AndroidHealthClinic

Peiling Geloof jij in een god of goden?

Peiling Peiling Geloof jij in een god of goden?

• Ja

Stemmen: 65 22,0%
  • Nee

Stemmen: 231 78,0%

• Totaal stemmers
    296
En voor wie zich afvraagt waarom ze dat blijven zeggen, dat gaat ongeveer zo: wetenschapper heeft schedel A en Z. A = voorouder mens, Z = huidige mens. Creationist zegt: er zijn geen schedels B-Y. Wetenschapper vindt vervolgens schedel E en U, creationist zegt: er zijn geen schedels tussen B-E, E-U en U-Y. De wetenschapper vindt dan zo goed als alle schedels van A-Z. Creationist zegt nu: ja maar schedels A-M zijn apen en schedels N-Z zijn mensen. Wetenschapper zegt dan: dit is evolutie. Creationist zegt: nee, God heeft al deze wezens apart gemaakt, er is geen verband tussen hen.

Wetenschapper zegt: maar hoe verklaar je dat het DNA meer dan 99% hetzelfde is, zelfs de fouten in het DNA zijn exact hetzelfde. Creationist zegt: God heeft DNA van aap gerecycleerd om mens te maken.

Punt is dat ze gewoon steeds opnieuw een ad hoc uitleg verzinnen, want hun dogma kan niet veranderen.

Ja precies! Weet je wat het ook is. De aap is langzaam geëvolueerd naar de mens en het 'probleem' is dat wij het namen geven. De tussenvormen zijn er dat kan je gewoon niet ontkennen. Australopithecus Afarensis(een voorbeeld) is geëvolueerd naar uiteindelijk Homo Sapiens met verschillende tussenvormen. Er is niet 1 specifieke tussenvorm, je moet het zien als een geleidelijke overgang dat miljoenen jaren tijd heeft gevergd. In feite zijn er telkens minieme verschillen te zien en als je de twee uitersten met elkaar vergelijkt dan blijkt het een groot verschil te zijn. Wetenschappers MOETEN het echter een naam geven wanneer er weer een tussenvorm wordt gevonden maar dat WILLEN ze eigenlijk niet, want het is geen NIEUWE SOORT. Ze geven de namen alleen maar zodat ze ze makkelijk uit elkaar kunnen houden en om de overgangen te kunnen laten zien. Creationisten maken hier meteen gebruik van door te zeggen dat er weer een nieuw GAT is ontstaan. Er zijn zoveel schedels gevonden waarin de hersencapaciteit steeds groter werd naarmate we dichter het einde naderde tot waar de evolutie nu is gekomen en nog verder gaat. Er zijn simpelweg GEEN GATEN! De bewijzen zijn er en creationisten blijven het gewoon keihard ontkennen. Het is gewoon pure domheid.

Laatst bewerkt:
Koran zegt het! Ooit wat van koran gelezen? Als je van boeken houdt, zou ik zeker een keer koran lezen. Doe het voor de lol en je zal zien.

Helaas heb ik wel wat van de koran gelezen. Zelden zo'n haatdragend en achterlijk samenraapsel van zinnen gezien.

Ga weg loser, kijk wat je zegt en dan ook op serieus antwoord wachten.

Beetje lichtgeraakt?

Ik geloof niet in geschreven religies en vind dat je ook niet duidelijk kan maken waarom ze bestaan. Dus een serieus antwoord had ik sowieso niet verwacht.

dat het hypocriet is komt allemaal door de media. Westerse landen hebben voor islam een eigen beeld gercreeerd. Een ware moslim heeft nooit kwaad bedoeld voor zijn broerders. Wordt duidelijk in koran gezegd jullie je eigen geloof en wij onze.

ignore

sprookjes boek? Lol weet je hoeveel wetenschappelijke theorieën feiten uit de koran hebben gehaald..en hoeveel professors moslim zijn geworden nadat ze een feit uit de koran hebben onderzocht en idd klopt! Koran is ook de enige boek die tot nu toe niet is veranderd. Maar bij bijbel heb elke maand een nieuwe versie. Am just saying..
+1

• Like
Waarderingen: KIKO
Ik wacht nog steeds op jou reactie.

Waarop?

Beetje lichtgeraakt?

Ik geloof niet in geschreven religies en vind dat je ook niet duidelijk kan maken waarom ze bestaan. Dus een serieus antwoord had ik sowieso niet verwacht.

No man, aint even mad! Maar dat je niet in zulke dingen geloofd hoef je niet gelijk te gaan trollen. Vooral als je al weet dat je geen serieuse antwoord zal krijgen. Zwak hoor!

atheist

Weet je, ik vind het vooral erg dat kinderen een geloof wordt opgedrongen door de ouders. Alsof je als kind daarover kan beslissen. Die nemen alles aan, ze worden gewoon geïndoctrineerd. Ik vind dat zo'n vies iets he. Voedt je kind gewoon normaal op en laat ze zelf kennismaken met het geloof wanneer ze ouder zijn en rationeel kunnen nadenken. Ik heb zelf toen ik klein was op een christelijke basisschool gezeten maar thuis heb ik nooit een bijbel gezien. Op de middelbare school maak je waarschijnlijk kennis met de evolutietheorie. Als je rond een leeftijd van 16 a 18 jaar je is gaat verdiepen in 'geloof' als dat je vrije keuze is dan zou dat zoveel gezonder zijn. Ik vind het gewoon ziek dat er zoveel kinderen op een dwaas pad worden gesteld en dat alleen omdat de ouders zo dom zijn. Zoals Richard Dawkins zegt: 'Er zijn geen gelovige kinderen, alleen maar kinderen van gelovige ouders'.

Kijk hier is naar. Ik word hier zo fel van!
http://www.youtube.com/watch?v=uYtYQ0a7btQ

Vooral het argument over de dinosauriërs is sterk!

Nog een...
http://www.youtube.com/watch?v=EQ0tLNBeNkA

De missing link is NOT missing.

Wel grappig hoe het laatste jongetje in de eerste film "nee" schudt met z'n hoofd terwijl hij zegt dat hij in de schepping gelooft.

Waarop?

No man, aint even mad! Maar dat je niet in zulke dingen geloofd hoef je niet gelijk te gaan trollen. Vooral als je al weet dat je geen serieuse antwoord zal krijgen. Zwak hoor!

Dat mijn metafoor overkwam als een troll kan ik begrijpen, maar wat ik er mee wil aangeven meen ik serieus. Ik vind de kortzichtigheid van veel gelovigen zwak. Ieder z'n ding zullen we maar zeggen he..

sprookjes boek? lol weet je hoeveel wetenschappelijke theorieën feiten uit de koran hebben gehaald..En hoeveel professors moslim zijn geworden nadat ze een feit uit de koran hebben onderzocht en idd klopt! Koran is ook de enige boek die tot nu toe niet is veranderd. Maar bij bijbel heb elke maand een nieuwe versie. am just saying..
Kan je er een paar voor me noemen?

• Topic Starter Topic Starter
Nogmaals, want sommigen begrijpen het nog steeds niet: geen persoonlijke aanvallen, en grof taalgebruik is ook nergens voor nodig. Je kan ook gewoon argumenteren op een vriendelijke manier. Laatste waarschuwing, anders volgen er topic-bans.

Kan je er een paar voor me noemen?

het zijn trouwens ook altijd lullige feitjes, vb dat de aarde rond is , wat ze hier in het westen toen al 1000 jaar wisten. Ben benieuwd of je er ook diepere shit in kan vinden, quantumonbepaaldheid, genetic drift. ... dan pas ben ik echt overtuigd.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven