Aan iedereen die zegt dat er niemand hoger bestaat, en voor hem/haar het hoofdstuk is afgesloten, heb ik toch een vraag. Eentje die ik mezelf ook wel eens heb gesteld. Ik heb namelijk een wetenschappelijke achtergrond, en zou niet iets geloven indien het niet bewezen is, of sterk wordt aangenomen. Je kan vrij veel zaken bij benadering perfect uitleggen, zonder steun te moeten zoeken bij een geloof, omdat je iets NIET weet. Want daar dient een geloof toch voor? Om een leegte op te vullen, waar je anders geen raad voor weet. Of zelfs angst voor hebt. Als zoveel met de wetenschap valt op te lossen, dan stel ik me de vraag wie ruimte heeft gecreeerd. Tijd hebben we zelf in het leven geroepen, maar ruimte moet gecreeerd worden, en zelfs na dit raadsel zullen er nog vragen blijven rijzen. Je kan niet alles omvatten, en daar waar wetenschap niet is, is er plaats voor een geloof.
Wetenschap en geloof gaat ook samen, ik heb eens een deftig gesprek gehad met iemand uit mijn jaar, zelf islamiet maar wetenschappelijk ingesteld. Boeiend!