AndroidHealthClinic

Geld voor Pakistan

Peiling Peiling Ga jij geld geven?

• Totaal stemmers
    191
Ik geef niets.. niet omdat ik het niet erg vind, maar meer omdat ik het niet vertrouw. Je stort geld, het komt bij de verkeerde mensen (en in een land als Pakistan is de kans véél groter dat die risico in gaat treden) en sorry, maar met zo'n gedachte: nee, liever niet. Ik ben van mening dat als je mensen wilt helpen, vooral in scenario's als deze, je daadwerkelijk naar de plek zelf kunt gaan.. dan weet je ook zeker dat je "goed" bezig bent en dat jouw "hulp" en geld die mensen bereikt.

Desondanks SHO beweert dat ze met bonafide particuliere organisaties te werk gaan, vertrouw ik het nog steeds niet. Mensen kunnen intern zoveel flikken, zonder dat je het weet.

Wat betreft het geensT artikeltje, lees even de goede bronnen die zij weer aanhalen ipv geensT af te kraken. Enne:

Het is helemaal niet aan de overheid. Je woont in dit land, dit land geeft geld aan andere landen door middel van een democratisch proces, ben je het er niet mee eens ga je maar ergens ander wonen.
Volgens mij ben jij echt zo een klein doordrammertje: regel 1: ik heb altijd gelijk regel 2: als ik geen gelijk heb treed regel 1 in werking.

Er zijn zat argumenten voor en tegen donaties, leer er mee te leven.
I rest my case...

Ik ben van mening dat als je mensen wilt helpen, vooral in scenario's als deze, je daadwerkelijk naar de plek zelf kunt gaan.. dan weet je ook zeker dat je "goed" bezig bent en dat jouw "hulp" en geld die mensen bereikt.

Dan zal er toch echt bar weinig reddingswerk verricht worden ben ik bang, als je het toevertrouwd aan de burger die uit empathisch gevoel het eerste ticket naar Pakistan boekt. Dat is natuurlijk hoogst onrealistisch.

En wat wil je daar gaan doen zonder geld? Zonder voedselpakketen? Drinkwater, tentenkampen, helicopters, machines om puin te ruimen, medical supplies...en alles wat hier verder bij komt kijken? Daar heb je ook daadwerkelijk geld voor nodig, dus dat je alleen goed bezig bent als je daarheen gaat zal zeker niet het geval zijn.

Dan zal er toch echt bar weinig reddingswerk verricht worden ben ik bang, als je het toevertrouwd aan de burger die uit empathisch gevoel het eerste ticket naar Pakistan boekt. Dat is natuurlijk hoogst onrealistisch.

En wat wil je daar gaan doen zonder geld? Zonder voedselpakketen? Drinkwater, tentenkampen, helicopters, machines om puin te ruimen, medical supplies...en alles wat hier verder bij komt kijken? Daar heb je ook daadwerkelijk geld voor nodig, dus dat je alleen goed bezig bent als je daarheen gaat zal zeker niet het geval zijn.

Nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Er zijn zat vrijwilligers die daar daadwerkelijk naar toe gaan om de mensen in nood te helpen. En ja, logischerwijze nemen zij geld, medicatie, tenten en allerlei andere dingen mee. Het is beter dat het geld dírect bij deze mensen komt, dan dat het eerst in de handen komt door verschillende (niet-betrouwbare) tussenpersonen..

En denk je dat ik dat niet weet, dat je niets kunt ondernemen zonder geld? Geld brengt voedselpakketen, drinkwater, tentenkampen en ga zo maar door, met zich mee.. maar je kan je geld beter zo investeren dat je 99% zeker weet dat het op de juiste plek komt, dan wanneer je geld doneert aan organisaties waarvan je niet weet HOE, het WAAR, bij WIE komt.

Misschien denk ik zo vanwege de 'negativiteit' die de media de wereld in heeft geroepen (gelddonatie -> land lijdt aan corruptie -> komt bij de verkeerde mensen en dus niet bij de doelgroep). Maar op dit moment zeg ik: nee.

Meer van dit please :)

Terug
Naar boven