- Waardering
- 3.208
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
volgens de Koran denk ik dat je ook niet mag juicen Sofiane.

Ik vind het vergelijken van de evolutietheorie met pokemon een persoonlijke aanval op mijn geloof.
Nee, rationaliteit is mijn leidraad in het leven. Ik geloof dat als iedereen wat rationeler zou zijn in het leven, het veel problemen zou verminderen. Wat jij beweert is het tegenovergestelde van rationaliteit.

Goed zo nu weet ik aan welke kant je zit
is zien wat je rationaliteit u zal brengen de dag van de Last Judgment
"Nog maar 1 Ding te zeggen aan alle mensen die denken dat we hier toevalig zitten door een k*t bing bang of een aap da een Evolutie kreeg a la Pokémon"
En je ziet niet in hoe ****ing achterlijk je posts zijn? Qua kennis loop je zo'n 500 jaar achter, met dat primitieve gedoe van je.
En ja, ik kan zoveel argumenten neerzetten dat het nog dikker wordt dan dat boekje van jou, maar jij bent al zo ver heen dat het gewoon verspilde moeite is. Veel plezier nog in je droomwereld.

Als je met fundamentalisten te maken hebt denk ik niet dat er tussen de religies op vlak van close-mindedness grote verschillen bestaan. Al is het fundamentalisme in de islam op dit moment wel groter in omvang.met christenen is het al bijna een onmogelijke opgave om ze laten in te zien hoe achterlijk ze denken, bij moslims is het nog een miljoen keer zo moeilijk![]()
ik vind dat je ouders moeten aangeklaagd worden voor kindermisbruik. Iemands brein zo corrupteren dat er geen enkele vorm van logica meer overblijft is een van de grootste misdaden van deze wereld
oneens, een atheist die anderen helpt krijgt er NIKS voor terug, want hij gelooft immers niet in een afterlife (in de meeste gevallen).
Een gelovige zal altijd iemand helpen omdat hij verwacht ervoor in de hemel te komen.
een populaire discussie tussen gelovigen en atheisten is namelijk het "waarom anderen helpen".
Gelovigen halen daar nogal vaak aan dat er geen reden is om anderen te helpen als er geen god bestaat
grappig hoe dat werkt, niet?
waar begon jij over te lullen? iemand die niet achterlijk is zal nooit bidden in een life-or-death situatie want beseft dat hij zijn tijd beter kan gebruiken om een manier te vinden om te overleven![]()
je baseert dit op absoluut niks man -_-'. Bidden is een bewuste activiteit, zolang ik bewust ben zal je mij nooit zien bidden omdat mijn bewuste zelf WEET dat er geen "god" is.Denk ik niet. Je hebt het nu over instinct en reactievermogen. Als alle hoop weg is,als je in extreme situaties komt wanneer je denkt dat jouw einde nabij is of iemand die je graag hebt ga je bidden. Jij ook.
tijd toen en tijd nu is een beetje verschillend brahJe hebt oorlogsvetereranen die hun makkers in hun armen hebben zien sterven en zeggen dat er op het slagveld geen atheisten zijn.

)zoals ik al zei, achterlijke atheisten die niet atheist zijn geworden omdat ze tot de logische conclusie zijn gekomen dat er geen god bestaat, maar om een andere redenIn de 80's hebben ze een bekende atheist ontvoerd en in de koffer van hun auto gestoken,voor een paar dagen dacht ik zelfs. Raad eens wat hij daar heeft zitten doen,achteraf heeft hij gezegd dat ze zijn boeken mochten weggooien.

proficiatZelf heb ik een paar keer gedacht dat het voorbij was,en iemand van dichtbij langzaam zien sterven. Iedere keer heb ik mij tot een hogere macht gericht.
Als het er echt op aan komt en alle hoop weg is bidt iedereen,zeker weten.

Ik dacht hier gisteren toevallig nog over na, toen ik naar de sterren aan het kijken was. Ik geloof niet in God. Er is geen reden voor mij om wel in hem te geloven. Wanneer er een wonder gebeurt of iets dergelijks, of er een teken is van zijn bestaan, dan pas zal ik mijn opvatting hierover kunnen veranderen.
daarover ben ik het met je eensHeb wel eens in zo'n hachelijke situatie gezeten dat ik dacht dat het was afgelopen. Randje op een berg van 5 Km hoog waarbij ik op 4.500m volledig vast kwam te zitten en niet meer wist hoe ik omhoog of omlaag moest komen. Niet slim natuurlijk om geen touwen te gebruiken. Enige wat over me heen kwam was een gevoel van berusting en het idee van 'nou dit was het dan'. Dat gevoel duurde even en daarna me toch maar een keer door adrenaline laten leiden en wat capriolen uitgehaald om toch over het randje heen te komen. Aan een god heb ik nooit gedacht en aan bidden al helemaal niet. De dood is ook maar een 'fact of life' wat mij betreft, ook al is het dan het laatste feit. Daar heb ik geen beroep op een hogere macht voor nodig als ik die dood in de ogen zie.
(ja ik weet het, 'cool story, bro')
![]()
volgens mij heb jij een awesome leven (gehad), maak er eens een topic over "de wondere wereld van EricR"
(srs, ik zou het lezen)
kijk bartman, dit is een van de personen die ik bedoelde
zulke mensen zullen idd bidden in life or death situatiesdaarover ben ik het met je eens

Ik weet niet hoe serieus ik deze post moet nemen. Stel je voor dat er ineens een wereldwondergebeurt waar geen logische verklaring voor is. Bijvoorbeeld dat ineens, de volgende morgen, alle mensen genezen zijn van alle ziektes, of dat er een engel of weet ik wat ineens voor je staat. Zou je dan niet geneigd zijn om te zeggen: "ok, nu heb ik toch mij twijfels"?
En over dat bidden. Ik zou waarschijnlijk niet gaan bidden voor mijn survival, wanneer het moment daar is. Maar zeg nooit nooit. Ik houd niet zo van hypocrieten, snap je![]()