Fitness Seller

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
De vorige persconferentie was ook twee weken geleden
Klopt, maar het was ook te verwachten dat die maatregelen niks gingen uithalen. Vandaar ook dat ik zei dat de logica ontbreekt. Al snap ik dat ze met zoveel besmettingen geen risico meer willen lopen om nog eens een a twee weken te wachten.

Twee weken lijkt me nogal absurd aangezien er minimaal twee weken nodig zijn om te zien of de maatregelen effect hebben. Maar hey, what's new wat betreft logica.
In de persconferentie werd gezegd dat na twee weken het effect van deze maatregelen wordt geëvalueerd...

Gaan ze mondkapjes nu ook verplichten in sportscholen "tijdens het lopen naar andere toestellen" ?

Publieke ruimtes zijn ruimtes die zonder toegangsbewijs te betreden zijn.
Niet helemaal. Voor een supermarkt heb je geen toegangsbewijs nodig en ook dat is geen publieke ruimte. Heb zelf altijd als ezelsbruggetje geleerd dat wanneer je door een poortje gaat je een privaat gebied betreedt.

Niet helemaal. Voor een supermarkt heb je geen toegangsbewijs nodig en ook dat is geen publieke ruimte. Heb zelf altijd als ezelsbruggetje geleerd dat wanneer je door een poortje gaat je een privaat gebied betreedt.
Dit is niet correct.

De overheid kan wel degelijk regels stellen voor "voor het publiek toegankelijke ruimtes" zoals winkels, ook voetbalstadions en treincoupés vallen daaronder.

Dit is iets anders dan de "openbare ruimte", of "voor een ieder toegankelijke ruimte".

Dat het vaak makkelijker en sneller is afspraken te maken met de private partij die daar controle over heeft doet daar niet aan af. Met wettelijke maatregelen kan de overheid veel verder gaan, het duurt alleen langer.

Vaak is er ook samenwerking: bv (kortgezegd en uit het hoofd) de BM kan een woning 3 maanden laten dichttimmeren vanwege de aanwezigheid van drugs, het OM kan vervolgen wegens drugsbezit en/of -handel en de woningbouwvereniging kan wegens het niet houden aan de huurovereenkomst deze opzeggen, dus de dealer kan ook niet terugkeren.

Bovendien al kan de overheid geen dwingende regels opleggen, als ze na constatering van besmettingshaard je toko kunnen sluiten hebben ze feitelijk weldegelijk de macht.

Ook het gebruik van "een niveautje lager" voor afspraken van de overheid met andere partijen behoeft uitleg.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: LM
Hier in Belgie met mondkapjes als je van toestel verandert en alles ontsmetten wat je aanraakt. Tijdens het trainen mag het af. Sinds vandaag kan je ook de kleedkamers niet meer gebruiken.

Breaking news
In de basic fit wordt t verplicht vanaf morgen wanneer je tussen toestellen loopt :roflol:

Hier in Belgie met mondkapjes als je van toestel verandert en alles ontsmetten wat je aanraakt. Tijdens het trainen mag het af. Sinds vandaag kan je ook de kleedkamers niet meer gebruiken.
Kleedkamers verwacht ik vanaf morgen ook in heel Nederland, heb er her en der al over gehoord, ik weet niet zeker of het verplicht is die te sluiten.

Dit is een extra reden om op tijd te zijn en een uur lang in een powerrack te campen.

Kleedkamers verwacht ik vanaf morgen ook in heel Nederland, heb er her en der al over gehoord, ik weer niet zeker of het verplicht is die te sluiten.

Dit is een extra reden om op tijd te zijn en een uur lang in een powerrack te campen.
Kleedkamers, douches en eventuele sauna's moeten inderdaad dicht. Bij mijn gym zijn ze daar met ingang van vandaag al mee begonnen.
Jammer, maar beter dan trainen met een mondkapje. Ik hoop dat dat ons bespaard blijft.

Edit: nog erger helemaal niet kunnen trainen of course..

Dit is niet correct.

De overheid kan wel degelijk regels stellen voor "voor het publiek toegankelijke ruimtes" zoals winkels, ook voetbalstadions en treincoupés vallen daaronder.

Dit is iets anders dan de "openbare ruimte", of "voor een ieder toegankelijke ruimte".

Dat het vaak makkelijker en sneller is afspraken te maken met de private partij die daar controle over heeft doet daar niet aan af. Met wettelijke maatregelen kan de overheid veel verder gaan, het duurt alleen langer.

Vaak is er ook samenwerking: bv (kortgezegd en uit het hoofd) de BM kan een woning 3 maanden laten dichttimmeren vanwege de aanwezigheid van drugs, het OM kan vervolgen wegens drugsbezit en/of -handel en de woningbouwvereniging kan wegens het niet houden aan de huurovereenkomst deze opzeggen, dus de dealer kan ook niet terugkeren.

Bovendien al kan de overheid geen dwingende regels opleggen, als ze na constatering van besmettingshaard je toko kunnen sluiten hebben ze feitelijk weldegelijk de macht.

Ook het gebruik van "een niveautje lager" voor afspraken van de overheid met andere partijen behoeft uitleg.
Je hebt gelijk; op basis van Art. 174 van de gemeentewet is inderdaad de BM belast met het toezicht op de voor het publiek openstaande gebouwen en kan hij bevelen geven om de gezondheid te beschermen. Hij geeft dan invulling aan die bevelen middels de APV en krijgt eventueel zelfstandige bevelsbevoegdheid.
Zo leer ik nog eens wat op de woensdagavond.

Je hebt gelijk; op basis van Art. 174 van de gemeentewet is inderdaad de BM belast met het toezicht op de voor het publiek openstaande gebouwen en kan hij bevelen geven om de gezondheid te beschermen. Hij geeft dan invulling aan die bevelen middels de APV en krijgt eventueel zelfstandige bevelsbevoegdheid.
Zo leer ik nog eens wat op de woensdagavond.
Om iedere mogelijke verwarring weg te nemen: de woning uit mijn voorbeeld is in beginsel nu juist geen voor het publiek toegankelijke ruimte (al zou je dat op grond van het gebruik als drugswinkel of bij openstelling voor Open Monumenten Dag kunnen betwisten).

wil ook wel echt zo'n ding waar je je achterwiel in monteert en niet zo'n rolletje, dat gaat gegarandeerd mis bij mij
FF rondgevraagd uit eigen interesse, waarschijnlijk vertel ik je niets nieuws: voor dat leuke digitale en interactieve heb je een smarttrainer nodig, nieuw vanaf €700, en dan vaak nog een abbo op de eoa app.

Terug
Naar boven