XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Wanneer gaan de sportscholen weer open?


  • Totaal stemmers
    37

Bezoekers in dit topic

Wil trouwens wel serieus zo'n ding, maar dan wel eentje waarop je ook virtueel kunt racen met een app en dat is volgens mij meteen aardig prijzig
Zwift idd ben je ook nog een abonnement voor nodig
 
wil ook wel echt zo'n ding waar je je achterwiel in monteert en niet zo'n rolletje, dat gaat gegarandeerd mis bij mij
Slim plan, broeder. Dat zou bij mij ook niet lang goed gaan. Dan is wegwielrennen nog veiliger (in mijn geval).
Ik word overigens al depressief van de gedachte dat ik binnen zou gaan fietsen, dus ik blijf lekker naar buiten gaan. Dat is even een omschakeling met dit koude, natte weer, maar je kunt je er prima op kleden. Ook wel lekker als je de hele dag binnen hebt gezeten, om even een frisse neus te halen. :D
 
denk het wel. ze zullen wel moeten. zolang ze niet meerdere ruimtes hebben die afgesloten kunnen worden. mogen ze max 1 ruimte hebben met 30 man.
bij ons is het dan ook per ruimte waar een deur inzit en afgesloten kan worden waar dan ook weer afstand gehouden moet worden. dat dit telt als 1 ruimte.

+ reserveren.
Dit inderdaad. 30 = 30, ongeacht de grootte van de ruimte. :(
Oh kut, ik had iets te snel gelezen. Ja, dan lijkt het onvermijdelijk
 
haha woepsss :D scusi. Mijn wielrennershart werd er echt een beetje boos van.
Geen probleem dat grote hart (pun intended, ik zet het er maar bij ;)) siert je!

Tekst toont geen emotie, daar mag ik soms wat meer rekening mee houden, maar ik houd ook wel van dat ambigue.

Wielrenners (en andere cardioers, zoals hardlopers) komen er niet altijd positief uit op dit soort fora. Ja, ik heb het zeker ook over jou Ano_210923!
 
Misschien moeten we niet te vroeg juichen.


Het kabinet heeft een routekaart ontwikkeld met daarop de coronamaatregelen die per risiconiveau genomen worden, zo blijkt dinsdag uit berichtgeving door de Volkskrant. Maatregelen zijn onderverdeeld in de categorieën 'in ieder geval te nemen' en 'te overwegen'.


Het ministerie van Volksgezondheid heeft aan NU.nl laten weten dat het kabinet dinsdag op de persconferentie een routekaart presenteert. Het departement benadrukt dat de routekaart waar de Volkskrant over schrijft een "tussenversie" is.

Eerder kwam al op basis van bronnen naar buiten dat het kabinet neigt naar het sluiten van de horeca en het verbieden van de beoefening van amateursporten door volwassenen. Deze maatregelen lijken op die bij het hoogste risiconiveau (niveau 4) horen.

Daarbij zou het openbaar vervoer wederom alleen voor noodzakelijke reizen bedoeld zijn en wordt alcoholverkoop na 20.00 uur mogelijk verboden. Dat zou feestjes bij mensen thuis bemoeilijken.

Bij elk risiconiveau horen maatregelen die genomen moeten worden en maatregelen die te overwegen zijn. Nederland lijkt nu op niveau 4 te zitten. Indicatoren die hierbij horen, zijn onder meer twintig of meer ic-opnamen en tachtig of meer ziekenhuisopnamen per dag. Daarbij moet het aantal positieve tests boven de 250 per 100.000 inwoners per week liggen. De kaart is hier (pdf) te bekijken.

Voorbeelden van maatregelen die 'in ieder geval' genomen moeten worden bij niveau 4​

  • Sluiting van alle eet- en drinkgelegenheden en coffeeshops. Sluiting geldt alleen voor delen van locatie met horecafunctie.
  • Verbod op alle evenementen (met uitzondering van markten, drive-inbioscopen/theaters, beurzen, congressen en wedstrijden).
  • Verbod op sportwedstrijden voor volwassenen en jeugd.

Voorbeelden van maatregelen die 'te overwegen' zijn bij niveau 4​

  • Maximale groepsgrootte beperken tot twee personen.
  • Sluiting van sectoren met veel bezoekersstromen, zoals pretparken en musea.
  • Sluiting binnensport- en fitnessclubs, zwembaden, sauna's en seksclubs.

Aantal positieve coronatests blijft flink oplopen​

Nederland zag zich de afgelopen weken geconfronteerd met een fors oplopend aantal positieve coronatests. Maandag meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dat de GGD's in de afgelopen 24 uur 6.854 nieuwe positieve coronatests hebben geregistreerd.

Minister-president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) kondigen de te nemen maatregelen dinsdag om 19.00 uur op een persconferentie aan.
 
Misschien moeten we niet te vroeg juichen.


Het kabinet heeft een routekaart ontwikkeld met daarop de coronamaatregelen die per risiconiveau genomen worden, zo blijkt dinsdag uit berichtgeving door de Volkskrant. Maatregelen zijn onderverdeeld in de categorieën 'in ieder geval te nemen' en 'te overwegen'.


Het ministerie van Volksgezondheid heeft aan NU.nl laten weten dat het kabinet dinsdag op de persconferentie een routekaart presenteert. Het departement benadrukt dat de routekaart waar de Volkskrant over schrijft een "tussenversie" is.

Eerder kwam al op basis van bronnen naar buiten dat het kabinet neigt naar het sluiten van de horeca en het verbieden van de beoefening van amateursporten door volwassenen. Deze maatregelen lijken op die bij het hoogste risiconiveau (niveau 4) horen.

Daarbij zou het openbaar vervoer wederom alleen voor noodzakelijke reizen bedoeld zijn en wordt alcoholverkoop na 20.00 uur mogelijk verboden. Dat zou feestjes bij mensen thuis bemoeilijken.

Bij elk risiconiveau horen maatregelen die genomen moeten worden en maatregelen die te overwegen zijn. Nederland lijkt nu op niveau 4 te zitten. Indicatoren die hierbij horen, zijn onder meer twintig of meer ic-opnamen en tachtig of meer ziekenhuisopnamen per dag. Daarbij moet het aantal positieve tests boven de 250 per 100.000 inwoners per week liggen. De kaart is hier (pdf) te bekijken.

Voorbeelden van maatregelen die 'in ieder geval' genomen moeten worden bij niveau 4​

  • Sluiting van alle eet- en drinkgelegenheden en coffeeshops. Sluiting geldt alleen voor delen van locatie met horecafunctie.
  • Verbod op alle evenementen (met uitzondering van markten, drive-inbioscopen/theaters, beurzen, congressen en wedstrijden).
  • Verbod op sportwedstrijden voor volwassenen en jeugd.

Voorbeelden van maatregelen die 'te overwegen' zijn bij niveau 4​

  • Maximale groepsgrootte beperken tot twee personen.
  • Sluiting van sectoren met veel bezoekersstromen, zoals pretparken en musea.
  • Sluiting binnensport- en fitnessclubs, zwembaden, sauna's en seksclubs.

Aantal positieve coronatests blijft flink oplopen​

Nederland zag zich de afgelopen weken geconfronteerd met een fors oplopend aantal positieve coronatests. Maandag meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dat de GGD's in de afgelopen 24 uur 6.854 nieuwe positieve coronatests hebben geregistreerd.

Minister-president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) kondigen de te nemen maatregelen dinsdag om 19.00 uur op een persconferentie aan.
En dit naar lokale maatregelen of regionaal?
 
En dit naar lokale maatregelen of regionaal?
Die routekaart is voor zover ik begrijp landelijk.

Er is duidelijk welke maatregelen genomen moeten worden en welke overwogen kunnen worden. De sportscholen sluiten valt dus onder de ''te overwegen'' maatregelen. Dat betekent volgens mij dat wij op het randje balanceren. Als de cijfers niet verbeteren vrees ik het ergste. Fingers crossed.
 
Mijn conclusie n.a.v. de persconferentie: voor de sportscholen blijft allles voorlopig zoals het nu is. :cheer:
 
Mijn conclusie n.a.v. de persconferentie: voor de sportscholen blijft allles voorlopig zoals het nu is. :cheer:
Hele opluchting, ik vraag mij alleen af wat er met de kleedkamers / douches gaat gebeuren. Bij de teamsporten moeten die gesloten worden. :dunno:
 
Woont in de lichtste kleur regio, wat nou tweede golf :D
 
Tijd voor een nieuwe poll en topic titel?!.. :roflol:

Iets als..

''Hoe lang gaan de sportscholen nog open blijven?''
A) 2 weken
B) 4 weken
C) 8 weken
D) gaan niet meer sluiten

wovano LM
 
Bang voor A hoop op D. Doordat mensen het leven op gaan geven en weer zich dik gaan vreten.
 
Twee weken lijkt me nogal absurd aangezien er minimaal twee weken nodig zijn om te zien of de maatregelen effect hebben. Maar hey, what's new wat betreft logica.
 
Back
Naar boven