AndroidHealthClinic

Gewichtheffen en knieën.

erca

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
Weet iemand welke invloed dat cleanen en snatchen op je knieen heeft? (+ eventueel een artikel). Want heb vandaag eens wat cleanpulls en one arm dumbbell snatch gedaan en heb opeens weer last van m'n knie, wat ik anders bijna niet meer had :(
Ik zie dat ze bij oly squats en frontsquats enzo ook met hun knieen over de tenen gaan dus zal het daaraan niet direct liggen dacht ik?

Als je de correcte techniek uitvoert is het precies hetzelfde als een front squat.. Misschien iets meer kracht op je knieeen door de explosiviteit, maar het mag eigenlijk niks uitmaken.

• Topic Starter Topic Starter
Bij frontsquatten voel ik ook heel vlug m'n knieen, zal dus moeten opbouwen.
Overigens is het nog steeds niet over. Voel vooral m'n knieen als ik rond parallell zit. Als ik helemaal in fullsquat ga voel ik niet beneden maar zo vanaf beetje onder tot een beetje boven parallell.

Probeer eens een tijdje alleen box squats. Doordat je deze doet met een gecontroleerde eccentric en dus geen stretch reflex zal dit wellicht veel beter voelen voor je knieeen.

Probeer eens een tijdje alleen box squats. Doordat je deze doet met een gecontroleerde eccentric en dus geen stretch reflex zal dit wellicht veel beter voelen voor je knieeen.
maar toen ik 3xpw fullsquatte had ik er ook niet direct last van.
Pas toen ik gisteren eens clean pulls deed en one hand snatch. En daar is er toch niet echt een eccentric fase dacht ik?

maar toen ik 3xpw fullsquatte had ik er ook niet direct last van.
Pas toen ik gisteren eens clean pulls deed en one hand snatch. En daar is er toch niet echt een eccentric fase dacht ik?

Ik zou over een paar dagen nog eens proberen, en heb je dan weer klachten die shit gewoon shrappen.

Bij frontsquatten voel ik ook heel vlug m'n knieen, zal dus moeten opbouwen.
Overigens is het nog steeds niet over. Voel vooral m'n knieen als ik rond parallell zit. Als ik helemaal in fullsquat ga voel ik niet beneden maar zo vanaf beetje onder tot een beetje boven parallell.

Heb ik momenteel ook. Alleen last bij parallel.
Ik ben (voorlopig) overgestapt op gewichtheffen, maar mn knie protesteert al. Zelfde symptomen...Had dinsdag afspraak voor mijn schouder, eens vragen wat ie van mijn knie denkt.

Heb ik momenteel ook. Alleen last bij parallel.
Ik ben (voorlopig) overgestapt op gewichtheffen, maar mn knie protesteert al. Zelfde symptomen...Had dinsdag afspraak voor mijn schouder, eens vragen wat ie van mijn knie denkt.
Kan je het me laten weten als je wat meer weet?

Verder zegt adema dit:

achja kwam er op neer dat je OOK met je knieen over je tenen moet trainen
proprioceptie etc verbetert dan, waardoor de gewrichten/ligamenten vanzelf sterker en beter worden
alleen moet je niet te heftig beginnen
meeste mensen krijgen kniepijn in die posities omdat ze simpelweg ongetrained zijn in die positie

Idd, bij box squats voel ik m'n knieën niet, en veel meer de bovenbenen dan bij gewone squats, heerlijk.

Kan je het me laten weten als je wat meer weet?

Verder zegt adema dit:

achja kwam er op neer dat je OOK met je knieen over je tenen moet trainen
proprioceptie etc verbetert dan, waardoor de gewrichten/ligamenten vanzelf sterker en beter worden
alleen moet je niet te heftig beginnen
meeste mensen krijgen kniepijn in die posities omdat ze simpelweg ongetrained zijn in die positie

jep, ik laat je wat weten. Ik denk dat het bij mij de combi is van eerst een week te gaan snowboarden en dan 3 weken hoog volume OL. Ik was wel gewend aan de bewegingen maar waarschijnklijk niet aan het volume

@ erca: kijk eens in mn log ivm met mijn knie.
Heeft geen zin om dit topic te vervuilen

ok thx.
Bij mij is momenteel de pijn weer volledig weg.
Heb er gisteren nog paar brute frontsquats uitgegooid, tot 18 kg :eek:
zal zo opbouwen zodat m'n knieen wat verstevigen.

Terug
Naar boven