XXL Nutrition

Gesloten Getting fit(ter) and strong(er)!

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Gisteravond gaan boulderen, heb nu al spierpijn :o

Nu weer terug in het regime.. ;)
Vind het zelf vreemd genoeg vaak juist lekker weer terug te gaan naar mijn vertrouwde ritme, alsof mijn lichaam duidelijk meer baat heeft bij regelmatig en gezond eten in plaats van sugarcoma na sugarcoma.. :o

Nu weer terug in het regime.. ;)
Vind het zelf vreemd genoeg vaak juist lekker weer terug te gaan naar mijn vertrouwde ritme, alsof mijn lichaam duidelijk meer baat heeft bij regelmatig en gezond eten in plaats van sugarcoma na sugarcoma.. :o

Sugarcoma viel nog wel mee, maar het is net alsof m'n maag niet zoveel eten meer aan kan. Ik wordt op een gegeven moment echt misselijk. Wel een goede reactie, natuurlijke stop aan de hoeveelheid eten :p

Sugarcoma viel nog wel mee, maar het is net alsof m'n maag niet zoveel eten meer aan kan. Ik wordt op een gegeven moment echt misselijk. Wel een goede reactie, natuurlijke stop aan de hoeveelheid eten :p
Ben jaloers op je natuurlijke rem, mijn lichaam geeft pas aan het niet meer aan te kunnen wanneer het te laat is :roflol:

Training van vanochtend. Daarna ook nog 20 min interval gelopen op de loopband. Over 3 weken hardloopwedstrijd en wil m'n tempo nog wat omhoog krijgen.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Gaat nog steeds lekker hier! You go girl! :D

Net weer naar de fysio geweest voor m'n arm, nu bij iemand die wel weet waar ze over praat. Komt vanuit m'n schouder en ze heeft het gemasseerd (tranen sprongen in m'n ogen, zo'n pijn deed het). Heb ook oefeningen gekregen om die spier te trainen. Voorlopig even geen raises en niks boven m'n hoofd.

Verder gister een circuittraining mee gedaan met een vriendin die die bikini body guide van Kayla Itsines doet. Alles aan m'n bovenlijf en armen doet nu pijn :eek:

Gister fysio was niet fijn, m'n schouder is er zelfs blauw van. Mag geen schouderoefeningen doen tot het helemaal over is. Moet elke dag internal rotations doen met elastiek om de goede spier te trainen.

Heb ook een huidplooimeter gekocht. Kan ik lekker autistisch getalletjes bijhouden :D

Heb de sequoia defender gekocht, volgens het calculatiewiel dat erbij zit, zit ik op 26. Dat is een stuk beter dan wat m'n weegschaal zegt.

Zaterdag eens een andere gym checken en kijken of de trainer daar me kan helpen met schema en goede vorm.

Update! Ik heb voor de komende 3 maanden een coach. Vanochtend eerste afspraak gehad en heb nu dus een nieuw schema. Voortgang wordt bijgehouden op zo'n elektronische weegschaal. Ik weet dat iedereen hier die kut vindt, maar de metingen lijken bij mij toch altijd wel aardig overeen te komen, dus ik vertrouw het wel. Uiteindelijk is wat ik in de spiegel zie ook het belangrijkste en is die weegschaal maar een middel. Dus, huidige stats:

gewicht: 70,6 kg (schiet echt niet op :o)
vetpercentage: 29,6%
BMR: 1450 kcal

M'n trainingsschema is nu een beetje circuit-achtig. Omdat ik nu eerst focus op vetpercentage verlagen zijn de herhalingen wat hoger en zit er ook cardio bij. Ik heb een schema voor thuis en een schema voor op de sportschool. De schouderoefeningen missen nu nog, omdat ik nog steeds met blessure zit. Heb over 3 weken weer een afspraak, dan kunnen die hopelijk weer toegevoegd worden.

Thuis:
core-circuit: (2x)
30 sec plank
5-10 ab roll-outs
30 sec side plank
20x medicine ball twist

5-10 min touwtje springen
hartslag +/- 150, dus flinke intensiteit

3x50 stappen lunge
3x20 jump squat
3x15 db press
3x15 db pullover
3x15 dips (gaat me nooit lukken, maar ga m'n best doen)
3x15 ez-bar bicep curl

Gym:
core-circuit: (2x)
10-15x knee lift
20x torso rotation
20x ab crunch machine

5-10 min cardio (mag alles zijn, maar wel redelijk hoge intensiteit)

3x15 hack squat
3x15 leg press
pull up (assisted/negatives zo vaak ik kan :D)
3x15 chest press
3x15 tricep pushdown
3x15 bicep curl

Persoonlijk ben ik geen fan van circuit training/high reps om vet te verbranden, maar hoop dat het je wat brengt.

Belangrijkste is (en zal altijd zo zijn) je voeding.

Zit je ver onder je behoefte?

Hoeveel KM hardloopwedstrijd?

Voeding probeer ik op 1800 te houden door de week en in het weekend wat losser. Ik denk dat deze manier van trainen op zich wel bij me past, dus ik ga het in ieder geval een kans geven. Wil op lange termijn wel (weer) naar 'echte' krachttraining.

Hardlopen is 6,7 km, wil het binnen 37 minuten lopen, maar weet niet of dat gaat lukken :D

Ik ben benieuwd wat het je gaat brengen. Heel vel succes!

Hoppa, 6,7 km in 35:46, ik ben tevreden! Volgende week echt aan de slag met m'n nieuwe schema ;)

Gisteren eindelijk weer eens fatsoenlijk getraind. Begin al die pijntjes een beetje beu te raken. Heb nog steeds last van m'n arm en heb de hele week pijn gehad in m'n achillespezen van het hardlopen.

Hanging knee raises
2x 15x

Torso rotation
2x 20x35kg

Ab crunch machine
3x 20x 25kg

10min crosstrainer met hartslag +/- 155

Hack squat
3x 15x15kg
Eerste keer dat ik deze doe, is nog even wennen. Het is een machine, hoe weet je of je voeten goed staan? Wist niet zo goed hoe ver ik die naar voor moest zetten.

Leg press
15x 45kg
15x 50kg
15x 50kg

Pull ups
3x
3x
Negatives

Hip abduction
3x 15x65kg

Hip adduction
3x 15x60kg

Wie is je coach? Gaat lekker hier:)

balen van de pijntjes. Maar een nette training weer!

Ben jaloers op je hacksquat, ik wil ook zo'n ding! :p

Training vandaag:

Core circuit:

2x 40s plank
2x 20x medicine ball twister 2,5kg
2x 45s side plank
2x 8x ab roll out

5 min hoepelen (nog steeds last van m'n voeten, dus touwtje springen lukt niet)

3x15 reverse lunge
Met doekje onder m'n achterste voet, zodat je naar achter kan glijden ipv stappen.

Smalle squat (met 10kg) ss plié squat (zonder gewicht)
3x15

SLDL
1x15 10kg
2x15 15kg

Geen idee hoe deze oefening heet, maar je staat op 1 been en je andere been til je steeds zijwaarts op. Ik kan de bootiegains gewoon voelen :D
1x20
3x15

Meeste oefeningen zonder gewicht of met heel weinig, maar toch was het een heerlijke training. Morgen weer fysio, hopelijk gaat dat pijntje in m'n arm eens weg.

Een variërende training, nice!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven