat. :D

Boom Headshot!! Die wout dacht gewoon dat hij UT aan het spelen was. Foutje bedankt.

Lullige van werken bij de politie, bedrijfsongelukje kan fatale gevolgen hebben.

Ja jongens ga allemaal lekker op Ray in of wat hij typt :rolleyes:

het is gewoon zo , met alles komen ze weg OM zorgt daar wel voor..
en ik ben er OOK levend bewijs van , ik schijn nog steeds iemand vermoord te hebben , ook ik was er alleen niet bij..en nog voel ik de gevolgen van dat gelul.......

maar goed ik ben er weer klaar mee, MEH...
o ja en ik HAAT politie......

en ik ga weer verder met boodschappen doen , ook zo vervelend...

Groetjes...

Ja jongens ga allemaal lekker op Ray in of wat hij typt :rolleyes:

het is gewoon zo , met alles komen ze weg OM zorgt daar wel voor..
en ik ben er OOK levend bewijs van , ik schijn nog steeds iemand vermoord te hebben , ook ik was er alleen niet bij..en nog voel ik de gevolgen van dat gelul.......

maar goed ik ben er weer klaar mee, leuk die posts richting MIJ :mad:

Groetjes...

:eek: Care to elaborate Ray.

Once a suspect, always a suspect.....Killer mantaRAY!

Hier was al een topic over de zaak zelf. beetje onzin een extra topic aan te maken over de rechtspraak in die zaak.

Maargoed

Ten eerste:
Rishi had een gebiedsverbod en mocht daar helemaal niet eens zijn. Had hij zich daar aan gehouden was er niks gebeurd.

Ten tweede:
agenten gingen af op een melding van verdachte met een wapen.

Ten derde:
Rishi negeerd bevelen van politie en zet het op een lopen. Hij had gewoon moeten luisten, en meewerken, was er ook niks gebeurd.

tijdens die achtervolging, hoe dat ook is gegaan ( ik was er niet bij ) naar je riem/zak grijpen terwijl er melding was van een wapen heeft dit als gevolg gehad.

Dan kunnen hier mensen met hun onmetelijk grote ervaring komen op het gebied van wapens en schieten dat ze allemaal geleerd hebben in call of duty. Ik heb jaren ervaring als militair en een vader die agent is geweest. Meer geschoten dan ik zou willen ( schietdoof ). Schieten is heel wat anders dan het in games en films lijkt, klaar.

En dan de mensen die dan standaard komen met het gezwets over " haat aan de politie " etc.. Je kan alleen maar de politie haten als je een downer bent die ooit wat fout heeft gedaan en ermee in aanraking is gekomen. En nee dan heb ik het niet over verkeersboetes. Als je je netjes gedraagd zul je nooit problemen hebben met de mannen in het blauw.

Laatst bewerkt:
Ja dat wil ik zeker wel.

Het was op een mooie zomerdag (+- 10 jaar geleden) in Zaandam vlak bij poelenburg.

ik en een maat zouden naar het strand gaan en reden nog even door een straat waar wij bij toeval een hele hoop politie zagen staan,
we reden alleen een een richting straat in en dat melden ik ook meteen aan die maat van mij,
hij draait zo snel mogelijk zijn auto zodat we daar weer zo snel mogelijk weg zouden zijn.

een iemand (ergens in een steeg geloof ik) had dit gezien en melden dat bij de menigte van politie,
goed wij gingen nog heel even wat strand spullen halen (in een van die hoge flats bij de rotonde),

en wat zien wij, politie agenten bij de auto beneden (voelen of de motor nog warm was),
toen was de vraag of wij even naar beneden wilden komen (wij hingen op dat moment uit het raam) en nog geen half uur later zat ik met handboeien om :o en mijn maat dus ook...
ook de aanhouding ging niet volgens hun plan aangezien ik een klein beetje uit me schedel ging,
7 politie agenten hingen aan me (dat was best wel weer leuk) :D

Tot op de dag van vandaag geen excuses en of wetende wat er wel precies was gebeurd ???
ik heb 4/5 dagen vast gezeten, vinger afdrukken genomen mug shot etc..

bleek (van wat ik nu weet) om een donkeren man te gaan die zichzelf van het leven beroofd had,
hij had zichzelf door zijn kop geschoten midden op straat pistool lag naast zijn kop..

zijn ook nog beelden van geloof ik (RTV-NH)...
excuses voor spelling en of grammar en text opmaak (ik moest dit even snel typen) :p

ik ga nu snel boodschappen doen anders red ik het niet voor de kerst...

Laatst bewerkt:
Horen dat hij een wapen had..
Dus moet je maar iemand kapot schieten die (uit angst) of om wat voor reden dan ook wilt vluchten.

Vreemd...

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

Als ik het goed begrijp mag ik nu iedereen die van mij weg rent neerschieten, want daar is nu jurisprudentie voor.
Het enige waar ik dan nog voor vervolgd kan worden is illegaal wapen bezit.

• Topic Starter Topic Starter
Hier was al een topic over de zaak zelf. beetje onzin een extra topic aan te maken over de rechtspraak in die zaak.

Maargoed

Ten eerste:
Rishi had een gebiedsverbod en mocht daar helemaal niet eens zijn. Had hij zich daar aan gehouden was er niks gebeurd.

Ten tweede:
agenten gingen af op een melding van verdachte met een wapen.

Ten derde:
Rishi negeerd bevelen van politie en zet het op een lopen. Hij had gewoon moeten luisten, en meewerken, was er ook niks gebeurd.

tijdens die achtervolging, hoe dat ook is gegaan ( ik was er niet bij ) naar je riem/zak grijpen terwijl er melding was van een wapen heeft dit als gevolg gehad.

Dan kunnen hier mensen met hun onmetelijk grote ervaring komen op het gebied van wapens en schieten dat ze allemaal geleerd hebben in call of duty. Ik heb jaren ervaring als militair en een vader die agent is geweest. Meer geschoten dan ik zou willen ( schietdoof ). Schieten is heel wat anders dan het in games en films lijkt, klaar.

En dan de mensen als El homo en GrAY, die dan standaard komen met het gezwets over " haat aan de politie " etc.. Je kan alleen maar de politie haten als je een downer bent die ooit wat fout heeft gedaan en ermee in aanraking is gekomen. En nee dan heb ik het niet over verkeersboetes. Als je je netjes gedraagd zul je nooit problemen hebben met de mannen in het blauw.

Heel leuk allemaal, maar de politie heeft zich ook aan bepaalde regels te houden, ongeacht de omstandigheden. Nu heeft de politie zich er niet aan gehouden met dodelijke afloop. Snap niet waarom dat niet bestraft wordt.

omdat er niet alleen naar de personen in de zaak gekeken wordt, maar ook altijd naar het maatschappelijk belang. soms kan het maatschappelijk belang zelfs belangrijker gevonden worden dan het individuele belang.

In dit geval zal er naast het naleven van procedures ook en vooral gekeken zijn naar wat gebeurd er als je deze agent veroordeeld voor het doen wat ie deed. Ja officieel is het optimaal stil te staan als je schiet en dan had de kogel misschien wel doel geraakt ( benen ipv nek ) Ja het is heel vervelend dat die jongen zijn leven heeft verloren.

Maar als je dan nu deze agent veroordeeld voor doorslag wat gebeurd er dan morgen als er een situatie ontstaat waarbij een agent zijn wapen trekt alleen zich daarna gaat bedenken omdat ie bang is voor vervolging.

Zoals ik al lang en breed roep, het is niet zo simpel als het volk hier denkt met hun veels te snelle conclusies.

En dan de mensen die dan standaard komen met het gezwets over " haat aan de politie " etc.. Je kan alleen maar de politie haten als je een downer bent die ooit wat fout heeft gedaan en ermee in aanraking is gekomen. En nee dan heb ik het niet over verkeersboetes. Als je je netjes gedraagd zul je nooit problemen hebben met de mannen in het blauw.

Dus je gedraagt je alleen netjes indien je je aan de wet houdt?
Er zijn genoeg achterlijke regels waar je voor gepakt kan worden.

En dan het feit dat je er nooit last van zal hebben indien je je "netjes" gedraagt is natuurlijk onzin.
Het feit dat je agent bent betekent niet dat je het altijd bij het rechte eind hebt, genoeg agenten die incapabel voor het werk zijn maar alsnog een functie vervullen bij de politiemacht.

OT: Vind het een moeilijke situatie. Beide zitten fout en slechts 1 daarvan heeft de gevolgen daarvan "ervaren".
Vind het ook zwak om te zeggen "Ja die jongen had een gebiedsverbod" en daarmee de fouten die de jongen maakte zich wel aan te rekenen, maar de fouten van de agent buiten beschouwing te laten.

Zie niet in waarom de fouten van de jongen zwaarder zou wegen dan de fout van de agent, zou imo juist andersom moeten zijn in dit geval.
In ieder geval mag ik toch hopen dat meneer agent op z'n minst ontslagen is.

Mooi zo. Gelukkig is die pauper goed geraakt.

Heel leuk allemaal, maar de politie heeft zich ook aan bepaalde regels te houden, ongeacht de omstandigheden. Nu heeft de politie zich er niet aan gehouden met dodelijke afloop. Snap niet waarom dat niet bestraft wordt.

Station was overdekt en druk bezocht door onschuldige burgers, waardoor een waarschuwingsschot niet te doen was. Wat nou als die kerel WEL een wapen had gepakt? Wat dan, hadden ze dan maar moeten wachten tot hij de eerste schot had gelost en een ander zijn of haar leven had afgepakt?

**** dat, als er MEERDERE politieagenten met GETROKKEN wapen staan te schreeuwen met bevelen naar je ga je NIET wegrennen en naar je riem/binnenzak grijpen. Nekschot was precies wat hij verdient had, stuk tuig! Respect voor die kerel in het blauw! Weer een stukje veiliger op de straten van Nederland.

Just my 2 cents

Station was overdekt en druk bezocht door onschuldige burgers, waardoor een waarschuwingsschot niet te doen was. Wat nou als die kerel WEL een wapen had gepakt? Wat dan, hadden ze dan maar moeten wachten tot hij de eerste schot had gelost en een ander zijn of haar leven had afgepakt?

**** dat, als er MEERDERE politieagenten met GETROKKEN wapen staan te schreeuwen met bevelen naar je ga je NIET wegrennen en naar je riem/binnenzak grijpen. Nekschot was precies wat hij verdient had, stuk tuig! Respect voor die kerel in het blauw! Weer een stukje veiliger op de straten van Nederland.

Just my 2 cents

:roflol:
Een agent die lopend schiet, daardoor inaccuraat schiet met een dode als gevolg is idd een zegen voor de samenleving.

Ik volg de beslissing van de rechtbank, zij kennen allé punten in het dossier, wij kennen enkel wat we in de média te horen/zien krijgen. De rechtbank is onbevooroordelend en wijs genoeg.

Slechte zaak

Just my 2 cents

Ja in de nacht van zaterdag op zondag om 06:00 uur is het inderdaad retedruk op het station..

iedereen moet de doodstraf krijgen

Terug
Naar boven