Het is toch duidelijk dat dat een retorische vraag is, en hem kennende enkel bedoeld is om zijn eigen standpunt naar voren te brengen. Tuurlijk vind dhr Pechtold het niet erg dat Nederland straks meer allochtonen dan autochtonen telt. En ik heb zo het idee dat jij dat ook niet erg zou vinden. Maar dat is natuurlijk geen reden om anderen af te proberen zeiken die er anders over denken.
Tuurlijk was het een retorische vraag, want Pechtold wist heel goed dat Wilders er geen antwoord op had. Dat was ook de reden dat de vraag gesteld werd, om duidelijk te maken dat Geert zijn plannen ondoordacht en onuitvoerbaar zijn.
Trouwens is hier van afzeiken geen spraken. Er wordt gewoon een inhoudelijke vraag aan Geert gesteld. Dat Geert hier niet 1-2-3 een antwoord op heeft betekent niet gelijk dat hij afgezeken wordt.
Tja het is ook een vrij belachelijke vraag. Waarom is het een probleem? Lijkt me duidelijk. D66 is links, PVV is rechts. D66 wil massa-immigratie en een compleet multiculturele samenleving, PVV wil de grenzen dicht en gelooft niet in dergelijke samenleving. Een no-brainer. De vraag is puur retorisch en dat wist Pechtold goed genoeg. Vrij zwak van beide heren dus.
Dus omdat D66 links is (valt over te twisten natuurlijk), en de PVV rechts (valt ook over te twisten) is een reden waarom het een probleem is dat meer dan 51% allochtoon is?
Daar zou ik als Pechtold ook geen genoegen mee nemen. Laat Wilders maar eens duidelijk verwoorden waarom een multiculti samenleving zo'n immens probleem is.
De beargumentering van:
het is zo, want het is zo kunnen we helemaal niks mee natuurlijk.
Mond vol tanden? Hij heeft het over een concrete wet. Alleen is het antwoord te beperkt en eenzijdig. Je moet natuurlijk veel uitgebreidere voorstellen in huis hebben als je serieus genomen wil worden als partij. Jammer voor de PVV, maar zeker ook geen score voor D66.
Van mij hoeft D66 ook niet te scoren. Vraag me ook af of dat wel echt Pechtold zijn intentie was. Hij wilde imo gewoon duidelijk maken dat Wilders ondoordachte uitspraken deed. Dat hij daarbij zijn eigen standpunt tussen de regels naar voren brengt is een bijzaak.
Zeg ik ook niet, ben alleen wel benieuwd naar filmpjes waar die man dan met goede voorstellen komt.
Helaas worden dat soort filmpjes niet gepost op dumpert en geensT, dus bereiken ze deze site niet. Daarnaast zal het sensatiegehalte daarvan niet hoog genoeg zijn.
Overigens lijkt de bevolking volgens de peilingen alvast meer te geloven in de richting die PVV uit wil dan die van D66 of GroenLinks, en dat is toch wat telt in een democratie.
Dat is zeker waar. Maar in een democratie mag ook iedereen zeggen wat hij wil en tegen Geert in gaan.
Ook grappig dat je over een democratie begint, terwijl Wilders nou niet echt duidelijk een democratie voor ogen heeft. In de eerste plaats al, omdat zijn "partij" enige democratie mis.
Als je op een redelijk niveau zou kunnen lezen had je het anders geïnterpreteerd, ik zeg namelijk nergens dat ik het sociaal opstellen naar mensen met een ander geloof of van een andere afkomst zieltjes winnen vind. Ik zeg slechts dat het juist dat is waar D'66 mee bezig is.
Ja, inderdaad, omdat ze niet zeggen dat Turkije nooit bij de EU mag, proberen ze zieltjes te winnen. Omdat ze een Turkse vrouw als tweede in de lijst hebben zijn ze zieltjes aan het winnen.
Maar nee, je hebt gelijk, mijn niveau van lezen haalt het bij lange na niet bij jouw niveau van argumenteren.
Verder blijf ik erbij dat D'66 er in al die jaren nog steeds niet in geslaagd is een eigen gezicht te kweken tuurlijk hebben ze enkele succesjes gehad (homohuwelijk, abortus) maar noem nou eens op waar d'66 voor staat.
ps: niet snel het partijprogramma erbij pakken he
Ik hoef hun partijprogramma er niet bij te pakken, dat zou jij misschien eens moeten doen
Maar eerlijk gezegd moet ik hier wel een beetje met je in mee gaan. Vaak komt D66 over als een partij met veel standpunten die zijn overgenomen van andere partijen. Maar dit zouden ze natuurlijk best afgekeken kunnen hebben van de grote partijen in Nederland, die niks anders doen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de CDA en PVDA.
Overigens ben ik ook geen D66 man hoor. Maar ik vind Pechtold wel een goede politicus. Hij komt wat genuanceerder en intelligenter over dan de gemiddelde schreeuwlelijk in de tweede kamer.