AndroidHealthClinic

Gesloten Getting fit(ter) and strong(er)!

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Laatste dagen alleen cardio gedaan. Maandag hardgelopen, gisteren geskeelerd en zometeen een cardio core les op het sportcentrum. Vanavond ook weer eens wegen, hopelijk heeft al die cardio effect. Qua eten ben ik wel weer wat teveel aan het cheaten, dus hopelijk komt het totaal nog positief uit :o

In Sanne's log kwam ik het woord 'repout' tegen ??? dus ik gelijk googelen (totale BB-noob die ik ben). Als ik het goed begrijp betekent dat de laatste set zoveel reps doen totdat je niet meer kan? Ik zei daar ook al dat ik bij krachttraining vaak het idee heb dat ik niet zo moe wordt. Zo'n setje toevoegen lijkt me wel wat, ik hou wel van trainen tot je niet meer kan. Of is dat niet slim als je nog maar kort krachttraining doet?

Unlike most bodybuilding routines, your goal on StrongLifts 5×5 isn’t to reach failure, get “pumped” or be sore. Your goal is to add weight. Here’s how: start light, focus on proper form and add 2.5kg/5lb each workout for as long as you can. This is the simplest way to get stronger – fast.

Was helemaal kapot toen ik thuis kwam, dus eerst maar eten gekookt en daarna thuis getraind:

Squat:
4x20 10kg
4x20 10kg (wide)

Lunges:
3x15
Ik ben echt heel erg instabiel met lunges, ik doe ze zonder stappen en met steun aan de tafel. Hopelijk gaat dit na een tijdje beter.

OHP:
1x10 10kg
1x7 15kg
5x5 17,5kg

Deadlift:
1x5 30kg
1x5 35kg

Planken:
2x60sec op ellebogen
60sec op elke zij

Donkey kicks:
3x20

Lekkere training, vooral de deadlift begint al zwaar te worden. Ik weet dat 5x5 niet bedoelt is om perse heel moe te worden of spierpijn te krijgen, maar toch wil ik dat wel graag. Het voelt nu nog heel makkelijk, maar aan de andere kant zal dat ook wel snel veranderen als je er elke week 2,5 kg bij doet.

Lekker getraind.
Enne spierpijn zegt niets over een goede training! ;)

Evenwicht komt met ervaring. Ik merk zelf dat als je eenmaal DB in je handen hebt dat balans makkelijker wordt.
Zelf doe ik walking lunges.

squat:
4x20 10kg
4x20 10kg (wide)

bench:
10x 20kg
5x5 25kg

BOR:
5x5 25kg

planken:
2x60sec ellebogen
60sec op elke zij

donkey kicks:
1x25
2x20

---------- Toegevoegd om 23:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:12 ----------

Hoppa, gewicht net 70,9!

lekker getraind!

Waarom weeg je jezelf om 23:20?
Je moet jezelf nooit in de avond wegen. Altijd in de ochtend nuchter.

Ik weeg mezelf altijd voor ik ga slapen, zolang het altijd op hetzelfde tijdstip is maakt het niet zoveel uit toch?

Het is zo'n rare kronkel in m'n hoofd dat ik me wil wegen als ik het zwaarst ben. Slaat natuurlijk nergens op, maargoed. Zal me morgenochtend ook eens wegen ;)

Ik zou inderdaad ochtend nuchter aanhouden. dat geeft in het verloop van je gewicht ook een veel beter beeld. :)

Ok, 's ochtends wegen is wel goed voor de moraal, 69.9! Dat is onder de 70! Is echt al een hele tijd geleden dat ik dat gezien heb! Vanavond maar weer eens trainen. Wrs KT, maar mss ga ik wel een rondje lopen, ben er nog niet uit.

Mooi, dat geeft je vast nieuwe energie, pomp dat er vanavond maar eens lekker uit! :D

Squat:
1x20 10kg
3x20 15kg
3x20 15kg (wide)

Lunges:
3x15

OHP:
5x5 20kg

Deadlift:
2x5 35kg

Planken:
60sec op ellebogen
60sec op elke zij

Voelde me maar zwakjes vandaag, maar heb ook al een paar dagen slecht geslapen, dus wellicht ligt het daar aan. Ben toch blij dat ik er nog een training uit geperst heb. Morgenavond weer een keertje naar cardio core. Op naar de 65kg!

Squat:
1x20 10kg
3x20 15kg
3x20 15kg (wide)

Lunges:
3x15

OHP:
5x5 20kg

Deadlift:
2x5 35kg

Planken:
60sec op ellebogen
60sec op elke zij

Voelde me maar zwakjes vandaag, maar heb ook al een paar dagen slecht geslapen, dus wellicht ligt het daar aan. Ben toch blij dat ik er nog een training uit geperst heb. Morgenavond weer een keertje naar cardio core. Op naar de 65kg!

Netjes dat je jezelf nog ff bij elkaar geraapt hebt! Nu rusten en er morgen weer tegen aan suc6!

Je gaat goed! en onder de 70 kg he! Mooi!

lekker getraind! Vergeet ook niet dat je in de cut wat minder sterk zal zijn he. ;)
succes met de cardio vandaag.

Poe, heb nu al spierpijn in m'n hamstrings! Het was een heel andere les dan normaal. Hij had allerlei variaties bedacht met compounds, dus heb een heleboel deadlifts, squats en overhead presses gedaan. Voelt wel goed moet ik zeggen. Ook weer eens gewogen op de tanita, dat was minder motiverend dan thuis helaas: 71,4 kg. Maar wel vetpercentage wat omlaag (voor zover dat apparaat zo nauwkeurig is) en de spiegel zegt ook dat er vooruitgang in zit.

Spiegel en nuchter wegen zeggen veel meer. ;)
iedere weegschaal weegt anders.. Tanita kan veel zeggen maar het is en blijft een getal wat electronisch gemeten is. Warme handen, eelt.. alles kan de uitslag anders maken. Dus lekker zo doorgaan. En genieten van je hammies spierpijn. :D

Ik ben weer boven komen drijven na een heel weekend festival. Komende week is al behoorlijk vol gepland, moet even kijken wanneer ik ga trainen. Woog vanochtend nog steeds 70,0 dus de schade van het festival is in ieder geval beperkt gebleven.

Op de festivals beweeg je ook de hele dag ja ;)

Op de festivals beweeg je ook de hele dag ja ;)

Klopt, maar gezond is anders... Hele weekend geleefd op frituur en kleffe broodjes 'gezond'. Plus nog een flinke hoeveelheid alcohol, mijn lijf is daar niet blij mee. Heb nu overal spierpijn, zere voeten en m'n stem is ook achtergebleven in Roermond. Zit nu ook echt zo gaar als een konijn naar m'n laptop te staren... Hoop dat ik nog wat gedaan krijg vandaag.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven