AndroidHealthClinic

German volume training

Ik heb een vraag betreffende dit schema. Heb afgelopen maandag dag 1 getraint. Met de volgende oefeningen.

incline db press: 22kg
wide grip lat-pulley: 60kg
db fly's: 3x15x14kg
BOR:3x15x40(I know is compound maar me onderarmen waren zo verzuurd dat ik geen db appart kon pakken)

Ik deed het als volgt.
db press meteen erachteraan lat-pulley -> 90 sec rust -> volgende set. Dit is toch het idee van een superset? en van GVT?

Db fly en bor deed ik gewoon per oefening.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij is dit idd de manier. De 10x10 oef. zijn in superset vorm, ik wist alleen niet helemaal hoe ik dat dan moest zien maar ik denk dat zoals jij het doet, juist is...
Ik ga t bij mn volgende training, vrijdag, ook zo proberen :cool:

Thnx voor de input!

Weet iemand of dit idd supersets zijn? Hier nog de officiele link http://www.bodybuilding.com/fun/luis13.htm waar ik mijn schema vandaan heb gehaald. Ze spreken over supersets bij de oef. waar je 90 sec rust bij heb. Mijn vraag: Doe je oefening A1 en A2 in supersetvorm?

ROn

Laatst bewerkt:
ik doe het wel zo.. en opzich bevald het prima

Gisteren dus zo getraind en t maakt t wel NOG zwaarder :) Vooral hartslag blijft redelijk hoog tussen sets..

Gisteren dus zo getraind en t maakt t wel NOG zwaarder :) Vooral hartslag blijft redelijk hoog tussen sets..

Ja ik neem aan dat het zo moet, anders vind ik het niet zozeer echt een uitdaging. In deze vorm verzuurde me onderarmen dusdanig dat ik lat-pulley op me bovenste vingertoppen deed en met veel moeite en geluk de dumbbells in de lucht moet gooien:P

Andere optie zou zijn A oef. 90sec. rust A oef. 90 sec. rust, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk

Maandag:
Flat benchpress 10*10
Chinnen 10*10

Dinsdag:
Squats 10*10
Low cable pull-ins 3*20

Donderdag:
Dumbbell drukken 10*10
Barbell curl 3*15
Triceps extension 3*15

Vandaag begin ik met de 2e week

Jaa ok, maar welke methode hanteer jij? Maak je gebruik van de beschreven supersets of doe je eerst borst en dan rug?

Eerst borst 10*10 en daarna rug 10*10, omdat er staat 90 sec rust.

Of denken jullie: 10*10 borst - 90 sec rust - 10*10 rug - 90 sec rust - 10*10 borst enz

Ik deed het als volgt. Borst - rug oef. achter elkaar dan 90 seconden rust. Er staan supersets beschreven in de tekst die ik had. Dit is in mijn ogen de enige optie voor supersets.

Maar eerst dus borst 10x10 met telkens 90seconden rust? en dan rug 10x10

mja hou het er maar op dat me borst me aandachtspunt is:) Rug/schouders gaan prima;)
Maar welke methode is nou juist? supersets aanhouden of eerst borst en dan rug?

Ik heb het van de week voor mijn rug gedaan, maar vond het helemaal niks. Doodsaai. Die spierpijn was echter niet te harden :eek:

Vind het wel een leuke manier van trainen. Vooral de verzuring in je onderarmen is een gevecht op zich. Ik kijk dit 6 weken aan en dan weer bill-star of iets dergelijks:)

ja ik dus ook... Het is echt #@&! zwaar, net benen gedaan en ik zat echt op t randje van kotsen na t squat/legcurl 10x10 en (supersetvorm) :p

Nu lekker max vreten en rusten. Denk dat ik dit ook nog een maandje doe en dan een totaal andere prikkel ga zoeken in de vorm van een ander schema..

Zo, ik heb t nu globaal een week of 4 gedaan (German volume training) en mn lichaam zegt echt ff stop nu. Ik ga een weekje rust houden en daarna beginnen met een nieuw schema.
Weet je wat het is, het is gewoon super intensief. Ik heb echt een paar van de laatste workouts echt tegen t kotsen aangezeten en mn lichaam zit voor mn gevoel echt tegen overtrainen aan.
Even gas terug dus.
Meer mensen deze ervaring?

Ik pak mn training over een week weer op met een 3daagse split/ 8 tot 12 reps....

Ron

goed dat je naar je lichaam luistert
heb je wel nog een beetje progressie geboekt in die 4 weken??

MAN ik ga het nog 2-3 weken doortrekken. Het voelt echt heerlijk.. de intensiteit kan ik prima aan en ik varieer veel met de oefeningen. Serieus het gevoel alsof ik 24/7 opgepompt rond loop..

Terug
Naar boven