MuscleMeat

German volume training

ronald830924

Cool Novice
Waardering
0
Hi guys,

Ik heb vandaag even wat research gedaan voor mijn nieuwe trainingsschema. Ik heb de laatste maand 1 spiergroep per workout gedaan, ong 5 oefeningen en 4 sets per 12/10/8/8 reps.
Ik wil komende maand dus mn schema veranderen en heb mn oog op german volume training (10x10) laten vallen.

Iemand ervaring/tips over deze methode?

Info over deze trainingsmethode:
http://www.bodybuilding.com/fun/luis13.htm

train on,
Ron

ik had het een tijde geleden geprobeert het is F***ng zwaar:eek: .

maar ik zou aleen 1 oefening doen per spiergroep en dat 1 keer in de week anders zal je jezelf overbelasten

ben er wel tevreden mee en ben van plan om het binnenkort weer te doen.je kan makkelijk een paar kilos aan komen als je ook goed eet

Gorillor heeft het een keer gedaan . Teringzware shizzle denk ik .

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik denk ook dat t reteszwaar is. Die spier is echt helemaal op denk ik na zon oefening. Zie ook in dat die spiergroep dan ook een tijdje niet meer mag belasten ;)

Ron

Ik ga er morgen mee beginnen, ben benieuwd

Hoezo heeft dit programma geen benchen opgenomen?

kan er iemand een nederlanse (korte) versie van het schema of het idee achter het schema posten?

alvast succes en ga je logje volgen hier!

Gisteren bost&rug gedaan.

Bankdrukken 10x10 90 sec rust
Optrekken smal 10x10 90 sec rust
flyes 3x12 60 sec rust
dumbbell roeien, 1 arm 3x12 60 sec rust

Nu al focking veel spierpijn. Het is echt zwaar ja en het is natuurlijk zaak dat je t juiste gewicht pakt.
In t schema staat ook een stukje over supersets maar word verder nergens uitgelegd. Ik weet wel wat supersets zijn maar niet hoe ze dat in dit schema bedoelen..

Ik ben verder van plan 6 x rond te gaan met dit schema dus 6 x dezelfde spiergroep. Daarna weer een ander schema.

Train ze,
ROn

Nog een vraagje tussendoor: Hoe kan ik hetbeste deadlifts in dit schema voegen? Zag m niet staan en tis mn favo oefening en wil deze zeker blijven doen. denk alleen niet dat 10 sets het m gaat worden :eek:

ik doe nu zelf 10 * 5 en kan je verzekeren, voor DL is het haast onhaalbaar...

dus jou 10 * 10...

volgens mij doe al die gaste bij mij op de club dat ook :S

bijna 15 minuten bankje bezet :S

Ik heb drie jaar, eenmaal per jaar korte periode (vijf weken) iets soortgelijks gedaan.
Mijn training was acht oefeningen direct achter elkaar, en dan acht herhalingen per oefening.
Dus 64 herhalingen en dan 3 min rust was 1 set zeg maar.

Dit deed ik drie keer week en ik moet zeggen, het werkte goed alleen het is naast fysiek zwaar, ook mentaal erg zwaar.
Zeker niet voor iedereen weggelegd.

Ik werd er sterker, fitter en sneller van.
Jij doet een ander schema, maar ook pittig en raad je aan gewoon volhouden en afwachten wat resultaat is.

Succes!

Ik ga t vanavond eens proberen, maar dan 5x10. Ik denk niet dat 10 x 10 goed voor je lijf is met zon oefening.
I''ll let you know..

Ik houdt zelf gewoon de oefeningen aan die in het schema staan. Dus ook geen benchen voor mij (toch wel een fijne oef)

Wat ik wel vreemd vindt ik dat schouders niet goed worden aangepakt in dit schema. Namelijk 3*10 bent-over dumbbell lateral raises + 3*10 seated dumbbell lateral raises.

Had verwacht dat er ook wel een schouderoefening in zou zitten die 10*10 uitgevoerd zou moeten worden

ps: 2 trainingen achter de rug en heb echt flinke spierpijn tot nog toe. Om er meer nuttigs over te zeggen zal ik nog even wat weken moeten afwachten

Jeuw

Ik doe hem gewoon 10 x 10 als je niet meer als 5 setjes kunt maken ben je een p*ssy. Dit is echt net als squat een oefening die mentaal zwaar is en door de beweging word je Kenkahdizzy!

haha p*ssy :P tsja....

Maar ik heb vandaag schouders en armen gepakt en ook DL erbij.
Ik heb met een relatief laag gewicht, 80 kg 10 x 10 gewoon afgemaakt. Hij was erg zwaar voor me maar wel te doen in elk geval :cool:

En verder ben ik het over schouders met shophost eens; ik heb gewoon standing militairy gepakt 10x10. Verder helemaal verzuurd en verwacht ook van deze training veeel spierpijn :D

Nu ff een paar daagjes rusten en weer bij dag 1 beginnen, wel pak ik iets andere oefeningen, bv schuine bench.

Welke oefening doe jij dan voor de triceps. Bij de 3e dag staat als 1e oefening PARALLEL BAR DIPS maar dit is meer een borstoefening. Ikzelf pak denk ik DIPPEN TUSSEN BANKEN.

Ik doe liggend op een bankje en met een barbell omhoog en naar beneden, armen 90 graden, weet de naam ff nietmeer. Maar ik pak idd meer massa oef. voor de spiergroep

Terug
Naar boven